ویزای لیتوانی

با دریافت ویزای لیتوانی می توانید به کشورهای عضو پیمان شینگن نیز سفر کنید، در این مقاله انواع ویزاهای لیتوانی و مراحل و مدارک لازم برای اخذ آن شرح داده می شود. ناگفته نماند که هنگام حضور در سفارت و پر کردن فرم درخواست می توانید یکی از دو نوع ویزای لیتوانی که شامل ویزای ملی و شینگن می باشد را انتخاب کنید، با دریافت ویزای ملی دیگر اجازه ورود به کشورهای عضو پیمان شینگن را نخواهید داشت.

سفارت لیتوانی در ایران

همه مراحل مربوط به دریافت ویزای لیتوانی باید در سفارت این کشور پیگیری شود، برای تحویل مدارک نیز باید پس از دریافت نوبت به آدرس درج شده مراجعه نمایید. سفارت لیتوانی در تهران، ولنجک، خیابان 44 واقع شده است، و از دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 الی 12 فعال می باشد.

سفارت لیتوانی در ایران

مراحل دریافت ویزای لیتوانی

در این بخش مراحل مربوط به دریافت ویزای تضمینی لیتوانی را مورد بررسی قرار می دهیم. هزینه ویزا نیز در مرحله هشتم و در روز مصاحبه توسط سفارت دریافت می گردد، در پایان نیز باید حدود 2 هفته الی 2 ماه برای اعلام نتیجه رسیدگی به پرونده تان منتظر بمانید.

  1. اولین مرحله برای اخذ ویزا دریافت وقت سفارت است که باید حتما از 3 ماه قبل برای اخذ نوبت اقدام نمایید.
  2. در مرحله دوم فرم درخواست ویزای لیتوانی یا ویزای شینگن را از سایت سفارت دریافت و آن را با دقت پر نمایید، از این فرم کپی تهیه کنید و حتما دو نسخه از آن را نزد خود نگاه دارید، در فرم مورد نظر اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی، آدرس، مقصد سفر، شماره گذرنامه و … از شما درخواست می شود که باید به طور دقیق و بدون هیچ اشتباهی نوشته شوند.
  3. در مرحله سوم اعتبار گذرنامه خود را بررسی کنید که از تاریخ سفر حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد و دارای 2 صفحه خالی نیز باشد، گاهی چک نکردن این مورد می تواند مراحل بعدی پرونده تان را با مشکل مواجه کند. ناگفته نماند که گذرنامه حداکثر باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد و گذرنامه های قدیمی تر مورد قبول نخواهند بود.
  4. در مرحله چهارم دو عدد عکس 3*4 را نیز تهیه و در پرونده مدارک تان قرار دهید، عکس باید حداکثر طی 6 ماه گذشته گرفته شده باشد. مرحله پنجم مربوط به مراحل اثبات بازگشت به کشور است، بلیط هوایپما به به صورت رفت و برگشت رزرو کنید و اسناد آن را در پرونده مدارک قرار دهید، ضمیمه کردن مدارک رزرو هتل برای مدت زمان تعیین شده نیز الزامی ست. اگر این مراحل به درستی طی نشود امکان رد درخواست متقاضی وجود خواهد داشت. مرحله ششم مربوط به بیمه درمانی ست که حداقل هزینه لازم برای آن 30 هزار یورو می باشد. مرحله هفتم شامل اثبات توانایی مالی ست که باید پرینت سه ماه گذشته حساب خود را به سفارت ارائه دهید، این مورد نشان دهنده توانایی شما برای پرداخت هزینه های سفر  واقامت در کشور مقصد است.

