انواع مختلفی از ویزای ایسلند را می توانید از طریق سفارتخانه این کشور دریافت کنید. ویزاهای توریستی و تحصیلی از جمله مواردی است که طرفداران مختص به خود را دارند. برای اخذ ویزا تعیین وقت سفارت بعد از تکمیل فرم آنلاین از ملزومات شناخته می شود.

راهنمای سفر به ایسلند

ایسلند کشوری 320 هزار نفری است که از آب و هوای سرد و قطبی برخوردار است. این ویژگی باعث شده است که مردم ساکن در ایسلند در تمامی فصول سال از آب و هوایی معتدل در تمام نقاط این کشور برخوردار شوند. 1800 دریاچه در این کشور وجود دارد که باعث شده است توریست به ایسلند به عنوان کشوری اروپایی با جاذبه های طبیعی بنگرد. جالب است بدانید که گردشگری و توریست از ارکان اصلی رونق اقتصادی در این کشور می باشد.

با توجه به تمامی مواردی که به آن ها اشاره شد می توان به اهمیت و جایگاه کشور ایسلند در زمینه قطب گردشگری و توریست پی برد. سفر به جنوبی ترین منطقه اروپایی به نام ایسلند برای بسیاری از جذابیت های بسیاری برخوردار است. اگر این کشور اروپایی را هدف سفر خود قرار داده اید باید به دریافت ویزای ایسلند اقدام کنید. تنها می توان با ویزای این کشور در میان مناطق دیدنی و تفریحی آن به گشت و گذار پرداخت. البته انواع دیگری از ویزای این کشور صادر می شود که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

راهنمای سفر به ایسلند

ویزای ایسلند

سفارتخانه کشورهای گوناگون در ایران به اخذ ویزاهای مختلف می پردازند که یکی از این سفارتخانه ها متعلق به کشور ایسلند می باشد؛ اما شاید این سؤال در ذهن افراد مبتدی تداعی شود که وظایف این سفارتخانه چیست و به چه دلیل در ایران مشغول به فعالیت هستند. سفارتخانه ایسلند وظایف مختلفی را بر عهده دارد که یکی از آن ها اخذ ویزای ایسلند می باشد.

در واقع این سفارتخانه انواع مختلفی از ویزاهای ایسلند از جمله ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی و چند مورد دیگر را برای متقاضیان صادر می کند؛ اما قبل از صدور روادید افراد متقاضی ویزا باید به پر کردن فرم آنلاین این سفارتخانه از طریق سایت آن اقدام کنند. پس از تکمیل فرم نوبت به تعیین وقت سفارت ایسلند خواهد رسید. با تعیین این وقت فرد متقاضی باید در زمان اعلام شده خود را به سفارت ایسلند برساند تا درمراحل بعدی مصاحبه با اوانجام شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ایسلند

برای دریافت ویزا افراد پس از تکمیل فرم آنلاین اقدام به تعیین وقت سفارت خانه این کشور می کنند. با تعیین وقت سفارت افراد باید در زمان مورد نظر خود را به این سفارتخانه همراه با مدارک لازم برسانند. عدم به همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا باعث به عقب افتادن مراحل دریافت و اخذ ویزای ایسلند خواهد شد. با توجه به این موضوع متقاضیان دریافت ویزای ایسلند باید مدارک را با توجه به نوع ویزا آماده نموده و همراه خود در زمان وقت سفارت بیاورند؛ اما مدارک کلی برای اخذ ویزای ایسلند به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه با نود روز اعتبار که دارای دو برگ خالی باشد.
  • تاریخ گذرنامه به ده سال گذشته مربوط باشد.
  • تهیه عکس پاسپورت با وضوح تصویر بالا و به صورت کاملاً واضح و رنگی
  • به منظور تائید خروج از ایسلند باید رزرو بلیط برگشت را به انجام برسانید.
  • رزرو هتل و محل اقامت در این کشور
  • تهیه بیمه درمانی برای سفر به ایسلند
  • پرینت حساب وگردش بانکی به منظور نشان دادن توانایی مالی شخص متقاضی سفر
  • تعیین هزینه های دریافت ویزای ایسلند و پرداخت آن ها

