ویزای یونان

اگر شما به دنبال اقامت یا اخذ ویزای یونان هستید با ما در این مقاله همراه باشید تا از صفر تا صد ویزای یونان و تمام شرایط مورد نیاز برای در خواست انواع ویزاهای یونان مطلع شوید. با توجه به اینکه برای اقامت و گرفتن ویزا در هر کشوی از جمله در یونان راه های بسیار زیادی وجود دارد شما گزینه های متنوعی برای اخذ ویزای تضمینی یونان در اختیار دارید. تحصیل ، کار، سرمایه گزاری، ازدواج ، پناهندگی و همچنین تولد برای مهاجرت و گرفتن ویزا از کشور یونان و اخذ اقامت گزینه های پیش روی شما می باشد.

این مقاله با هدف ارائه اطلاعات کامل و جامع درباره ویزا و انواع ویزا، ویزا از نظر تعداد دفعات ورود و به خصوص بررسی مفصل و کامل شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ انواع ویزا و در نهایت مدارک مورد نیاز سفارت یونان نوشته شده است. بنابرین تنها با خواندن همین مقاله شما از صفر تا صد شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای یونان مطلع خواهید شد.

درباره کشور یونان

یونان عضو اتحادیه اروپا و شنگن است اگر شما ویزای شنگن را دریافت کنید به راحتی امکان سفر و مهاجرت به تمامی کشور های عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شنگن را خواهید داشت. برای اخذ ویزای شنگن ابتدا شما نیاز به اخذ اقامت دائم در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارید. بنابرین اخذ ویزای یونان و اقامت در این کشور اولین قدم برای دریافت ویزای شنگن شماست.

درباره کشور یونان

سفارت یونان در ایران

رضایت نامه محضری برای فرزندان زیر 18 سالی که بدون یکی از والدین سفر می کنند لازم است. نا گفته نماند که این رضایت نامه محضری نیز نیاز به ترجمه و تایید دادگستری و امور خارجه دارد. کلیه مدارک تحصیلی و مدارک شغلی در صورتی که به زبان انگلیسی باشند نیاز به تایید ندارند. حضور کلیه مسافرین به مقصد یونان جهت انگشت نگاری در سفارت لازم است. اگر شما برای انجام امور اخذ ویزای یونان از خدمات آژانس استفاده کرده اید اصل مدارک تا زمان بازگشت شما از سفر نزد آژانس باقی خواهد ماند. آخرین نکته این است که با توجه به مدارک مورد نیاز سفارت یونان برای صادر شدن ویزا از کشور یونان ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست شود که متقاضی ملزم به تهیه و ارائه آن جهت اخذ ویزای یونان می باشد.

آدرس سفارت یونان در تهران جهت اخذ وقت سفارت یونان و ویزا: خیابان آفریقا، بلوار ‌اسفندیار، پلاک ۴۳‌

سفارت یونان در ایران

ویزای یونان

‌‌برای پاسخ به سوال بالا باید گفت که ویزا مدرکی است که نشان می‌دهد شما واجد شرایطی هستید که می توانید برای هدفی خاص ( تحصیل ، کار ، ازدواج ، سرمایه گزاری و…) به کشور مقصد وارد شوید. بنابرین این مدرک ضمیمه گذرنامه یا پاسپورت شما خواهد شد البته نکته بسیار مهم این است که گرفتن ویزا تضمین کننده صد در صدی ورود شما به کشور مقصد نیست ،ممکن است افسران مهاجرت به دلایل مختلف از ورود مسافران به مرزهای کشورشان جلوگیری کنند. در واقع ویزا بیشتر نشان دهنده هدف شما از این سفر، مدت زمان اقامت و آخرین مهلت حضور شما در کشور مقصد است.

زمانی که ویزای شما توسط کنسولگری کشور مقصد صادر شود، تاریخ اعتبار ویزا( شروع و پایان) و تعداد روزهای مجاز اقامت شما در آن کشور لحاظ شده است. این تاریخ نشان می دهد که دارنده ویزا تنها در همین زمان مشخص شده حق استفاده از ویزای خود را دارد. که عموما تعداد روزهای مجاز به صورت رقم روزانه از یک تا 90 روز در ویزا درج خواهد شد. تفاوت تاریخ اعتبار و روزهای مجاز در این است که به طور مثال اگر ویزای شما 90 روزه باشد و مدت روز های مجاز شما 30 روز، یعنی اینکه شما تنها  30 روز زمان، برای اقامت در کشور یونان در اختیار خواهید داشت که می توانید در این بازه 90 روزه انتخاب کنید ،که از این 30 روز مجاز را در چه تاریخی استفاده کنید.

