مهاجرت به مجارستان

به طور کلی مهاجرت به مجارستان از روش های ازدواج، خرید ملک، کار ، سرمایه و تحصیل و … ممکن است. اما وقتی به فکر مهاجرت هستید قطعاً سؤالاتی در ذهنتان است که در نگاه اول شاید کمی گیج کننده بنظر برسد. امروز قصد داریم انواع روش های مهاجرت را طبق اصول و قوانین توضیح دهیم و مدارک و شرایط لازم در این مسیر را مورد بررسی قرار دهیم. در نظر داشته باشید که برای مهاجرت باید در ابتدا تمامی جوانب به درستی بررسی شود.

مهاجرت به مجارستان

شما باید در ابتدا به فکر ویزای توریستی مجارستان باشید با این ویزا می توانید در ابتدا یک سری اطلاعات سفر برای خود فراهم سازید و سپس اقدام به ویزای بلند مدت کنید. در ویزای توریستی می توانید از شرایط زندگی و کسب و کار در مجارستان مطلع شوید و فراموش نکنید که این ویزا به هیچ عنوان برای کار نبوده و باید طبق زمان تعیین شده کشور را ترک کنید، در صورتی که از قوانین مطرح شده در این زمینه تبعیت کنید قطعاً امکان تمدید ویزا نیز برای شما فراهم خواهد شد.

مهاجرت به مجارستان

انواع مهاجرت به مجارستان

به طور کلی با توجه به این قوانین مهاجرت به صورت دوره ای تغییر می کند بهتر است که در ابتدا تمامی اطلاعات در این زمینه را بررسی کنید. روش دیگری که پیش روی شما قرار دارد استفاده از وکیلی خبره و باسواد در این زمینه است و می تواند به سادگی شما را راهنمایی کند. عموماً برای مهاجرت به کشور مجارستان در ابتدا باید بررسی کنید محل اقامت شما چگونه باید بررسی شود، عموماً در مجارستان مشکل مسکن دیده می شود.

به طور کلی این موضوع بستگی به شرایط شما دارد، در نظر داشته باشید که در مهاجرت به مجارستان از روش سرمایه گذاری قطعاً نیاز به هزینه بالایی است. این موضوع در مهاجرت تحصیلی و یا ازدواج تا حد بسیاری کاهش می یابد. در نظر داشته باشید که مهاجرت به صورت دوره ای تغییر می کند.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

به طور کلی مهاجرت از طریق ازدواج از سریعترین گزینه های اقامت در مجارستان محسوب می شود. در این روش فرد متقاضی باید با یک تبعه مجارستانی و یا شخصی که اقامت دائم در مجارستان دارد ازدواج کند. شاید اینطور به نظر برسد که راه ساده ای در پیش است اما هرگز اینطور نیست. به طور کلی اقدامات حقوقی در این مسیر به صورت کاملاً دقیق بررسی می شود. دیده شده است که در سال های اخیر افراد زیادی به بهانه ازدواج و تنها برای مهاجرت به مجارستان اقدام به وصلت های صوری کرده اند و این موضوع سبب شده است که مهاجرت ازدواجی با سخت گیری بیشتری دنبال شود. افرادی که قصد دارند مهاجرت از طریق ازدواج داشته باشند باید در وهله اول ازدواج خود را به مرحله اثبات برسانند. به این معنی که نیاز به مدارک مالی و کاری همسر، مدارک اثبات ازدواج، گواهی مبنی بر اینکه فرد همسر قبلی در اختیار ندارد و همینطور یک سری فرم هایی است که باید به درستی پر شود. مدارک مالی و کاری فردی که مقیم مجارستان و یا تابعیت این کشور را دارد بسیار مهم است در واقع باید بررسی شود که فرد مورد نظر هزینه کافی برای امرار معاش و همینطور تأمین هزینه های زندگی خود را دارد.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی

گزینه ای بعدی برای مهاجرت به کشور مجارستان، پناهندگی است. به طور کلی داستان پناهندگی از زمانی آغاز شد که در بعضی از کشورها مشکلات نابه سامان از قبیل جنگ، و خطرات جانی و مالی و همینطور حیثیتی دیده شد. این موضوعات سبب شد تا دولت مجارستان یک سری قوانین وضع کند تا افراد واجد شرایط بتوانند از طریق پناهندگی وارد خاک این کشور شود. این موضوع گاه با سودجویی هایی توسطی افرادی روبرو شد  و عده ای بدون ارائه دلایل محکم تقاضای پناهندگی کردند.