مدارک لازم برای دریافت ویزای ایسلند

ویزای ایسلند براساس مدت اعتبار

ویزای ایسلند کوتاه مدت

ویزای ایسلند با توجه به مدت اعتبار به چند نوع تقسیم بندی می شود. در واقع برای اینکه بتوانید سفری بدون دغدغه از لحاظ زمانی را در این کشور تجربه کنید باید به اعتبار این ویزا توجه بسیار نمایید. از جمله انواع ویزای ایسلند با توجه به مدت زمان اعتبار آن می توان به ویزای کوتاه مدت این کشور اشاره کرد. در واقع ویزای کوتاه مدت ایسلند مناسب کسانی است که به منظور کار و تحصیل به این کشور سفر نمی کنند.

اهمیت دادن به این موضوع باعث خواهد شد که شما متقاضی سفر با تور ایسلند از مدت اعتبار ویزای خود مطلع بوده و با این موضوع مشکلی نداشته باشید. اغلب ویزاهای کوتاه مدت ایسلند از اعتبار سه ماه برخوردارند و این مدت اعتبار فرصت مناسبی برای کسانی است که قصد سفرهای توریستی و گردشگری به این کشور دارند.

ویزای ایسلند بلند مدت

از دیگر انواع ویزای ایسلند با توجه به مدت اعتبار می توان به ویزای بلند مدت این کشور اشاره کرد. همان طور که در بخش قبلی بیان نمودیم انواع ویزای ایسلند با توجه به مدت اعتبار به دو نوع کوتاه و بلند مدت تقسیم بندی می شود. اگر به منظور تفریح و سرگرمی به این کشور وارد می شوید می توانید نوع کوتاه مدت را انتخاب کنید.

اما اگر دانشجو هستید و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ایسلند را در سر می گذرانید توصیه می کنیم ویزای بلند مدت این کشور را دریافت کنید. این نکته را نیز بدانید که روند صدور این ویزا نسبت به نوع کوتاه مدت کمی سخت و طولانی تر خواهد بود. شاغلین و کسانی که قصد تجارت و کار در این کشور را دارند می بایست اقدام به ویزای بلند مدت ایسلند نمایند.

ویزای ایسلند براساس مدت اعتبار

انواع ویزای ایسلند

در دو بخش قبلی در رابطه با انواع ویزای ایسلند با توجه به مدت اعتبار اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم در این بخش به ارائه انواع ویزای کشور ایسلند با توجه به اهداف مختلف سفر خواهیم پرداخت. ویزای توریستی از پر طرفدارترین ویزاهای ایسلند محسوب می شود. متقاضیان دریافت این نوع ویزا به مراتب بیشتر از دیگر ویزاهای این کشور می باشند. ویزای کار نیز از متقاضیان مختص خود برخوردار می باشد.

بسیاری از افراد برای کار و اشتغال به این کشور سفر می کنند که ملزم دریافت ویزای کار ایسلند خواهند بود. ویزای ازدواج ازدیگر موارد محسوب می شود که فرد متقاضی به منظور ازدواج با همسر ایسلندی به اخذ این ویزا اقدام می کند. این ویزا نیز از شرایط خاص و ویژه ای برخوردار است. از دیگر ویزاهای ایسلند می توان به ویزای پزشکی و همچنین تحصیلی اشاره کرد.

 اخذ ویزای توریستی ایسلند

همان طور که در بخش قبلی اشاره کردیم ویزای توریستی از انواع ویزای ایسلند شناخته می شود. بسیاری به منظور تفریح و سرگرمی به این کشور و نقاط دیدنی آن سفر می کنند. دریافت ویزای توریستی ایسلند از جمله مواردی است که برای ورود به این کشور لازم و ضروری است. برای اینکه بتوانید ویزای توریستی خود را برای سفر به ایسلند دریافت کنید باید در زمان تعیین وقت سفارت نوع ویزای توریستی را مشخص کنید.