ویزای یونان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای یونان

طبیعتاً تمامی مدارک شما علاوه بر ترجمه انگلیسی نیاز به تایید شدن از دادگستری و امور خارجه دارد. مدارک مورد نیاز برای سفارت یونان شامل ارائه عبارتند از:

اصل گذرنامه شما با امضا و حداقل 6 ماه به پایان اعتبار گذرنامه مانده باشد و همچنین در صورت وجود، ارائه گذرنامه های قبلی به سفارت یونان ضروری است. یادتان باشد ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.

اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن ضروری است. ( جهت تایید شناسنامه ، داشتن مهر ثبت احوال در کنار نام همسر و فرزندان الزامی است.)

همچنین اصل گواهی حساب بانکی شما برای اثبات تمکن مالی همراه با مهر شعبه و امضاء بانک  که به زبان انگلیسی ترجمه شده است و توجه به این نکته که زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر 10روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و توجه کنید که سایز پرینت بانکی a4 باشد. همچنین ارائه مدرک از حساب های جاری و کارکرد 6 ماه اخیر که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند. ارائه اصل و ترجمه سند مالکیت در صورت وجود الزامی است.

قطعه عکس 4*6 رنگی ، تمام رخ با زمینه سفید ، کاملا از روبرو ، بدون لبخند ، بدون عینک ، گردی صورت کاملا مشخص باشد ، که حداکثر برای 6 ماه گذشته باشد، نیز لازم است.

اصل و ترجمه مدارک شغلی به همراه آخرین مدارک تحصیلی و دفترچه بیمه (جهت تایید مدارک شغلی) که برای کلیه مشاغل الزامی است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای یونان

انواع ویزای یونان

با توجه به اینکه ویزا نشان دهنده هدف سفر شما به کشور مقصد خواهد بود به دسته های بسیار مختلفی تقسیم خواهد شد. اما رایج ترین ویزا ها در کل دنیا شامل ویزای تحصیلی ، ویزای توریستی ، ویزای ازدواج ، ویزای کار ، ویزای تجاری ، ویزای کنفرانس و… خواهد بود. 

اخذ ویزای تحصیلی یونان

احتمالا  برای بسیاری از افراد جوان، تحصیل در یک کشور خارجی و استفاده از امکانات دانشگاهی و رفاهی آن کشور موضوع بسیار جذابی باشد. در خواست برای تحصیل در کشور یونان برای سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قدری متفاوت است. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند ارائه مدرک گواهی دوره دبیرستان هستند. مهم ترین نکته برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در یونان ، دانستن زبان یونانی است زیرا تنها تعداد محدودی از دانشگاه های خصوصی با زبان انگلیسی ارائه می شوند. هزینه تحصیل در یونان برای افراد اروپایی به زبان یونانی رایگان است اما دیگر افراد غیر اروپایی ملزم به پرداخت شهریه به دانشگاه می باشند.

اخذ ویزای تحصیلی یونان

از مزیت های تحصیل کارشناسی در این کشور اجازه کار پاره وقت به اندازه 10 ساعت در هفته، خدمات درمانی رایگان در تمام دوره 4 ساله کارشناسی است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز مانند کارشناسی نیازمند دانستن زبان یونانی(تعداد محدود دانشگاه با زبان انگلیسی) و اجازه کار پاره وقت 20ساعت  برای ارشد و 30 ساعت برای دکتری در هفته است .

در صورتی که متقاضی به زبان یونانی و بعضا انگلیسی تسلط نداشته باشد یک دوره یک ساله به صورت 3 دوره 3 ماهه برای آموزش زبان یونانی برای دانشجو از طرف دانشگاه در نظر گرفته می شود. شما برای دریافت ویزای یونان برای تحصیل، نیازمند تهیه مدارک گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت ، اثبات پشتوانه مالی ، ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی و آخرین مدرک تحصیلی ، مدارک و سابقه شغلی و همچنین ارائه پاسپورت و شناسنامه به سفارت یونان در ایران هستید. همچنین می توانید از موسسات حقوقی مهاجرتی برای تسهیل این روند و مشاوره ی آن ها استفاده کنید.