به طور کلی از دید حقوقدانان پناهندگی از خطرناک ترین و به نوعی بدترین گزینه برای مهاجرت به مجارستان محسوب می شود و خطرات جانی زیادی خواهد داشت. پناهندگی به طور کلی توسط افرادی سودجو و کلاهبردار فراهم می شود و می تواند برای همیشه سرمایه شمار را تاراج کند.

مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی

مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق تحصیل از دسته گزینه هایی است که متقاقضیان بسیار زیادی نسبت به گزینه های دیگر دارد. به طور کلی دلایل زیادی سبب شده است که افراد سعی کنند مهاجرت به مجارستان از طرق تحصیل را انتخاب کنند.

درس خواندن در دانشگاه های مجارستان با هزینه های بسیار پایینی همراه است به این ترتیب افرادی که از سرمایه زیاد برخوردار نیستند و به نوعی به دنبال مهاجرت هستند می توانند امید بالاتری داشته باشند. دانشگاه های مجارستان در بین سایر کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار معتبر است و سبب می شود تا برای کار و درآمد به درهای بسته نخورید. تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی بوده و این موضوع سبب می شود تا افراد مجبور به یادگیری زبان انگلیسی شوند البته شما نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید.

پس از تحصیل امکان کار و اقامت در مجارستان بسیار آسانتر پیش روی افراد قرار می گیرد. برای اخذ ویزای تحصیلی نیاز به رعایت شرایط سنی نبوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اگر دقت کرده باشید مجارستان از دسته کشورهایی است که افراد زیادی در رشته های پزشکی در آن تحصیل می کنند. برای اینکه بتوانید مهاجرت تحصیلی به مجارستان داشته باشید نیاز به فراهم ساختن یک سری مدارک است.

مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل

در ابتدا باید فرم درخواست اقامت بلند مدت پر شود. سپس نیاز به ارائه گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 3 ماه است. یک قطعه عکس رنگی پاسپورتی نیاز دارید و همینطور اسنادی باید برای رزرو محل اقامت و خوابگاه شما نیز فراهم شود. در طول سفر نیاز به بیمه نامه خواهید داشت و همینطور نامه پذیرش دانشگاه نیز باید عرضه کنید. باید نامه ای عرضه کنید تا نشان دهد می توانید از عهده هزینه هایی که یک سال اول سفر برای شما فراهم می شود برآیید. به این ترتیب می توانید خود را به مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل نزدیک تر ببینید.

بورسیه از دسته روش های مهاجرت ارزان محسوب می شود که پذیرش ان آسان نبوده و شامل حال افراد مختلفی می شود. به طور کلی یک سری از دانشگاه های مجارستان شرایطی فراهم می سازند تا افراد بتوانند مقاطع خاصی از تحصیل را در این کشور بگذرانند، شرایط تعیین شده برای این گزینه اغلب متفاوت است و به صورت دوره ای تغییر می کند. شما باید فرم درخواست بورسیه را پر کرده و رزومه خود را عرضه کنید به این ترتیب مشخص خواهد شد که آیا می توانید در این کشور اقامت داشته باشید یا خیر سپس به سادگی توانید سایر روال را طی کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل

مهاجرت به مجارستان از طریق کار

مهاجرت از طریق تخصص یا کار از دیگر گزینه های پیش روی شما است که دارای چهارچوب خاصی است.

با توجه به بررسی های انجام شده در خصوص بحران های مالی مجارستان بهتر است قبل از هرگونه تصمیم در این زمینه اطلاعات خود را به روز کنید تا از ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

بر اساس قانون این کشور افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کار وارد خاک این کشور شوند باید از شرایط شغلی مساعدی برخوردار باشند.

اولین قانون برای فردی خارجی که به دنبال مهاجرت به مجارستان از طریق کار است به این صورت است که باید شغل مورد نظر وی از طرف کارفرما سه ماه در مجارستان آگهی شده باشد. مشخص شد که اخذ ویزای کار مجارستان کار ساده ای نیست و نیاز به رعایت یک سری اصول و قواعد دارد.

به طور کلی فردی می تواند مهاجرت از طریق کار داشته باشد که رزومه علمی بسیار قوی داشته باشد و شرایط تخصص وی با موقعیت شغلی که در اروپا دیده می شود همخوانی داشته باشد.