این نکته را نیز بدانید که مصاحبه افسر کنسولگری با شما جهت اخذ ویزا در رابطه با اهداف توریستی شما انجام خواهد شد. توصیه می کنیم در زمان مراجعه به سفارت ایسلند برای مصاحبه به سؤالات خوب گوش فرا دهید و اهداف سفر توریستی خود را با آرامش کامل برای او بازگو کنید. در صورت واضح بودن پاسخ شما مطمئناً روال اخذ ویزای شما با سرعت بالا انجام می گیرد.

 اخذ ویزای توریستی ایسلند

 اخذ ویزای کاری ایسلند

رونق اقتصادی از جمله مسائل مهم در کشور ایسلند به شمار می آید. بسیاری از افراد با توجه به اهدافی که در سر دارند به این تصمیم رسیده اند که تجارت و کار خود را در این کشور آغاز و یا دنبال کنند. اگر به منظور تجارت و یا حضور در نمایشگاه های صنعتی به این کشور سفر می کنید باید ویزای تجاری را دریافت نمایید. البته حضور در نمایشگاه های مختلف این کشور با ارائه دعوتنامه سریع تر و راحت تر خواهد بود.

در رابطه با کار و اشتغال در ایسلند نیز به همین منوال است درواقع تنها با دریافت دعوتنامه کاری از سوی فردی که صلاحیت شما را تائید کند و البته تابع ایسلند باشد می توانید به این کشور سفر کنید. در زمان وقت سفارت یکی از مدارکی که از شما دریافت خواهد شد دعوتنامه از سوی کارفرمای ایسلندی است. توصیه می کنیم به این نکته نیز بسیار توجه نمایید.

 اخذ ویزای کاری ایسلند

 اخذ ویزای تحصیلی ایسلند

دانشگاه های مختلفی در ایسلند از درجات معتبر علمی برخوردارند. بسیاری از ایرانیان سال ها با این تصور زندگی می کنند که زمانی بتوانند در این دانشگاه و مؤسسات به ادامه تحصیل بپردازند. تحصیل در دانشگاه های ایسلند تنها با دعوتنامه از سوی این مراکز امکان پذیر است. در واقع باید شما دعوتنامه ای از سوی این دانشگاه ها دریافت کنید تا بتوانید به این کشور برای ادامه تحصیل در یکی ازمقاطع بالای تحصیلی بپردازید.

این نکته را نیز فراموش نکنید که برای تحصیل در دانشگاه های شناخته شده ومعتبر ایسلند باید به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. مسلماً با دریافت ویزای بلند مدت می توانید تحصیل خود را در این کشور به انجام برسانید. ویزای ایسلند از نوع تحصیل ملزم دریافت وقت سفارت این کشور خواهد بود که این مورد از مراحل اولیه دریافت و اخذ ویزای این کشور است.

 اخذ ویزای تحصیلی ایسلند

اخذ ویزای پزشکی ایسلند

از دیگر انواع ویزای ایسلند می توان به نوع پزشکی آن اشاره کرد. بسیاری از افراد به منظور برخی معالجات برای بیماری های خاص به این کشور سفر می کنند که باید به دریافت ویزای پزشکی ایسلند اقدام کنند. دریافت این ویزا با توجه به شرایط بیمار متفاوت خواهد بود.

رزرو هتل به منظور مشخص شدن مکان اقامت در این کشور و همچنین گردش حساب مالی برای مشخص کردن توانایی مالی برای پرداخت هزینه معالجات از جمله مواردی است که درزمان تعیین وقت سفارت ایسلند باید به آن ها توجه نمود. برخی نیز به دلایل مختلف باید چندین بار به این کشور بابت بیماری ورود و خروج نمایند که این موضوع نیز از شرایط دریافت این نوع ویزا محسوب می شود.