مراحل دریافت ویزای لیتوانی

مدارک لازم برای صدور ویزای لیتوانی

در این بخش نیز به مدارک لازم برای دریافت ویزای لیتوانی اشاره می شود، توجه داشته باشید که هر نوع ویزا مدارک مخصوص به خود را می طلبد که در بخش های بعدی به آن ها نیز اشاره می شود:

  1. اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی آنها ( این دو باید ترجمه شده باشند و به تایید قوه قضاییه و وزارت امور خارجه نیز رسیده باشند).
  2. مدارکی که نشان دهنده رزرو هتل یا محل اقامت در طول مدت زمان تعیین شده برای سفر باشد. (اصل و کپی)
  3. مدارک رزرو بلیط رفت و برگشت مطابق با تاریخ های سفر متقاضی (اصل و کپی).
  4. اصل پاسپورت به همراه کپی، پاسپورت تحویل داده شده به سفارت باید حداقل 6 ماه عتبار داشته باشد.
  5. 2 عدد عکس 6*4 که مطابق با قوانین تعیین شده برای عکس پاسپورت گرفته شده باشد. عکس هایی که قدیمی تر از 6 ماه باشند قابل قبول نستند.
  6. ارائه گواهی اشتغال به کار نیز الزامی ست که علاوه بر کپی باید ترجمه رسمی آن را نیز تهیه و ارائه دهید، ناگفته نماند که اخذ تاییدیه قوه قضاییه و وزارت امور خارجه الزامی ست.
  7. گواهی نشان دهنده تمکن مالی که باید به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده باشد.
  8. پرینت گردش حساب بانکی
  9. اسناد ملکی در صورت وجود به همراه ترجمه رسمی آن ها
  10. فرم روادید که با دقت تکمیل شده باشد.
  11. در صورت وجود دعوت نامه ارائه اصل و کپی آن الزامی ست.

مدارک لازم برای صدور ویزای لیتوانی

ترجمه ویزای لیتوانی

ترجمه ویزای لیتوانی یکی از مراحل لازم برای اخذ ویزا است، این ترجمه باید در پرونده مدارکی که به سفارت ارائه می شود قرار داشته باشد. مجموعه ما شما را در این مسیر نیز همراهی خواهد کرد در صورت نیاز با کارشناسان بخش مربوطه تماس حاصل نمایید، البته اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که همه امور مربوطه اخذ ویزا را به مجموعه سپرده اید دیگر نیازی به نگرانی درباره هیچ مرحله ای نیست و خدمات مربوط به ترجمه نیز توسط کارشناسان پیگیری خواهد شد.

انواع ویزای لیتوانی

ویزای لیتوانی انواع گوناگونی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می گردد: ویزای کاری، ویزای فوری لیتوانی برای سفرهای تجاری، ویزای برای سفرهای توریستی، ویزای پزشکی، ویزای لیتوانی که از طریق ازدواج دریافت خواهید کرد و ویزای تحصیلی. در ادامه مقاله راجع به هر کدام توضیحاتی داده خواهد شد، همراه ما باشید.

اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

ویزای تحصیلی لیتوانی در دسته ویزاهای بلند مدت قرار می گیرد و هنگام ثبت درخواست باید ویزای بلند مدت را انتخاب نمایید. ناگفته نماند که این نوع ویزا در هر سال تحصیلی قابل تمدید است و باید مراحل مربوط به آن را در تاریخ مقرر و در کشور مقصد طی نمایید. در این نوع از ویزا ارائه گواهی ثبت نام در دانشگاه یا مرکز مربوطه الزامی ست. در ادامه به دیگر مدارک لازم برای این نوع از ویزاهای لیتوانی اشاره می گردد.

اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی:

  1. نامه های دریافت شده از دانشگاه یا موسسه ای که در آن ثبت نام کرده اید.
  2. گواهی ثبت نام
  3. پرینت گردش حساب بانکی در 3 ماه اخیر
  4. ارائه مدارک تحصیلی تان در ایران نیز الزامی می باشد. (اصل و کپی با ترجمه رسمی)
  5. ریز نمرات متقاضی
  6. رزومه ای که حاوی شرح سوابق تحصیلی و کاری متقاضی باشد.
  7. ارائه مدرک بین المللی زبان نیز الزامی ست، البته برای دوران دبیرستان و کم تر ضرورتی ندارد.
  8. تعهد نامه محضری ضامن مالی و ترجمه رسمی آن
  9. گواهی عدم سوء پیشینه و ترجمه رسمی آن
  10. دعوت نامه دریافت شده از سوی دانشگاه یا موسسه نیز باید در پرونده مدارک قرار گیرد و به سفارت ارائه شود.
  11.  ارائه انگیزه نامه وزندگی نامه نیز الزامی ست.

