وقت سفارت رومانی

در این متن به بررسی مدارک لازم و مراحل مختلف برای اخذ ویزای رومانی پرداخته ایم. اگر قصد سفر به کشور رومانی را دارید و می خواهید  با مراحل تعیین وقت سفارت رومانی و اخذ ویزا آشنا شوید، لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کشور رومانی

رومانی یکی از کشور های اروپایی می باشد، که حدود 19 میلیون نفر جمعیت دارد. رومانی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور بخارست می باشد. زبان این کشور رومانیایی بوده و واحد پول آن لئو رومانی می باشد. دین اکثر مردم  کشور رومانی مسیحیت می باشد. کشور رومانی جز اتحادیه اروپا می باشد. این کشور همانند دیگر کشور های اروپایی دارای تابستان های گرم و زمستان های بسیار سرد است.بهترین فصل برای سفر به این کشور از ماه مارس تا اکتبر می باشد.

کشور رومانی

از آن جایی که کشور رومانی از کشور های اروپایی می باشد و همین طور دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی می باشد، بنابراین سالانه افراد زیادی به این کشور سفر می کنند. برای سفر به این کشور نیاز به دریافت ویزا می باشد. به دلیل این که رومانی عضو انجمن اروپا می باشد، مسافران این کشور باید ویزای شینگن دریافت نمایند. از آن جا که دریافت ویزا مراحل خاص خود را دارد و  از مهم ترین مراحل آن، تعیین وقت سفارت رومانی می باشد، بنابراین در ادامه متن همه این مراحل و هم چنین چگونگی روند تعیین وقت سفارت را بررسی نموده ایم.

سفر به کشور رومانی

آدرس سفارت رومانی و ساعت کاری آن

آدرس سفارت رومانی خیابان بهارستان، خیابان فخر آباد، پلاک 22 می باشد. افراد برای تعیین وقت سفارت رومانی می توانند به صورت حضوری به این آدرس مراجعه نمایند.  پس از واریز مبلغ درخواستی، به تعیین وقت سفارت بپردازند. افراد پس از تعیین وقت سفارت از کشور رومانی باید در تاریخ و ساعت مقرر برای ارائه مدارک و انجام مصاحبه  و انگشت نگاری در سفارت حاضر شوند.

وقت سفارت رومانی

وقت سفارت رومانی در واقع زمانی است که افراد باید تعیین نمایند و در این زمان مشخص شده در سفارت رومانی حاضر شوند. این تاریخ را افراد می توان از طریق روز های خالی در تقویم سفارت رومانی پیدا نمایند. یا این که به صورت حضوری به سفارت رومانی در تهران مراجعه کنند. علت اهمیت تعیین وقت سفارت این است که در این تاریخ تعیین شده با فرد مصاحبه می شود و صلاحیت وی برای دریافت ویزا تایید یا رد می شود. در واقع می توان گفت یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل دریافت ویزا، تعیین وقت سفارت رومانی می باشد.

وقت سفارت رومانی

نحوه دریافت وقت سفارت رومانی

مسافرانی که قصد سفر به کشور رومانی را دارند، برای دریافت ویزا ابتدا باید به تعیین وقت سفارت کشور رومانی بپردازند. برای تعیین وقت سفارت رومانی ابتدا باید به صورت حضوری به سفارت رومانی  مراجعه نمایند. برای این کار ابتدا افراد متقاضی باید مدارک خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند. سپس وقت سفارت را تعیین کرده و مبلغ تعیین شده را به حساب سفارت واریز نمایند. بعد از انجام این کار زمان دقیق برای مراجعه به سفارت مشخص می شود.