اخذ ویزای پزشکی ایسلند

دریافت ویزای فوری ایسلند

معمولاً جهت اخذ ویزای ایسلند زمانی نزدیک به ۲۵ روز کاری نیاز است تا از سفارت این کشور جهت وقت مصاحبه و انجام کارهای نهایی ویزا تماس گرفته شود. برخی از شرکت و آژانس ها هستند که اقدام به اخذ ویزای فوری می کنند. می توانید جهت اخذ ویزای فوری کشور ایسلند به این شرکت و آژانس‌ها مراجعه کنید. اگر اقدام به تهیه ویزای فوری کشور ایسلند نمایید مدت ۲۵ روز به ۷ یا ۸ روز کاهش می‌یابد.

ویزای فوری ایسلند در مدت یک هفته آماده می‌ شود. البته بعد از انجام مصاحبه و تعیین وقت سفارت این کشور می توانید ویزای خود را دریافت کنید. این نکته را بدانید که مدت زمان اخذ هر ویزا متفاوت است. به عنوان مثال دریافت ویزای توریستی زمانی نزدیک به ۲۵ روز طول می کشد و دریافت ویزای پزشکی بیست روز زمان نیاز دارد. می توانید جهت دریافت ویزا به سایت شرکت مذکور مراجعه کنید و کار خود را به کارشناسان مربوطه بسپارید.

دریافت ویزای فوری ایسلند

ویزای ایسلند و سفر به کشورهای عضو شینگن

با اخذ ویزای ایسلند می‌ توانید به کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنید. پیمان شینگن توافقی که حدود ۶۸ کشور اروپایی برای تردد در خاک کشورهای یکدیگر انجام داده‌اند. از آنجایی که کشور ایسلند در زمره کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد با دریافت ویزای این کشور می توانید به کشورهای همسایه مخصوصاً کشورهای عضو این پیمان سفر کنید. در واقع ویزای ایسلند از نوع شینگن یک ویزای خاص و بسیار عالی جهت سفر به کشورهای اروپایی می باشد.

با در اختیار داشتن این ویزا به راحتی می توانید در کشورهای اروپای عضو شینگن عبور و مرور کنید. می‌ توانید از راه زمینی در میان این کشورها حضور یابید و از آن‌ها دیدن کنید. همانطور که در بخشهای قبلی گفته شده با انواع ویزاهای کشور ایسلند از جمله تحصیلی، کاری، توریستی و پزشکی می توانید در این کشور حضور داشته باشید و به دیدن این کشور و سایر کشورهای اروپایی بپردازید.

ویزای ایسلند و سفر به کشورهای عضو شینگن

دعوتنامه و اخذ ویزای ایسلند

در برخی موارد جریان اخذ ویزای ایسلند با سرعت بیشتر و بهتری انجام می‌ شود. یکی از این موارد داشتن دعوتنامه رسمی از این کشور می باشد. معمولاً دعوتنامه ها هم به چند دسته تقسیم می شوند. برخی از دعوتنامه ها جهت دید و بازدید اقوام ارائه می شوند برخی دیگر از دعوتنامه ها که از کشور ایسلند صادر می‌ شوند دعوتنامه تجاری هستند که توسط شرکت و سازمان های مختلف صادر می‌ گردند.

نوع دیگری از دعوتنامه ها شامل دعوتنامه های تحصیلی می‌ باشند که از مؤسسات و دانشگاه های این کشور برای فرد مشخص صادر می‌ شوند. دعوتنامه ها هم دارای اعتبار زمانی هستند که معمولاً حدود ۶ ماه اعتبار دارند. دعوتنامه ها به سفارت کشور ایسلند ارسال می گردند که افراد باید با حضور در سفارت اقدام به دریافت دعوتنامه کنند. با در دست داشتن دعوتنامه کارهای اخذ ویزا به شدت سرعت می‌یابد.