اخذ ویزای کاری لیتوانی

در این نوع ویزا دریافت مجوز از وزارت کار و امور اجتماعی لیتوانی الزامی می باشد، در کنار آن باید مدارکی که در ادامه ضمیمه می شود را نیز به سفارت ارائه دهید.

مدارک لازم برای ویزای کاری لیتوانی:

  1. مدارکی دال بر اثبات مهارت های فردی برای آغاز به کار درکشور مقصد
  2. گواهی ثبت شرکت در کشور لیتوانی
  3. مستندات لازم در خصوص تجربه های کاری
  4. ارائه رزومه ای جامع از تحصیلات و تجربه های کاری الزامی ست.
  5. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نیز الزامی می باشد.

اخذ ویزای کاری لیتوانی

اخذ ویزای پزشکی لیتوانی

ویزای درمانی یا پزشکی نیز برای بیمارانی صادر می شود که باید برای درمان به لیتوانی بروند، در این نوع از ویزا نیز ارائه مدارکی اضافه بر مدارک گفته شده در بخش اول الزامی ست که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

مدارک لازم برای ویزای پزشکی لیتوانی:

  1. باید از طرف یک پزشک یا تیم پزشکی گواهی نامه ای صادر شود که نشان دهد فرد بیمار نیاز به استفاده از خدمات ویژه پزشکی در کشور لیتوانی دارد، مرحله تاییدیه پزشک الزامی ست.
  2. مکاتبات انجام شده میان خود و تیم پزشکی یا بیمارستان واقع در لیتوانی را در اختیار سفارت قرار دهید، این مورد می تواند روند صدور ویزا را بهبود ببخشد.
  3. باید از طرف بیمارستان و یا پزشک مربوطه دعوت نامه ای برای فرد بیمار ارسال شود تا روند رسیدگی به پرونده درخواست ویزا سرعت بگیرد و بتواند ویزای درمانی اش را در اسرع وقت دریافت نماید.

اخذ ویزای پزشکی لیتوانی

اخذ ویزای ازدواج لیتوانی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که با یک فرد مقیم لیتوانی ازدواج کرده باشد، در ادامه به شرایط مورد نیاز در این خصوص نیز اشاره می گردد.

شرایط لازم برای اخذ ویزای ازدواج:

  1. هر دو طرف باید حداقل 18 سال داشته باشند. افرادی که کمتر از 18 سال سن دارند و نمی توانند از این روش برای اخذ ویزا استفاده نمایند.
  2. هر دو طرف باید حداقل یک مرتبه همدیگر را دیده و با هم آشنا باشند.
  3. مشخص بودن محل سکونت زوجین الزامی ست، در ان خصوص باید مدارک معتبری ارائه گردد.
  4. اثبات تمکن مالی یکی از طرفیت نیز الزامی ست.

اخذ ویزای ازدواج لیتوانی

اخذ ویزای توریستی لیتوانی

ویزای توریستی نیز برای سفرهای تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد. در این بخش به مدارک لازم برای این نوع ویزا نیز اشاره می شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی:

ارائه دعوت نامه از طرف یکی از آشنایان ساکن در لیتوانی که اقامت دائم این کشور را دارد و به سن قانونی رسیده است.

اخذ ویزای توریستی لیتوانی

ویزای لیتوانی از نظر تعداد دفعات اجازه ورود به کشور

در این بخش انواع ویزا از نظر تعداد دفعات ورود به کشور را مورد بررسی قرار می دهیم، این نوع ویزاها به 4 دسته تقسیم می شوند که در ادامه راجع به آن ها توضیحات مختصری داده خواهد شد:

ویزای لیتوانی یک بار ورود یا سینگل

متقاضیانی که این نوع از ویزای لیتوانی را دریافت می کنند باید بدانند که فقط امکان یک مرتبه ورود و خروج از کشور را دارند، هنگام خروج حتی اگر هنوز هم اعتبار ویزای شان منقضی نشده باشد دیگر اجازه ورود نخواهند داشت.

ویزای دوبار ورود یا دابل لیتوانی

این ویزا اجازه دو مرتبه ورود و خروج از کشور را به متقاضی می دهد، البته از تاریخ اعتبار ویزا نیز نباید غافل بمانید.