از آن جا که کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا می باشد، بنابراین افراد برای سفر به این کشور باید اقدام به دریافت ویزای شینگن نمایند. برای دریافت ویزا ابتدا افراد باید فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین در سایت کنسولگری رومانی تکمیل نمایند. فرم درخواست ویزا به دو صورت یک بار ورود و چندین بار ورود می باشد. سپس فرم تکمیل شده و چاپ شده را به همراه سایر مدارک به سفارت رومانی ارسال نمایند. پس از ارسال مدارک در روز مقرر در سفارت حاضر شده و مصاحبه و انگشت نگاری انجام می شوند. افراد باید هنگام مصاحبه صادق باشند و به همه سوالات به درستی پاسخ بدهند. اگر صلاحیت فرد متقاضی ویزا، در مصاحبه و انگشت نگاری به عمل آمده تایید شد، پلیس مهاجرت اجازه صدور و دریافت ویزا را به فرد خواهد داد. سپس پاسپورت فرد برای الصاق ویزا به سفارت این کشور پیکاپ می شود.

نحوه دریافت وقت سفارت رومانی

مدارک وقت سفارت رومانی جهت اخذ ویزا

بعد از انجام بررسی های لازم و انگشت نگاری، در صورتی که صلاحیت فرد متقاضی تایید شود، باید مراحل بعدی صورت گیرد. که این مراحل شامل پیکاپ مدارک و پاسپورت به سفارت رومانی می باشد. در واقع پاسپورت فرد به سفارت رومانی ارسال می شود تا ویزا به آن الصاق شده و برای فرد متقاضی فرستاده شود. مسافران باید بعد از دریافت این ویزا به تاریخ آن توجه داشته باشند تا در زمان مقرر خاک این کشور را ترک کنند. در غیر این صورت، فرد خلاف کرده و جریمه خواهد شد. مدارکی که باید ارائه دهند عبارتند از:

فرم درخواست ویزا

فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای شینگن برای که به صورت آنلاین یا حضوری در سایت کنسولگری رومانی تکمیل می شود. که باید این فرم را در زمان مصاحبه همراه دیگر مدارک ارائه دهید.

شناسنامه ایرانی

شناسنامه باید ترجمه شود و از همه صفحات کپی گرفته شود.

گذرنامه

اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بعد از تاریخ درخواست ویزا باشد. کپی از پنج صفحه اول و صفحاتی که مهر خورده اند نیاز می باشد.

عکس رنگی

سه قطعه عکس رنگی که عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، جدید و در ابعاد ۶ در ۴باشند.

اسناد رسمی شغلی و منابع مالی

گواهی اشتغال به کار، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل به زبان انگلیسی، زنان خانه‌دار یا فرزندان باید گواهی اشتغال به کار و شرح صورت‌حساب بانکی همسر یا پدر را تحویل دهند.

 بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد

برای درخواست ویزای شینگن، نیازی به خرید بلیط هواپیما نیست و ارائه رزرو بلیط هواپیما کافی است.

 بیمه مسافرتی

باید در تمام مناطق شینگن معتبر باشد و هزینه ۳۰ هزار یورو برای هر مسافر در تمام مدت سفر را پوشش دهد.

واچر رزرو هتل

اگر فرد بصورت عادی قصد سفر به رومانی داشته باشد، باید مدت زمان رزرو هتل برای کل زمان اقامت در رومانی باشد. هم چنین تاریخ رزرو هتل باید با تاریخ بلیط رفت و برگشت مطابقت داشته باشد. اما در صورتی که فرد دعوت نامه کشور رومانی داشته باشد نیازی به برگه رزرو هتل ندارد.

مدارک مورد نیاز سفارت رومانی برای اخذ ویزا

دریافت وقت سفارت رومانی برای انواع ویزاها

افراد برای سفر به کشور رومانی اقدام به دریافت ویزاهای مختلفی مانند ویزای بلند مدت و کوتاه مدت می نمایند. انواع ویزاهای کوتاه مدتی که کشور رومانی برای متقاضیان صادر می کند شامل ویزای کوتاه مدت برای ماموریت رسمی، گردشگری،بازدید خصوصی، تجاری، حمل نقل، ورزشی و فعالیت های فرهنگی، علمی، بشر دوستانه می باشد. باید توجه داشت که افرادی که اقدام به دریافت ویزا کوتاه مدت می نمایند اجازه ندارند که بیشتر از زمان تعیین شده در کشور رومانی اقامت داشته باشند. بلکه باید در زمان تعیین شده خاک این کشور را ترک نمایند. ویزای کوتاه مدت برای یک بار ورود به کشور رومانی یا چندین بار ورود صادر می شود.

