اطلاعات تکمیلی جهت ویزای ایران

جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوانی که در کشور ایران قرار گرفته، این کشور را به عنوان یک کشور فوق العاده در منطقه خاورمیانه برای جذب اتباع خارجی به دلایل مختلف، مطرح کرده است. سالانه توریست های بسیار زیادی از سراسر دنیا راهی ایران می شوند تا از جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در این کشور دیدن نمایند. این جاذبه ها در نوع خود بی نظیر بوده و در هیچ کجای دنیا نظیر آن ها یافت نمی شود. آنگاه که معماری و هنر و طبیعت با هم در یک مکان جمع شوند، زیبایی وصف ناپذیری را فراهم می‌ کنند و توصیف آن کمی سخت می شود.

علاوه بر جاذبه های گردشگری و توریستی، جاذبه های مالی و تجاری نیز از جمله جذابیت های کشور ایران است که سرمایه گذاران را برای سرمایه‌گذاری در ایران تشویق می‌ کند. اخذ ویزای ایران به منظور سفرهای مختلف به این کشور انجام می‌شود تا از تمامی ظرفیت‌ های موجود در این کشور از موقعیت ‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا جاذبه های تاریخی استفاده کافی برده شود.

چرا ویزای ایران

اخذ ویزای ایران برای بسیاری از افراد نوعی آرزو به حساب می آید. سفر به کشوری فوق العاده از لحاظ فرصت های سرمایه گذاری و یا جاذبه های توریستی می ‌تواند به شما سودهای کلان مالی و روحی را برساند. در واقع می توان گفت شما با اخذ ویزای ایران به یک کشور تاریخی و در عین حال پر جاذبه سفر خواهید کرد و به همین علت می توانید با کوله باری از تجربه از ایران خارج شوید. به همین علت است که گفته می‌شود توجه به ویزای ایران به عنوان یک سفر خارجی چه برای سفرهای توریستی یا سفرهای تجاری باشد می‌تواند مفید به نظر برسند.

قوانین دریافت ویزای ایران

قوانین دریافت ویزای ایران عموماً با سهولت همراه شده و قانونگذاران ایرانی تلاش کرده اند تا برای ورود شهروندان دیگر کشورها به ایران تا جای ممکن کار را ساده تر نمایند. البته برای برخی از اتباع کشورها مثل شهروندان آمریکایی ممکن است دریافت ویزای ایران زمان بیشتری ببرد. همچنین شهروندان برخی دیگر از کشورها نیز حق ورود به ایران را ندارند که البته این قانون تنها شامل رژیم اشغالگر قدس می شود.

ناگفته نماند که دولت ایران به منظور تسهیل ورود گردشگران به این کشور تلاش کرده تا با صدور ویزای فرودگاهی سفرهای توریستی را برای گردشگران به ایران راحت‌ تر کند. همچنین شهروندان ۷ کشور مثل ترکیه، سوریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، لبنان و چند کشور دیگر بدون داشتن ویزای ایران می ‌توانند به خاک این کشور وارد شوند. البته اتلاع این کشورها باید بدانند که حتما باید گذرنامه آنها ۶ ماه اعتبار داشته باشد. مدت زمان اقامت این افراد در ایران نیز بسته به توافقاتی دارد که دولت ‌های این کشورها با یکدیگر داشته‌اند.

نکته دیگری که باید در مورد قوانین دریافت ویزای ایران اشاره کنیم این است که ورود و اقامت کمتر از ۱۴ روز در مناطق آزاد ایران مثل کیش، قشم و چابهار بدون ویزای ایران امکان پذیر است. البته اگر قرار باشد اقامت بیش از ۱۴ روز در این مناطق طول بکشد، باید حتما اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند.

شرایط گرفتن ویزای ایران

شاید یکی از دلایل شرایط ساده ای که وزارت خارجه ایران برای اخذ ویزای ایران در نظر گرفته، این باشد که این کشور دوست دارد تا گردشگران بسیار زیادی راهی ایران شوند. دولت و مردم ایران با استفاده از درآمدی که از حضور توریست ها در ایران به دست می آید، رونق اقتصادی و آبادانی کشور خود را خواهند دید.