ویزای چندبار ورود یا مولتیپل لیتوانی

این نوع از ویزای لیتوانی به متقاضی اجازه می دهد تا هر زمان که ویزایش معتبر است به کشور وارد و یا از آن خارج شود.

ویزای ترانزیت فرودگاهی لیتوانی

این نوع از ویزای لیتوانی نیز مخصوص متقاضیانی ست که فقط قصد تعویض هواپیمای شان در فرودگاه این کشور را دارند، ناگفته نماند که به هیچ وجه حق خروج از فرودگاه و ورود به مناطق دیگر شهر یا کشور را ندارید.

ویزای لیتوانی از نظر تعداد دفعات اجازه ورود به کشور

هزینه دریافت ویزای لیتوانی

هزینه ویزا در روز مصاحبه از شما دریافت می گردد و جزو مراحل پایانی ست، ناگفته نماند که باید پول نقد به همراه داشته باشید چون امکان پرداخت از طریق کارت های اعتباری یا کارت بانکی وجود ندارد.

اعتبار ویزای لیتوانی

هنگامی که در سفر هستید یا با هدف خاصی در لیتوانی ساکن هستید به اعتبار ویزای خود توجه کنید، اگر ویزای شما در حال باطل شدن است باید مراحل لازم برای تمدید آن را طی کنید که قبل تر راجع به آن صحبت شد.

اعتبار ویزای لیتوانی

تمدید ویزای لیتوانی

مراحل تمدید ویزای لیتوانی توسط مسئولین سفارت و با توجه به قوانین تعیین شده صورت می پذیرد، متقاضیانی از فرصت تمدید ویزا استفاده می کنند که تاریخ اعتبار ویزای شان به اتمام رسیده اما هنوز کارشان در آن کشور پایان نیافته، در این صورت می توانند از فرصت تمدید ویزا استفاده کنند و برای مدتی دیگر تاریخ اعتبار ویزای لیتوانی خود را تمدید نمایند. مراحل مربوط به این امر توسط مرکز خدمات شهروندی و مهاجرت لیتوانی واقع در یکی از شهرهای لیتوانی صورت می پذیرد. ناگفته نماند که ترجمه باید به صورت رسمی انجام شود و تاییدیه قوه قضاییه و وزارت امور خارجه را نیز دریافت کند.

نکاتی در خصوص وقت سفارت لیتوانی

هنگامی که برای مصاحبه به سفارت مراجعه می کنید باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که در ادمه به بخشی از آن ها اشاره می شود:

  • هر گونه استرس را از خود دور کنید و با صداقت به سوال های مطرح شده توسط مسئول سفارت پاسخ دهید.
  • مدارک تان را به همراه داشته باشید و هیچ کدام از آن ها را از قلم نیندازید، نقص در مدارک موجب عقب افتادن روال رسیدگی به پرونده خواهد شد.
  • لباس رسمی بپوشید اما لباسی که در آن راحت باشید و موجب اذیت شدن تان در طول مصاحبه نشود.
  • هزینه ویزا را نقدا به همراه داشته باشید.
  • هدف سفر خود را بدون هیچ استرسی با مصاحبه کننده در میان بگذارید.
  • به سوالات پاسخ کوتاه بدهید، اگر مصاحبه کننده حس کند که صادق نیستید روند رسیدگی به پرونده تان را به تعویق می اندازد.
  • هیچ گونه سلاح سرد و یا گرمی را همراه خود به داخل سفارت نبرید چون ممکن است برای تان مشکل ساز شود.

نکاتی در خصوص وقت سفارت لیتوانی

خدمات مجموعه در خصوص اخذ ویزا

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که وقت کافی برای پیمودن مراحل مربوط به اخذ ویزا را ندارید با کارشناسان ما تماس گرفته و طی یک قرارداد همه کارها را به ما محول کنید، در طول مسیر شما را در جریان روال کار قرار می دهیم. انجام امور از تعیین وقت سفارت تا مرحله نهایی بر عهده ما خواهد بود اما در روز مصاحبه حضور شما در سفارت الزامی ست و باید در ساعت تعیین شده خود را به آن جا برسانید. از چندین روز قبل هماهنگی های لازم برای این روز انجام خواهد شد. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید و ابهامات خود را مطرح کنید. آن ها در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.