ویزاهای مختلف برای سفر به این کشور

گرفتن وقت سفارت رومانی برای ویزای توریستی

باید در نظر داشته باشید برای گرفتن وقت سفارت به تمام جزئیاتی که در بالا گفته شد دقت داشته باشید. افرادی که قصد دریافت وقت سفارت کشور رومانی را دارند، برای موارد مختلفی اقدام به دریافت ویزا از این سفارت می نمایند. به طور مثال فردی برای تفریح درخواست ویزا می نماید و فردی دیگر برای اقامت دائم این کشور؛ طبیعی است که پروسه هر کدام از این موارد با یکدیگر متفاوت می باشد؛ حتی مدارکی که به این سفارت ارائه می شود با توجه به نوع ویزای درخواستی شما می تواند متفاوت باشد. در این مورد باید گفت که لازم است قبل از دریافت وقت سفارت رومانی یک مطالعه دقیق داشته باشید تا در هنگام اخذ ویزا از این سفارت با مشکل روبرو نگردید.

گرفتن وقت سفارت رومانی برای سفر به این کشور

استفاده از موسسه های حقوقی برای دریافت وقت سفارت رومانی

موسساتی مانند آژانس های مسافرتی می توانند به افراد برای گرفتن وقت سفارت رومانی و اخذ ویزا کمک نمایند. علاوه بر آژانس های مسافرتی، برخی وکلا نیز در گرفتن وقت سفارت به افراد کمک می نمایند. بدین صورت که این وکلا و آژانس ها، از افراد متقاضی ویزا و وقت سفارت رومانی وکالت می گیرند  و به جای این افراد به سفارت رفته و همه کارهای لازم برای دریافت وقت سفارت و گرفتن ویزا را انجام می دهند. در واقع افراد می توانند با پرداخت پول نه چندان زیادی به این موسسات و وکلا، در وقت خود صرفه جویی نمایند. از طرفی هم چون این افراد با روند تعیین وقت سفارت کشور رومانی و مراحل دریافت ویزا کاملا آشنا هستند، همه مراحل را به سرعت و به درستی انجام می دهند. در واقع می توان گفت با دادن وکالت به این وکلا، کار را به دست افراد کاردان می سپارند.

استفاده از موسسه های حقوقی برای دریافت وقت سفارت رومانی

دعوتنامه رومانی

دریافت دعوت نامه از کشور رومانی در دریافت ویزا و تعیین وقت سفارت بسیار تاثیر گذار می باشد. به گونه ای که افرادی که از کشور رومانی دعوت نامه دریافت کرده اند، بسیار راحت تر از دیگران می توانند اقدام به تعیین وقت سفارت رومانی و دریافت ویزا نمایند. دعوت نامه ها ارسالی از کشور رومانی به سه صورت دعوت نامه دانشجویی، دعوت نامه تجاری و دعوت نامه دیدار بستگان می باشد. فرد رومانیایی برای ارسال دعوت نامه باید به پلیس مهاجرت این کشور مراجعه کرده و درخواست صدور دعوت نامه بدهد. پس از صدور دعوت نامه، آن را برای فرد مورد نظر ارسال نماید. دقت داشته باشید پس از تعیین وقت سفارت رومانی و مراجعه به این سفارت در روز مقرر، فرد دعوت شده باید اصل دعوت نامه را به سفارت تحویل دهد. بنابراین فرد دعوت کننده باید اصل دعوت نامه را برای شما ارسال نماید.

