ویزای مالت

کشور مالت یک کشور مستقل با آب و هوای مدیترانه ای در جنوب اروپا می باشد. این جزیره کوچک زیبا و حیرت انگیز به علت هم جواری با ایتالیا آداب رسوم و فرهنگ مردمش با فرهنگ ایتالیایی در هم آمیخته است. قبل از سفر باید ویزای مالت را اخذ کنید. اگر قصد سفر به مالت را دارید می توانید در شهر های سنت سلیما و والتا اقامت کنید و از هتل ها و آپارتمان های اجاره ای به انتخاب خودتان لذت ببرید. کشور مالت جزو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است و برای سفر به این کشور نیاز به ویزای شنگن دارید. برای گرفتن ویزای مالت شنگن حضور شخص متقاضی جهت مصاحبه وانگشت نگاری در سفارت الزامی است. مالت در کشور ما سفارت ندارد و برای گرفتن ویزای تضمینی مالت باید به سفارت اتریش مراجعه کرد.

ویزای مالت

سفر به شما فرصت دیدن کشورهای دیگر را می دهد اما برای خروج از کشور خود نیاز به اجازه کشور مقصد هست که به آن ویزا یا روادید می گویند. ویزا مدرکی است که نشان میدهد یکی از نمایندگان دولت آن کشور درخواست شما برای سفر به کشورش را بررسی نموده و تشخیص داده که شما شرایط ورود به کشورش را برای هدف خاصی دارا هستید. ویزا مدرکی برای ورود به کشوری دیگر است که باید از راه های قانونی آن کشور گرفته شود. این مدرک مهر یا بر چسبی است که روی گذرنامه زده میشود. ویزا با پاسپورت متفاوت است. در واقع مهمترین سند بعد از پاسپورت است. ویزا مشخص می کند چه مدت می توانید در آن کشور اقامت کنید. نوع گرفتن ویزا در هر کشور متفاوت است، اما کشورهای حوزه شینگن معمولاً روند یکسانی برای صدور ویزا دارند.

ویزای مالت

کشور مالت، عضو اتحادیهٔ اروپا و پیمان شینگن است. مالت در ایران سفارت ندارد، لذا برای دریافت ویزای تضمینی مالت باید به سفارت اتریش رفته و ویزای مالت حوزه شینگن را دریافت کنید. جهت اخذ ویزای شینگن، برای انگشت نگاری و مصاحبه، مراجعهٔ حضوری الزامی است. لازم به ذکر است داشتن ویزای مالت شینگن به معنای مجوز ورود شما به محدودهٔ شینگن نخواهد بود، یعنی شما تنها مجاز به ورود به مالت هستید. ویزای کشور مالت و سایر کشورهای عضو شینگن در انواع: ویزای توریستی، ویزای عبور، ویزای بلند مدت و ویزای ترانزیت صادر می شوند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مالت

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا مالت به شرح زیر هستند:

 اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه بیشتز از تاریخ ویزا درخواستی، فرم درخواست ویزا (از سایت سفارت دریافت نمائید)، کارت ملی و شناسنامه، 2 قطعه عکس رنگی 6 در 4 رنگی با پس زمینه سفید بدون روتوش، در صورتی که قبلاً ویزا شنگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت کرده اید کپی از آنها و مهر های ورود و خروج، نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی، گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام، سمت، میزان حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی (برای کارمندان و کارگران)، پروانه کسب یا ثبت شرکت یا کارت بازرگانی. (برای صاحبان مشاغل)، گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته)، گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان)، بیمه مسافرتی، سند مالکیت (در صورت وجود)، رزرو هتل و بلیط هواپیما.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مالت

ترجمه ویزای مالت

معمولاً مدارک لازم جهت دریافت ویزای مالت و بقیه کشورها باید هم به زبان فارسی هم به زبانی که کشور مقصد می خواهد باید ترجمه شود. این کار را معمولاً دارالترجمه ها  انجام می دهند. مهر دادگستری حتماً باید روی ترجمه ها موجود باشد. البته معمولاً دارالترجمه ها خودشان این مرحله را انجام می دهند. نرخ ترجمه، طبق نرخ نامه سالیانه مصوب در قوه قضائیه در همهٔ دارالترجمه ها یکسان است. دارالترجمه ها به هر زبانی که لازم باشد مدارک شما را ترجمه می کنند.