به طور کلی اگر بخواهید مدارک لازم برای مهاجرت به کشور مجارستان از طریق کار را بررسی کنیم، در ابتدا نیاز به فرم در خواست ویزای بلندمدت و به دنبال آن ارائه یک قطعه عکس پاسپورستی و گذرنامه با اعتبار 3 ماهه است. بیمه نامه و رزرو محل اقامت در این مسیر اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید قادر به ارائه قرارداد استخدام باشید در این قرارداد به طور دقیق مشخص می شود که میزان حقوق دریافتی و همینطور مدت زمان قرار داد کاری چقدر است و سمت شغلی افراد به چه صورتی خواهد بود. ترازنامه سال گذشت و همینطور گواهی که تائید کند بدهی قبلی ندارد از مسائل مهم در این لاین محسوب می شود.

مهاجرت به مجارستان از طریق کار

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

کشور مجارستان دارای پتانسیل اقتصادی بسیار قوی است و این موضوع سبب می شود تا از تیم های سرمایه گذار و به نوعی کارآفرین استقبال کند. در این مسیر با توجه به این فرد سرمایه گذار می توانید برای اعضای خانواده خود نیز اقامت دائم بگیرد اغلب افرادی که مشکل مالی ندارند ترجیح می دهند از طریق سرمایه وارد خاک این کشور شوند.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری در سریع ترین زمان ممکن اتفاق می افتد و این موضوع می تواند شما را شگفت زده کند.

در نظر داشته باشید که شما باید حداقل سرمایه اعلام شده برای مهاجرت به کشور مجارستان را داشته باشید و سرمایه مشخص شده باید طبق زمانی تعیین شده در حساب بانکی مجارستان قرار بگیرد.

مزایای و معایب مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

به طور کلی وقتی به سراغ مهاجرت به کشور مجارستان از طریق سرمایه گذاری بروید یک سری امتیاز ها برای شما در نظر گرفته خواهد شد. فرد متقاضی نیاز به حضور فیزیکی در هنگام ثبت درخواست ندارد و اینکار می تواند توسط سفارت انجام شود. شما می توانید با سادگی برای اعضای خانواده خود نیز اقامت دائم مجارستان بگیرید. افرادی که زیر 18 سال دارند می توانند شامل وضعیت اقامت دائم شود مبنی بر این هزینه های اضافی اقامت و یا تحصیلشان پرداخت شود. شما می توانید در این کشور بدون ریسک سرمایه گذاری داشته باشید . فرآیند مهاجرت برای شما بسیار کوتاه و نهایتاً 4 ماه طول خواهد کشید. می توانید به سادگی به کشورهای عضو شنگن بدون ویزا سفر کنید. در مهاجرت به روش سرمایه گذاری مدرک تحصیلی مورد نیاز نخواهد بود.

شما اجازه خرید و فروش اوراق قرضه در بازار ندارید. سرمایه شما پس از 5 سال تنها بدون سود باز خواهد گشت. به طور کلی مزایای مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری بسیار بیشتر از معایب آن است. باید بدانید که با خرید ملک صرفا نمی توانید با اقامت دائم در این کشور دست یابید و بهتر است که به فکر ثبت شرکت باشید.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق خرید ملک از دیگر گزینه هایی است که پیش روی شما قرار دارد. بر طبق بررسی های انجام شده در مجارستان وضعیت بازار املاک این کشور با تحولات عظیمی روبرو شده است. برای اینکه بتوانید در مجارستان ملک خریداری کنید باید اقامت دائم در این کشور را داشته باشید. این موضوع برای شهروندان خارجی قرار داده شده و است و افرادی عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند با سادگی در این کشور به خرید ملک بپردازند. به طور کلی برای اینکه مسیر آسانتری داشته باشید بهتر است که قبل از خرید ملک به دنبال ثبت شرکتی در این کشور باشید.

برای ثبت شرکت در مجارستان باید یک سری قوانین را به درستی رعایت کنید. به عنوان مثال در ابتدا باید ثبت نام محلی داشته باشید یعنی شرکت کاملاً ثبت و همینطور پذیرفته شده با حساب بانکی و همینطور وضعیت حسابداری شما باشد. بهتر است که مسافرتی کوتاه به مجارستان داشته باشید تا بتوانید افتتاح حساب کنید، بهتر است که طرح کسب و کار و فعالیت تجاری در این کشور راه بیندازید. شما باید بیمه مسافرتی و یا بیمه سلامت محلی عرضه کنید. درآمد شما باید از نظر کسب و کار تائید شده باشد. قطعاً نیاز به عرضه گواهی عدم سوپیشینه از کشور مبدا دارید.