بررسی تائید صلاحیت دعوتنامه رومانی توسط سفارت

پس از تعیین وقت سفارت، فرد متقاضی ویزا در روز تعیین شده وقت سفارت رومانی به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به سفارت رومانی  مراجعه می کند.  پس از مراجعه پلیس مهاجرت در سفارت رومانی، با وی مصاحبه می کند و پس از انجام مصاحبه پلیس مهاجرت صلاحیت وی را برای دریافت ویزا رومانی باید بررسی نماید . افراد در مصاحبه باید صادق باشند و به همه سوالات پاسخ بدهند. در مصاحبه افراد باید انگیزه خود از سفر و هم چنین توان مالی خود را برای پرداخت هزینه های سفر اثبات نمایند.هم چنین افراد باید تعهد بدهند هنگامی که تاریخ ویزا به اتمام برسد باید خاک کشور رومانی را ترک نماید. زمانی که همه کار های که گفتیم صورت گرفت و پلیس مهاجرت صلاحیت فرد را برای دریافت ویزا تایید کرد، اقداماتی باید انجام شود که در ادامه متن شما را با این اقدامات آشنا خواهیم کرد.

بررسی تائید صلاحیت توسط سفارت رومانی

هزینه وقت سفارت رومانی و اخذ ویزا

هنگامی که افراد تصمیم می گیرند به کشور رومانی سفر کنند، ابتدا باید اقدام به دریافت ویزا نمایند.  همان طور که گفته شد برای دریافت ویزا باید به تعیین وقت سفارت رومانی بپردازند. تعیین وقت سفارت هزینه ای از افراد متقاضی ویزا دریافت می نماید. هزینه دریافت ویزا با توجه به نوع ویزا کوتاه مدت، بلند مدت  یا یک بار ورود  و چندین بار ورود متغیر می باشد. از طرفی متقاضیان ویزا علاوه بر پرداخت هزینه به سفارت رومانی، باید هزینه های دیگری برای دریافت ویزا خرج نمایند. مسافران کشور رومانی بهتر است بدانند که هزینه لازم برای سفر به کشور رومانی فقط محدود به هزینه وقت سفارت رومانی و هزینه لازم برای دریافت ویزا نیست. بلکه آن ها برای رزرو بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و اقامتگاه، غذا، حمل و نقل و فعالیت های تفریحی به هزینه هایی نیاز دارند. برای صرفه جویی در این هزینه ها افراد می توانند غذا های خود را از رستوران ها و سوپر مارکت های ارزان تهیه نمایند. در حمل و نقل از سرویس های اشتراک گذاری خودرو استفاده نمایند. همین طور می توانند از خدمات کوچ سرفینگ استفاده کنند. که با این خدمات می توانند اقامتگاه رایگان پیدا کرده و در طول سفر یک راهنمای محلی در همه لحظات همراهشان باشد.

هزینه های اخذ ویزای رومانی  و سفر به کشور رومانی

نکات مهم در دریافت وقت سفارت رومانی

برای سفر به هر کشوری باید با همه قوانین آن آشنا شوید. لازم است قبل از دریافت وقت سفارت رومانی این موضوعات را بدانید تا در هنگام سفر به این کشور دچار مشکل نشوید. لازم است درباره اختلاف ساعت این کشور با ایران این موضوع را بدانید که این کشور حدود نیم ساعت از ایران عقب تر می باشد. زبان مردم این کشور اغلبا رومانیایی بوده، اما آن ها به زبان انگلیسی نیز مسلط می باشند. واحد پول رومانی لئو می باشد. نوع برق شهری این کشور به مانند بیشتر کشور ها 230 ولت  50 هرتز است. شماره تماس های ضروری در این کشور 112 است و کد رومنیا 40+ می باشد. آب و هوای این کشور را می توان معتدل و گرم قلمداد کرد. این نکاتی است که باید قبل از دریافت وقت سفارت بدانید و با آن آشنا شوید. در کل می توان گفت این متن می تواند راهنمای خوبی برای دریافت وقت سفارت و نکات لازمه باشد.

نکات مهم در دریافت وقت سفارت رومانی

بحث پایانی

همان طور که در متن گفته شد برای سفر به هر کشوری باید با همه قوانین کاملا آشنا باشید تا در طول سفر برایتان مشکلی پیش نیاید. در این متن قصد داشتیم که مراحل اخذ ویزا و همین طور گرفتن وقت سفارت را بررسی نماییم. امیدواریم که توانسته باشیم شما را به خوبی با این مراحل آشنا کرده باشیم.