البته علاوه بر توریست ها، سرمایه ‌گذاران و کارگران و مهندسان زیادی نیز برای کار کردن به ایران سفر می ‌کنند و همین موضوع باعث شده تا دولت و حکومت ایران تلاش کند تا هم گردشگران بیشتری را برای لذت بردن از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی به ایران فرابخواند و هم جاذبه های سرمایه گذاری و کار کردن را افزایش داده و تجار و سرمایه گذاران را جذب کند.

هرچند شرایط اخذ ویزای ایران برای اتباع کشورهای کانادا، انگلستان و آمریکا کمی سخت تر از دیگر کشورها به نظر می‌رسد و این کشورها تنها زمانی می‌ توانند اتباع خود را راهی ایران کنند که اتباع این کشور حتما در یک تور معتبر که در سازمان گردشگری ایران به صورت قانونی ثبت شده باشد ثبت نام کرده و با این تور به ایران بیایند.

همچنین صدور ویزای فرودگاهی ایران برای شهروندان اکثر کشورها وجود دارد اما برخی کشورها مثل افغانستان و عراق و… از استفاده از این امکان محروم هستند و باید حتما قبل از سفر، به سفارت ایران مراجعه و ویزای ایران را اخد کنند.

درخواست-و-گرفتن-ویزای-فوری-و-تضمینی-ایران-به-صورت-توریستی-و-تجاری (2)

چگونگی اخذ ویزای ایران

به جرات می ‌توان گفت که برای دریافت ویزای ایران هیچ مشکل خاصی برای شما وجود نخواهد داشت. کافی است مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را که در ادامه همین مطلب نیز به آنها اشاره خواهیم کرد به همراه داشته و به کنسولگری یا سفارت خانه ایران در محل اقامت تان مراجعه کنید. شما می توانید با مراجعه به این کشور از طریق هواپیما و اخذ ویزای ایران در فرودگاه های مشخص شده این کشور نیز به ایران سفر کنید.

البته همانطور که گفته شد تاکید می‌کنیم که شهروندان برخی از کشورها امکان دریافت ویزای ایران در فرودگاه را ندارند و این افراد باید قبل از مراجعه به ایران حتما با مراجعه به کنسولگری یا سفارتخانه ایران در محل اقامت شان اقدام به اخذ ویزا نمایند تا در سفر به ایران دچار مشکل نشوند. به غیر از این چند کشور خاص، شهروندان دیگر کشورها به سادگی می‌ توانند با اخذ ویزای ایران راهی این کشور زیبا و پرجاذبه شوند.

راهنمای چگونگی دریافت ویزای ایران

برای دریافت ویزای ایران شما باید مدارکی را به همراه داشته باشید و به کنسولگری یا سفارت ایران در محل زندگی یا محل اقامت خود مراجعه نمایید. به جرأت می‌ توان گفت که اگر شما در لیست دولت ایران که برای اخذ ویزا با سختگیری هایی مواجه می ‌شوند نباشید، اخذ ویزای ایران به سادگی هر چه تمام تر انجام می‌ شود.

اگر تبعه آمریکا، کانادا یا انگلستان باشید باید دقت ویژه‌ ای به شرایط خاص ایران برای صدور روادید داشته باشید. همچنین شهروندان تعدادی از کشورها نیز نمی توانند در فرودگاه ویزا دریافت کنند و باید قبل از رفتن به کشور ایران با مراجعه به سفارت یا کنسولگری این کشور در محل اقامت شان، مراحل لازم برای اخذ ویزای ایران را طی کنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری ایران

به جرأت می‌ توان گفت که کشور ایران از جمله بهترین کشورها در منطقه خاورمیانه برای سرمایه گذاری خارجی است. دولت و حکومت این کشور از سرمایه ‌گذاران خارجی حمایت ویژه‌ ای به عمل آورده و به ویژه در سال ‌های گذشته تلاش کرده تا سرمایه ‌گذاران خارجی را به سمت این کشور جذب نماید. به همین علت است که شما می توانید با خیال آسوده اقدام به سرمایه‌گذاری در این کشور در حال توسعه نمایید. علاوه بر این تجارت با ایران سود فوق العاده ای برای شما خواهد داشت.