مراحل اخذ ویزای مالت

با توجه به اینکه کدام کشور را برای سفر انتخاب می کنید، باید شرایطی که آن کشور برای دادن روادید ایجاد نموده را رعایت کنید; مانند رفتن به سفارت آن کشور و درخواست از طریق آژانس ها و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند. راه دیگر درخواست آنلاین است. مدارکی که نشان می دهد شما در کشور خود شاغل یا دانشجو هستید بیمه مسافرتی رزرو هتل و یا دعوت نامه از شخص یا کشور رزرو و (حتی بلیط) پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد عکس رنگی برای انواع ویزا مشترک است اسناد رسمی شغلی و وضعیت مالی مناسب برای سفارت پر اهمیت است. چون نشان می دهد شخص مسافر می تواند هزینه سفرش را بپردازد. پرینت حساب بانکی وگردش سه ماه آخر حساب مسافر باید همراهش باشد. همه کشورهای شینگن تقریباً شرایط یکسانی دارند. اگر مقصد شما کشور هلند، مالت وفرانسه است بدانید این کشورها به خاطر توریستی بودن شان شرایط آسان تری برای اخذ ویزا دارند.

مراحل اخذ ویزای مالت

دریافت وقت سفارت جهت اخذ ویزای مالت

معمولاً شخص برای دریافت ویزای مالت یا سایر کشورهای عضو شینگن برای مصاحبه و انگشت نگاری به سفارت خوانده می شود. شما باید از قبل برای مصاحبه وقت بگیرید. به طور معمول سوالاتی از این دست پرسیده می شود:

قصد سفر به کدام کشور عضو اتحادیه شینگن را دارید؟ آیا از اعضای افراد خانواده، آشنایان، دوستان یا فامیل‌های خود کسی را در کشورهای عضو شینگن دارید؟ هدف از سفرتان به کشورهای شینگن چیست؟ آیا هزینه سفرتان را خودتان پرداخت می‌نمایید؟ آیا متأهل هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، چه مدت است که ازدواج کرده‌اید و شغل همسرتان چیست؟ آیا دارای فرزند هستید؟ اگر پاسخ شما بله است، جنسیت آنها چیست؟ چند سالشان است و شغلشان چیست؟ قصد اقامت تا چه مدتی را دارید؟

ویزای شینگن

شینگن به مجموعه کشورهای اروپای شینگن می گویند که راجع به فعالیت های سیاسی و اقتصادی مرزها و قوانین ورود و خروج به داخل و خارج این کشورهایشان پیمان مشترکی را ثبت کرده‌اند. لذا همهٔ اشخاصی که قصد سفر و اقامت در این کشورها را دارند ملزم به دریافت ویزای شینگن، برای ورود به محدودهٔ شینگن هستند. مسافران مالت با دریافت ویزای تضمینی شینگن در هر زمان و شرایطی می توانند برای سفر یا اقامت اقدام کنند. شما با اخذ ویزای شینگن می توانید به کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، لیختن اشتاین سفر کنید.

ویزای شینگن

انواع ویزای مالت

شما باید بدانید که ویزای مالت در انواع مختلف و برای اهداف مختلف صادر می گردد. مثلاً ویزای توریستی مالت که مورد استفاده برای تفریح و بازدید از جاذبه های دیدنی آن کشور است. هم چنین ویزای ملاقات با فامیل و دوستان که برای دیدار و با خبر شدن از حال هم دیگر است. ویزای درمان مالت که برای معالجه واستفاده از خدمات پزشکی کشور مقصد است. ویزای تجاری مالت که با هدف تبادل کالا وتجارت اخذ می گردد. ویزای ترانزیت که مدتش خیلی کم است. ویزای کار و تعطیلات به این صورت که شخص ضمن گردشگری بطور موقت کار هم بکند. ویزای دانشجویی برای افراد خواهان ادامه تحصیل در کشور مقصد است. ویزای مبادله ای مخصوص پژوهش گران، دانش مندان، اساتید، معلم ها، بازدید کنندگان دولتی و مشاور کمپ و دارای مدت کوتاه است. ویزای خانواده در صورت ازدواج با فرد ساکن در کشور مقصد، برای تابعیت وکسب ویزا از آن کشور استفاده می شود.