نکاتی درباره ی چگونگی گرفتن تایید مدرک تحصیلی

دانش آموزان در پایه دبستان و راهنمایی و دبیرستان : ارائه گواهی تحصیلی با مهر مدرسه و مشخص شدن منطقه و آموزش وپرورش استان و مهر و امضاء شخص مربوطه بر روی گواهی تحصیل

دانش آموزان پایه پیش دانشگاهی:در ابتدا باید مهر آموزش و پرورش استان تهران را دریافت کرده ودر مرحله بعد به پیشخوان دولت جهت گرفتن تاییدیه تحصیلی و ارائه آدرس دارالترجمه (که بعد از انجام این مراحل یک هفته بعد تاییدیه به دارالترجمه ارسال می گردد .) مراجعه کنند .ضمنا قابل ذکر است مرحله انجام تایید دادگستری و امور خارجه توسط دارالترجمه 3 تا 4 روز کاری زمان می برد.

دانشجویان دانشگاه های دولتی علاوه بر مهر دانشگاه برای تایید گواهی تحصیلی و مدارک دانشنامه به وزارت علوم مراجعه نمایند.

دانشجویان دانشگاه آزاد علاوه بر مهر دانشگاه برای تایید گواهی تحصیلی و مدارک دانشنامه به ستاد مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.

اخذ ویزای تحصیلی یونان

اخذ ویزای کار یونان

مهاجرت با استفاده از ویزای کار در یونان گزینه دیگری برای اخذ ویزای تضمینی یونان و اقامت در این کشور برای شماست. تقاضا برای کار در یونان به دو صورت محقق خواهد شد. اگر شما برای کار در شرکت خاصی در یونان اقدام کرده اید بر طبق قانون اتحادیه اروپا، کارفرما به مدت 3 ماه کار مورد نظر شما را در یونان آگهی خواهد کرد در صورتی که فردی برای این کار پیدا نشود ،شما می توانید به عنوان یک فرد غیر اروپایی برای کار در آن شرکت خصوصی اقدام کنید که عملا این روش ویزای کار بسیار نا کارآمد است. بهترین روش برای اخذ ویزای کار ، گرفتن ویزای جستجو کار به مدت 6 ماه در کشور یونان است. شما به راحتی می توانید از این طریق برای اخذ ویزای یونان اقدام کنید. البته ناگفته نماند اگر پس از 6 ماه جستجو نتوانید کار پیدا کنید شما ملزم به ترک کشور یونان خواهید بود.

اخذ ویزای کار یونان

ویزای کاری یونان ، ویزای نوع D نامیده می شود. برای اخذ این ویزا باید شخصا اقدام کنید و سپس پس از گرفتن کار و مشغول شدن به کار، شرکت یا محل کار مورد نظر ویزای شما را تایید می کنند. اگر شما بتوانید به اقامت از طریق ویزای کار در یونان دست یابید به راحتی می توانید خانواده خود را نیز به یونان برده و با پرداخت مالیات و کار کردن به مدت 5 سال در این کشور، برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

مدارک لازم برای ویزای یونان از طریق کار شامل ارائه گواهی سلامت، گواهی بهداشت از یک بیمارستان دولتی ،کپی و اصل پاسپورت فرد متقاضی ، مدارک مالی نشان دهنده تمکن مالی فرد ، اثبات پرداخت هزینه های زندگی و مالیات به اداره مالیات کشور یونان، کپی تایید شده محل اقامت و مجوز کار اولیه و در نهایت پر کردن فرم اجازه اقامت از طریق کار به همراه دو قطعه عکس ۶*۴ از فرد متقاضی  می باشد. استفاده از خدمات یک موسسه حقوقی می تواند در تمامی مراحل تقاضا و اخذ ویزای یونان با استفاده از ویزای کار برای شما راهگشا باشد.شما می توانید در این خصوص با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کاری یونان

مشاغل دولتی:سمت و میزان حقوق دریافتی ،سابقه بیمه از تأمین اجتماعی که دارای مهر سازمان تأمین اجتماعی باشد،  حکم کارگزینی ، آخرین فیش حقوقی ، و تاییده مرخصی ،

مشاغل غیردولتی: سابقه بیمه تأمین اجتماعی همراه با مهر سازمان و ارائه اصل آخرین آگهی از تغییرات آن شرکت ،گواهی اشتغال به کار از شرکت مذکور به همراه فیش حقوق

بازنشستگان : حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی

در صورت خویش‌فرما بودن یا داشتن کسب و کار : جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات

وکلا : پروانه وکالت

معلمان ، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه نیازمند ارائه اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان تامین اجتماعی هستند. .