یکی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های سرمایه‌ گذاری در این کشور این است که نیروهای آماده به کار فوق العاده پر انرژی و با انگیزه در آن وجود دارند و به همین علت است که بهره وری سرمایه گذاری در ایران بسیار بالاست. همچنین ظرفیت های تجارت چه به صورت واردات و چه به صورت صادرات بسیار بالا و فوق العاده است.

شرایط دریافت ویزای ایران

دولتمردان ایرانی سعی کرده اند شرایط اخذ ویزای ایران را به گونه ای فراهم کنند تا سرمایه گذاران خارجی و توریست های مختلف بتوانند به سادگی وارد این کشور شوند. به همین منظور حتی برای صدور ویزای توریستی امکاناتی را در فرودگاه های بین المللی کشور ایران فراهم آورده اند تا افراد اکثر کشورها بتوانند با حضور در فرودگاه های ایران اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که اتباع سه کشور آمریکا، انگلستان و کانادا با محدودیت هایی برای ورود به این کشور مواجه بوده و تنها در صورتی می توانند وارد ایران شوند که با یک تور گردشگری اقدام به سفر به این کشور نموده باشند. همچنین شهروندان برخی از کشورها مثل افغانستان، بنگلادش و بعضی از کشورهای دیگر نیز نمی توانند در فرودگاه اقدام به دریافت ویزای ایران نمایند. این شهروندان حتماً باید قبل از مراجعه به ایران در کشور خود ویزای مورد نظر را دریافت کنند تا در هنگام ورود به ایران با مشکل مواجه نشوند.

چگونگی دریافت ویزای ایران

دریافت ویزای ایران مراحل پیچیده و خاصی ندارد و شما نیاز به دانستن موارد خاصی نخواهید داشت. تنها کافی است با مراجعه به کنسولگری و یا سفارت ایران در خاک کشورتان اقدام به اخذ ویزای ایران نمایید. ویژگی مهمی در مورد چگونگی دریافت ویزای ایران وجود دارد و آن این که اگر تبعه چند کشور انگشت ‌شماری نباشید که به آنها اجازه اخذ ویزای ایران در فرودگاه های این کشور داده نمی شود، می توانید با مراجعه به فرودگاه های این کشور اقدام به اخذ ویزای ایران در فرودگاه نمایید. کشورهایی که به آنها اجازه اخذ ویزا در فرودگاه داده نمی شود مثل کشور افغانستان، عراق، کلمبیا، هندوستان، بنگلادش، آمریکا، انگلستان، کانادا و چند کشور دیگر، باید قبل از سفر به ایران با مراجعه به کنسولگری این کشور اقدام به اخذ ویزای ایران نمایند.

ناگفته نماند که سختگیری هایی که در بالا نیز به آنها اشاره کردیم برای تبعه سه کشور آمریکا، انگلستان و کانادا انجام می‌ شود که جای هیچ نگرانی نبوده و در صورت مشخص شدن حسن نیت شما برای سفر به ایران به سادگی می توانید اقدام به اخذ ویزای ایران نمایید.

مدارک لازم دریافت ویزای تجاری ایران

ایران یکی از بهترین کشورها برای سرمایه‌ گذاری است. علت این موضوع این است که شما با هزینه های بسیار اندک می توانید اقدام به سرمایه‌ گذاری در این کشور نمایید و بهره وری مناسبی را از فعالیت نیروهای آماده به کار و متخصصین کشور داشته باشید. اخذ ویزای ایران برای سفرهای تجاری از جمله جذاب ترین و پرطرفدارترین ویزاهای صادر شده توسط این کشور شناخته می شود.

بهتر است در هنگام مراجعه به کنسولگری ایران برای اخذ ویزا برای سفر های تجاری از مدارک مورد نیاز که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد را به همراه داشته باشید:

  • اطلاعات شرکت و مدیرعامل دعوت کننده
  • نام دقیق شرکت – آدرس و شماره تلفن – شماره ثبت به همراه کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت در ایران
  • نام و نام خانوادگی مدیرعامل – آدرس و تلفن منزل مدیرعامل – کپی یا اسکن کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل
  • پاسپورت + کپی
  • دعوتنامه + کپی
  • محل اقامت در ایران باید مشخص شده باشد و آدرس آن در اختیار سفارت ایران قرار گیرد.