شرایط لازم برای مهاجرت به کشور مجارستان از طریق خرید ملک

فردی که می خواهد مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک و یا سرمایه گذاری داشته باشد باید یک سری شرایط را دارا باشد. فرد باید بالای 18 سال سن داشته باشد، افرادی که کمتر از 18 سال دارند در این مسیر قرار نمی گیرند. مدرکی باید وجود داشته باشد تا اثبات کند هزینه ای که برای خرید ملک و یا سرمایه گذاری فراهم شده است متعلق به خودفرد است. فرد متقاضی نباید سابقه کیفری داشته باشد این موضوع برای خانواده وی نیز قابل بررسی است. سرمایه گذاری توسط فرد باید با واسطه و از طریق یک سری شرکت های تحت حمایت فراهم شود. در این مسیر نیاز به انجام مصاحبه دارید یعنی باید بتوانید در خصوص سرمایه خود حرف هایی برای زدن داشته باشید.

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

مهاجرت به مجارستان از طریق کارآفرینی

قصد داریم در خصوص مهاجرت از طریق کارافرینی صحبت کنیم. یک فرد خارجی می تواند برای کارآفرینی در مجارستان مهم ترین امور حقوقی را انجام دهد. می دانیم که کارآفرینی از دسته گزینه هایی است که تأثیر مستقیم بر توسعه اقتصاد و همینطور اشتغال دارد. به طور کلی در این مسیر یک سری صندوق ها برای شما فراهم شده است و می توانید سرمایه های اولیه و مورد نیاز را بهره هایی بسیار محدود از این صندوق ها دریافت کنید. کارآفرینی در مجارستان بسیار مهم و قابل قبول است و از دسته مواردی محسوب می شود که افراد می توانند از آن استفاده کنند. برای شروع در ابتدا باید ایده ای که در ذهن خود دارید را به مرحله تائید برسانید. در واقع باید مشخص شود که شما از پتانسیل بالا برای کسب و کار در این کشور برخوردار هستید. خوشبختانه ارزیابی توانایی کارآفرینی در این کشور استاندارد است و سخت گیری های عجیب در این لاین دیده نمی شود.

مهاجرت به مجارستان از طریق کارآفرینی

مهاجرت به مجارستان از طریق تولد

به طور کلی تنها متولد شدن در مجارستان دلیل قابل قبولی برای ارائه تابعیت این کشور نبوده و والدین فرزند باید از تابعیت این کشور برخوردار باشند. در نظر داشته باشید که مهاجرت به مجارستان از طریق تولد عموماً سخت و پیچیده است.

اصول طی کردن ثبت شرکت

در ابتدا باید پس از ثبت شرکت در مجارستان اقدام به تقاضا ویزای بلند مدت کنید. مجوز اقامت در مجارستان برای شما حداکثر دو ساله صادر می شود البته این مجوز قابل تمدید است. در صورت فعالیت قابل قبول می توانید این دوسال را تمدید کنید.

شما می توانید پس از 5 سال اقامت در این کشور اقدام به اخذ کارت اقامت دائم کنید البته برای اخذ این کارت قطعاً نیاز به سرمایه اولیه خواهید داشت.

برای اینکه اقامت دائم در مجارستان برای شما تعیین شود باید حتماً بتوانید 183 روز در سال در این کشور زندگی کرده باشید. این کارت به شما اجازه می دهد که در تمامی اتحادیه اروپا به کار و زندگی مشغول شوید. در نظر داشته باشید که امکان خرید ملک نیز برای شما فراهم می شود. تردد در حوزه شنگن برای شما آزاد خواهد شد.

اصول طی کردن ثبت شرکت

مراحل اخذ اقامت مجارستان پس از مهاجرت

فرض کنید که شما توانسته اید از طریق سرمایه گذاری وارد خاک مجارستان شوید، حال باید اقامت خود را به مرحله تائید برسانید. در ابتدا باید قرارداد با سازمان و یا بانک مورد تائید بسته شود، بانک و شرکت باید مورد تائید دولت مجارستان باشد زیرا قرار است که سهام خریداری کنید.

باید هزینه ای برای دولت مجارستان و همینطور هزینه های سرمایه گذاری و حق الوکاله پرداخت شود. مدارک مورد نظر باید به سفارت مجارستان ارسال شود.

در نظر داشته باشید که بهتر است وضعیت امنیتی و پزشکی فرد نیز به طور دقیق ارسال شود.

کارت موقت فرد متقاضی باید به کارت دائمی تبدیل شود. برای اینکار تنها شش ماه زمان خواهید داشت.

مبلغ مشخصی از سرمایه فرد پس از گذشت از 5 سال از مهاجرت به مجارستان به وی باز می گردد.

شما می توانید پس از گذشت هشت سال عضو تابعیت کشور مجارستان باشید.