اخذ ویزای تحصیلی مالت

برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت یا کنسولگری کشورمالت باید از طریق ایمیل، وقت سفارت اخذ شده و سپس، فرم درخواست ویزای تحصیلی مالت دانلود شده و با دقت تکمیل شود. پس از تکمیل فرم و امضا، فرم درخواست باید به صورت دستی به سفارت، کنسولگری یا نماینده معتبر کشورمالت در کشور مبدأ دانشجو تحویل داده شود. متقاضی باید دارای گذرنامه معتبری با حداقل سه ماه اعتبار باشد. مستنداتی که تأمین مخارج شما را در طی اقامت در کشورمالت یا اتحادیه اروپا تضمین کند، باید ارائه شود. این مستندات شامل این گونه موارد است: پول نقد قابل تبدیل به ارز معتبر، چک مسافرتی، بلوک پول در حساب بانکی، کارت اعتباری یا مدارک دیگری که ضامن توانایی تأمین هزینه زندگی خود با یکی از ارزهای معتبر باشد. درکشورمالت ارائه مستندانی در مورد محل اقامت خود در کشورمالت الزامی است. این مدارک برای دانشجویانی که ثابت کنند کمک هزینه کافی برای تحصیل خود دریافت می‌کنند لازم نیست. دو قطعه عکس که شرایط ارائه‌شده توسط سفارت خانه کشور مقصد را دارا باشند را بیاورید. باید برنامه سفر درکشورمالت، بیمه سفر و پزشکی که در طول مدت اقامت شما درکشورمالت در شینگن معتبر باشد را ارائه کنید. شما باید نامه پذیرش از دانشگاهی که مجاز به تحصیل هستید و رسید بانکی معتبر بابت هزینه های پرداختی ویزای مالت یا سایر کشورها را تحویل دهید.

اخذ ویزای تحصیلی مالت

اخذ ویزای پزشکی مالت

گاهی لازم می شود برای درمان های پزشکی ویزای مالت را اخذ کنید. در این صورت باید ویزای پزشکی شینگن را اخذ کنید. لازم است، گواهی و گزارش پزشک محلی، گواهی از بیمارستان یا پزشک در جزایر مالت (که تأیید کننده تاریخ ملاقات و همچنین وضعیت پزشکی شما باشد) و تائیدیه پرداخت هزینه های پزشکی را داشته باشید.

اخذ ویزای پزشکی مالت

اخذ ویزای ازدواج مالت

ازدواج با تبعهٔ کشور دیگر طبق قانون اقامت و مهاجرت کشورها یکی از راه های اخذ ویزای اقامت است. اقامت یا به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت و دائمی است. گرفتن اقامت در کشور مالت روند خاص و متفاوت خودش را دارد. لازم است بدانید که گرفتن اقامت در کشور مالت از طر یق ازدواج یک عمل حقوقی به حساب می آید و آثار حقوقی بی شماری دارد. اقامت از طریق ازدواج در مالت تابع قوانین کشورهای اروپای در اتحادیه شینگن است کسی که با تبعهٔ مالت ازدواج می کند باید در خاطر داشته باشد در صورت اثبات ازدواج به منظور گرفتن اقامت موفق به گرفت اقامت کوتاه مدت (و نه دائم) م یشود. تمدید ویزای مالت از اقامت موقت به دائم منوط به حفظ شرایطی است. تمکن مالی یکی از شرایطی است که تبعهٔ مالت جهت ازدواج با فرد خارجی و اخذ ویزای ازدواج باید دارا باشد. لازم به ذکر است که در مرحلهٔ مصاحبه تعدادی سؤال برای اثبات ازدواج دو طرف پرسیده می شود. در مصاحبه از زوجین درخواست می شود در صورت داشتن عکس با هم آن را ارائه کنند.

اخذ ویزای ازدواج مالت

اخذ ویزای کاری مالت

 در کشور مالت اجازه اقامت دائم به تنهایی به معنی اجازه داشتن برای کار نیست. ویزای کاری مالت در چند نوع صادر می شود. در انواع ویزای کاری مالت یک مورد ویزای کار فرما است، یعنی می بایست یک کار فرما در کشور مالت به متقاظی پیشنهاد کار بدهد و او را به عنوان کارمند استخدام کند. نوعی دیگر از ویزای کاری مالت ویزای جست و جو کاری است این نوع ویزای کاری برای کسانی است که بعد ازکسب امتیازات و شرایط لازم مانند شرایط سنی، سابقه کاری و تحصیلی موفق به اخذ ویزای آن کشور شده باشند. در این صورت کشور مالت به فرد متقاضی اجازه کار در کشورش به مدت معلوم خواهد داد. برای این که فرد باید بتواند در این زمان کار پیدا کند، چنان چه موفق نشود باید ان کشور را ترک کند. نوع دیگر ویزای مالت دیگر ویزای مهارت کاری است. این نوع از ویزای کاری مالت به این صورت است که متقاضی با توجه به شرایط سنی، تحصیلی، سابقه کاری و دیگر فاکتور ها امتیاز بندی می شود.