ارائه دفترچه بیمه و اصل مدارک تحصیلی جهت گرفتن مهر دادگستری و مهر تأییدیه وزارت امور خارجه الزامی است.

اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم های خانه دار

اخذ ویزای کار یونان

اخذ ویزای ازدواج یونان

برای گرفتن ویزای یونان و اخذ اقامت کشور یونان شما باید به صورت رسمی و قانونی با یک شهروند یونانی که تبعه این کشور است، ازدواج کنید. ازداوج در یونان به صورت مدنی و مذهبی انجام خواهد شد که البته برای اخذ ویزای یونان برای ازدواج هیچ نیازی به ارائه مدرک ازدواج مذهبی وجود ندارد و تنها مدارک مورد نیاز شما، مجوز ازدواج قانونی و رسمی در یونان است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ازدواج یونان شامل پاسپورت ، ترجمه گواهی تولد ، ترجمه رسمی مدارکی برای نشان دادن مجرد بودن شما یا ارائه گواهی فوت یا طلاق از همسر و تاییده افسر کنسولی بر اینکه هیچ مانعی برای این ازدواج وجود ندارد. پس از ثبت ازدواج طرفین به صورت قانونی در یونان ، طی شدن مراحل اداری ازدواج ممکن است به چندیدن هفته زمان نیاز داشته باشد. سپس اعلامیه ازدواج باید در یکی از روزنامه های محلی با زبان یونانی منتشر شود و شما باید کپی رزونامه را نیز به مدارک اضافه کنید .

نوع دیگری از ویزا که زیر مجموعه ویزای ازدواج خواهد بود، ویزای نامزدی است. اگر شخص متقاضی ویزای نامزدی  پس از 6 ماه از صدور ویزا به عقد و ازدواج قانونی کشور با شهروند یونانی درنیاید، نیازمند اقدام مجدد برای طی کردن تمام آن مراحل می باشد. فرد متقاضی ازدواج با شهروند یونانی برای دستیابی به اقامت دائم باید حداقل سه سال در این کشور اقامت کند. از شرایط بسیار مهم دیگر برای اقامت از طریق ویزای ازدواج، اثبات تمکن مالی همسر یونانی می باشد. زمانی که متقاضی اقدام به ثبت ازدواج در کشور یونان می کند، می تواند نام و نام خانوداگی همسر تبعه یونان را دریافت کند و سپس برای مدرک ازدواج با نام خانوادگی جدیدش اقدام کند.

اخذ ویزای ازدواج یوناناخذ ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان مخصوص تور یونان یا دیدار با اعضای خانواده است. بنابرین اگر شما قصد تحصیل یا کار در این کشور را خواهید داشت، این ویزا برای شما مناسب نخواهد بود. تاریخ اعتبار  ویزای توریستی یونان با توجه به تصمیم کنسولگری یا سفارت و همچنین نوع در خواست شما متغییر است. در حقیقت تصمیم سفارت در مورد مدت زمان اعتبار ویزای یونان شما بستگی به کامل بودن مدارک و همچنین مصاحبه حضوری در سفارت خواهد داشت.

در ویزای توریستی نیز اطلاعاتی نظیر تاریخ اعتبار و میزان دفعات سفر شما درج خواهد شد. اگر شما قصد مسافرت توریستی به یونان را خواهید داشت ، اولین قدم پر کردن فرم تقاضا ویزا در سفارت است و سپس فرم تکمیل شده را همراه با مدارک مورد نیاز ،به سفارت تحویل دهید. سفارت پس از تحویل مدارک زمانی را برای مصاحبه حضوری شما در سفارت در نظر خواهد گرفت تا در تاریخ مقرر برای انجام مصاحبه حاضر باشید.