دعوتنامه و اخذ ویزای ایسلند

نکاتی در رابطه با اخذ ویزای ایسلند

در این بخش به بیان نکاتی جهت اخذ ویزای ایسلند می‌پردازیم

  • رزرو هتل و بلیط هواپیما از موارد و مدارک مهم جهت اخذ ویزای کشور ایسلند می باشد، مخصوصاً رزرو بلیط برگشت و به همراه داشتن آن به هنگام مصاحبه و ارائه آن به افسر مصاحبه کننده الزامی می باشد.
  • هدف سفر را در زمان مصاحبه مشخص کنید. اگر دعوتنامه دارید هدف سفر را طبق دعوتنامه اعلام کنید.
  • تمامی مدارک را طبق درخواست سفارت خانه همراه داشته باشید.
  • از تمامی صفحات کپی تهیه کنید و برای تلف نشدن وقتتان آن ها را به همراه داشته باشید.
  • در ساعت‌ های مشخص خود را به این سفارتخانه برسانید. اگر می‌ توانید نیم ساعت زودتر جهت مصاحبه در این سفارتخانه حضور یابید.
  • صداقت کامل در تکمیل فرم های مشخص شده از نکاتی است که توسط هر فردی باید رعایت شود. سعی کنید با دقت و صداقت کامل به سؤالات افسر مصاحبه کننده پاسخگو باشید.

نکاتی در رابطه با اخذ ویزای ایسلند

هزینه دریافت ویزای ایسلند

بیشترین هزینه جهت دریافت ویزای ایسلند مربوط به بخش صندوق سفارت می باشد. معمولاً هزینه مشخص از طرف سفارت کشور ایسلند جهت اخذ ویزا دریافت می‌شود که این هزینه تقریباً در تمامی سفارتخانه‌ها به یک اندازه و مشخص است. هزینه‌ های جانبی دریافت ویزا جدا از صندوق سفارت عبارتند از: هزینه‌ های مربوط به عکس و کپی از مدارک مربوطه.

البته جهت دریافت ویزا می توانید به شرکت‌ و آژانس مربوطه در این زمینه مراجعه کنید و با پرداخت هزینه مشخص از طرف شرکت اقدام به تهیه ویزا نمایید. البته در صورت سپردن اخذ ویزا به آژانس هزینه صندوق سفارت همچنان پابرجاست و باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. فیش های مربوط به واریزی این بخش باید با نام مشخص اقدام کننده ویزا باشند.

هزینه دریافت ویزای ایسلند

مدت اعتبار ویزای ایسلند

اگر شش ماه از اعتبار گذرنامه شما باقی مانده باشد می توانید برای اخذ ویزای ایسلند اقدام کنید. مدت اعتبار این ویزا نیز با توجه به نوع ویزا تعیین می‌شود. به عنوان مثال ویزای تحصیلی کشور ایسلند اعتباری یک ساله دارد و بعد از آن باید توسط فرد اقداماتی جهت افزایش اعتبار شود. ویزای توریستی کشور ایسلند نیز مدت اعتباری نزدیک به ۳ ماه دارد و بعد از پایان سه ماه اگر تمایل دارید که به این کشور سفر کنید می‌ توانید با پیگیری کارهای مربوطه اقدام به تمدید آن در کشور مبدأ کنید.

تمدید ویزای ایسلند

جهت تمدید ویزای کشور ایسلند می توانید از طریق سفارت ایران در این کشور نیز اقدام کنید. با مراجعه به سفارت ایران در کشور ایسلند و با پر نمودن فرم های مربوطه مدت زمان اقامت خود را تمدید کنید. به صورت کلی مدت زمان اعتبار انواع ویزاها متفاوت است که بر این اساس بلندمدت ترین ویزاها جهت ویزاهای تحصیلی صادر می‌ شود و کوتاه‌ترین اقامت ها و ویزاهای صادر شده در زمینه ویزا های تجاری می باشد.