اخذ ویزای کاری مالت

اخذ ویزای توریستی مالت

بیش تر ایرانی ها برای ورود به شینگن از ویزای توریستی استفاده می کنند. برای اخذ ویزای مالت، پرینت حساب بانکی و پرینت آخرین فیش حقوقی، چک بانکی در وجه آژانس یا سند ملکی به نام شخص را قبلاً باید آماده کرده باشید تا ضمانت برگشت شخص باشد. روش دیگر دریافت دعوت نامه از دوست یا فامیل یا دعوت نامه برای حضور در یک نمایشگاه بین المللی است. ویزای مالت در سه نوع یک بار ورود، دوبار ورود و ورود نا محدود صادر می شوند. به این معنی که در هر نوع ویزای مالت، تعداد دفعات ورود و خروج می تواند یک بار، دو بار و در حالت سوم به تعداد نا محدود در دورهٔ اعتبار ویزای مالت باشد. اگر برای اولین بار است که به شینگن می روید، اعتبار صدور ویزای مالت شما از 15 تا 20 روز خواهد بود. برای اشخاصی که سابقهٔ ورود به شینگن را دارند ویزاهای 90 روزه، یک ساله و بیشتر صادر می شود. حداقل 4 ماه قبل از سفر برای ویزای توریستی باید اقدام کنند. لازم به ذکر است که حضور شخص متقاضی برای مرحله مصاحبه الزامی است.

اخذ ویزای توریستی مالت

ویزا از نظر دفعات مجاز ورود به کشور مالت

آنچه که لازم است بدانید که از نظر تعداد دفعات مجاز ورود به کشور چند نوع ویزای مالت صادر می شود. شما با توجه به نیاز خود، یکی از انواع آن ها را دریافت می کنید. برای ورود یک بار یا سینگل اعتبار ورود تنها یک بار، ورود دوبار یا دابل تا پایان اعتبار ورود دو بار می شود سفر کرد. با ویزای ورود چند بار یا مولتیپل تا پایان اعتبار هر چند بار می خواهید مجاز به ورود و خروج در آن کشور هستید. راجع به ویزای ترانزیت یا فرودگاهی، شخص مجاز به تعویض هواپیما است و حق خروج از فرودگاه را ندارد، یعنی شخص از فرودگاه کشور مقصد به عنوان مکانی برای عبور می تواند استفاده کند.

نحوه اخذ بلیط مالت

 پرواز مستقیمی از ایران به شینگن وجود ندارد. پس از اخذ ویزای مالت، برای پرواز به مالت باید ابتدا به کشورهای دارای ارتباط هوایی مستقیم با مالت سفر کرد، سپس برای سفر به مالت از آن جا اقدام کرد. می توانید ویزای عبور برای کشور واسطه تهیه کرده و از آن جا به عنوان منطقهٔ عبور برای پرواز به مالت استفاده کرد. با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانید اطلاعات پروازهای مستقیم به مالت را دریافت کنید. شما در سایت های مرتبط حتی می توانید ماشین برای زمان ورود خود به فرودگاه دلخواهتان در مالت رزرو کنید.

نحوه اخذ بلیط مالت

نحوه تمدید ویزا

معمولاً مدت اعتبار ویزای مالت و سایر کشورها محدود است و بعد از اتمام اعتبار آن، در صورت لزوم برای تمدید آن باید سریعاً اقدام کنید. اگر به هر دلیلی به زمان بیشتری برای ماندن در کشور مورد نظرتان نیاز دارید باید اقداماتی جهت تمدید آن انجام دهید. در غیر این صورت حضور شما در آن کشور غیر قانونی تلقی خواهد شد. بسته به نوع ویزا (تحصیلی، ازدواج، توریستی، پزشکی)، روند تمدید متفاوت است. برای تمدید ویزای مالت یا هر کشور دیگر عضو شینگن، باید به یکی از کشورهای عضو شینگن رفته و با آوردن دلیل و مدرک، درخواست تمدید ویزا داد. پس از بررسی مدارک و شواهد، در صورت تشخیص صحت ادعاهای شما، با تمدید ویزا موافقت خواهد شد.