اخذ ویزای توریستی یونان

اخذ ویزای پزشکی یونان

از آنجایی که یونان یک کشور عضو اتحادیه اروپا و شنگن است بر طبق قوانین اتحادیه اروپا شرایط تقریباً یکسانی برای اخذ ویزای یونان از طریق ویزای درمانی یا پزشکی لحاظ خواهد شد. از جمله شرایط صادر شدن این ویزای یونان این است که فرد بیمار، بیماری مسری و واگیر دار که امکان لطمه به سلامت جامعه را می رساند، نداشته باشد. طول دوره درمان نباید خیلی طولانی باشد و همچنین هماهنگی لازم برای نوع درمان با پزشک مربوطه انجام شده باشد. اثبات تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های درمان نیز یکی دیگر از شرایط استفاده از ویزای فوری یونان برای درمان پزشکی خواهد بود. بیمار نیز باید ثابت کند که در پایان دوره درمان به کشور خود باز خواهد گشت.

اخذ ویزای پزشکی یونان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای پزشکی یونان

مدارک و اوراق پزشکی و همچنین نامه تایید شده از سوی پزشک متخصص برای انجام هماهنگی های لازم با بیمارستان و پزشک متخصص کشور مقصد.

اثبات توان مالی با ارائه مدارک و اوراق برای پرداخت هزینه درمان و ارائه مدرک بانکی که نشان دهنده صورتحساب های بانکی شش ماه گذشته باشد.

در صورتی که شخص کارمند باشد باید نامه ای از کارفرما به سفارت تحویل دهد، که نشان دهنده اعطای مرخصی به شخص بیمار برای گذراندن دوره درمانی است.

همچنین در صورتیکه شخص صاحب کسب و کار یا به اصطلاح خودفرما باشد نیازمند ارائه اوراق مالی یا مدارک شرکت که نشان دهنده حوزه و فعالیت های شرکت،  به سفارت یونان است.

ارائه کپی و اصل مدارک یا اسناد زمین، خانه، مستغلات شخص بیمار ، همسر و یا والدین بیمار

و در نهایت مدارکی که نشان دهد شخص بیمار برای اقامت در کشور مقصد تمام هماهنگی های لازم برای رزرو هتل یا انتخاب محل اقامت انجام شده است.

انواع ویزای یونان از نظر تعداد دفعات ورود

ویزا از نظر تعداد دفعات ورود به دو دسته ویزای سینگل (یک بار ورود ) و ویزای مالتی (اجازه چندین بار ورود و خروج) تقسیم می شود. ویزای یونان سینگل به این معناست که شما فقط یک بار اجازه ورود به کشور مقصد را خواهید داشت. بنابرین اگر شما قصد مسافرت های بعدی و مکرر به کشور مقصد را خواهید داشت توصیه می شود که برای اخذ ویزای مولتی اقدام کنید. با استفاده از این نوع ویزا شما اجازه ورود و خروج از کشوریونان به دفعات مکرر را خواهید داشت. بنابراین در هنگام ارسال درخواست ویزا به سفارت حتما مشخص کنید که متقاضی کدام نوع ویزا هستید، سینگل یا مولتی.

انواع ویزای یونان از نظر تعداد دفعات ورود

 

تمدید ویزای یونان

شما زمانی می توانید برای تمدید ویزای یونان که منجر به افزایش مدت زمان اقامت شما در کشور یونان می شود، اقدام کنید که شرایط زیر را داشته باشید :

پاسپورت شما معتبر باشد و تا مدت زمانی که به شما اجازه تمدید مجدد ویزا برای اقامت بیشتر داده شده است، همچنان معتبر باقی بماند.

ویزای شما از نوع ویزای غیر مهاجرتی باشد در غیر این صورت شما حتما باید پیش از اتمام اعتبار و تاریخ ویزا ،کشور یونان را ترک کنید.  اگر اداره مهاجرت یونان احساس کند تقاضای تمدید ویزای غیر مهاجرتی شما به معنای عدم بازگشت شما به کشورتان است ،برای تمدید ویزا اقدام نخواهد کرد.

نکته دیگر درمورد تمدید ویزا این است که هزینه تمدید ویزا در مقایسه با ویزای اولیه بسیار بیشتر است. البته این در صورتی اتفاق خواهد افتاد که کشور مقصد درخواست تمدید ویزای شما را بپذیرد زیرا بسیاری از کشورها ممکن است حاضر به تمدید مجدد ویزای شما نباشند.

به یاد داشته باشید، شما باید تمامی مدارک خود را در دارالترجمه های معتبر ترجمه کرده،که در هنگام اخذ ویزا و  تمدید ویزا دچار مشکل نشوید.