بلیط هواپیمای پراگ

قبل از سفر به پراگ و تهیه بلیط هواپیمای پراگ بهتر است اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با شرایط این سفر، شرایط اقامت در شهر مقصد و جزییات تهیه بلیط هواپیمای پراگ، آب و هوا و بهترین زمان سفر به این شهر و دیگر جزییات بیشتر بدانید تا این اطلاعات بتواند مثمرثمر باشد و سفر را برای شما و همراهانتان آسوده تر کند.

راهنمای سفر به شهر پراگ

شهر پراگ، پایتخت کشور جمهوری چک است و در واقع یکی از بزرگترین شهرهای اتحادیه اروپا نیز می باشد. قرارگیری این شهر بر روی رودخانه ولتاوا و در شمال غربی کشور چک سبب شده است تا شهر پراگ به وسیله رودخانه ولتاوا به دو نیم تقسیم شود. پراگ برگرفته از زبان اسلاوی و به معنای محل کم عمق برای عبور از رودخانه تعبیر می شود.

مساحت این شهر ۴۹۶ کیلومترمربع و جمعیت آن در منطقه کلان شهری نزدیک به 2،000،000 نفر گزارش شده است. اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه تولید ناخالص و بخش خدماتی است و نیمی از درآمد این کشور را صنعت گردشگری و توریستی شهر پراگ تأمین می کند. وجود هتل ها، متل ها و دیگر اقامتگاه ها در این شهر گویای توریستی بودن این شهر و یکی از بهترین مقاصد اروپایی برای مسافرت در بین گردشگران و علاقه‌مندان سفر به اروپا می باشد. پایین بودن نرخ جرم و جنایت در این کشور سبب شده  است تا در سال ۲۰۱۶ این شهر و کشور چک به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته شود. همین عامل می تواند یکی از عوامل جذب مسافران و مهاجران خارجی به سمت این کشور و در نهایت تور پراگ باشد.

زبان و دین مردم پراگ

مردم ساکن در شهر پراگ به صورت عمده به زبان چک با یکدیگر صحبت می کنند، در حالی که می توان دیگر زبان ها از جمله زبان انگلیسی و روسی را نیز از زبان برخی از این مردم شنید. در بسیاری از مدرسه ها و دبیرستان های این شهر آموزش از طریق زبان انگلیسی صورت می گیرد. مردم شهر پراگ و کشور جمهوری چک غالباً پیرو دین مسیحیت هستند و البته که دیگر ادیان نیز در این شهر سکونت دارند و تعداد بسیاری مسلمان و یهودی نیز در پراگ زندگی می کنند.

بهترین زمان سفر به شهر پراگ

با توجه به شرایط آب و هوایی این شهر، زمستان ها بهترین گزینه برای زمان سفر به پراگ هستند، فصل تابستان پس از زمستان بیشترین تقاضای تور و مسافرت به شهر پراگ را به دنبال دارند که با توجه به جمعیت زیاد مسافرانی که در این فصل ها به این شهر سفر می کنند، ممکن است هزینه های اقامت، رفاهی و تفریح در این شهر با اندکی افزایش قیمت در این فصول همراه باشند. اگر هزینه سفر برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است می توانید برنامه سفر خود را تا ماه های ژوئن و اکتبر به تأخیر بیندازید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه ها

فرودگاه بین المللی امام خمینی

برای مثال مدت زمان پرواز با خط هوایی اوکراین از مبدأ تهران (فرودگاه امام خمینی) به مقصد پراگ با توقف در شهر کی یف نزدیک به ۱۰ ساعت زمان می برد، پرواز از خط هوایی آلیتالیا با توقف در رم ایتالیا، نزدیک به ۱۵ ساعت گزارش شده است. همان طور که اشاره شد با توجه به نوع خطوط هوایی و توقف در بین مسیر مدت زمان این پروازها با یکدیگر متفاوت می باشند. هزینه های پروازی در سفر به پراگ و تهیه بلیط هواپیمای پراگ با توجه به انتخاب شهر مبدأ، نوع ایرلاین انتخابی، مدت زمان و تاریخ پرواز، تعداد مسافران، نوع صندلی انتخابی (اکونومی، بیزینس) می تواند با نوسانات بسیاری همراه باشد.

فرودگاه بین المللی شهر پراگ

یکی از فرودگاه های بزرگ کشور چک فرودگاه شهر پراگ است که یک فرودگاه بین المللی می باشد و تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۳۷ باز می‌گردد. فرودگاهی با ظرفیت بیش از 13،000،000 مسافر در سال که یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه های این کشور است. فرودگاه بزرگ شهر پراگ واتسلا نام دارد، موقعیت جغرافیایی این فرودگاه در ۱۲ کیلومتری غرب مرکز شهر پراگ قرار گرفته است. این فرودگاه هم چنین به عنوان قطب اصلی پرواز شرکت های هواپیمایی رایان ایر، ویز ایر، تراول سرویس، چک ایرلاین به شمار می آید.

 فرودگاه بین المللی پراگ

یک نکته جالب در مورد این فرودگاه برای علاقه‌مندان به سری فیلم های جیمز باند می تواند این نکته باشد که در سال ۲۰۰۶ یکی از صحنه های فیلم اکشن جیمز باند در این فرودگاه فیلم‌ برداری شده است. این فرودگاه مجهز به 2 ترمینال مسافربری، 2 ترمینال هوانوردی و 1 ترمینال باری می باشد.

فرودگاه واتسلا پراگ دارای بیش از ۷۰ نوع فروشگاه مختلف، چندین رستوران با منوی غذایی متفاوت، دستگاه های خودپرداز، دفاتر پست و اشیا گمشده و اتاق پزشکی می باشد. از بُعد مسافت فاصله هوایی این فرودگاه تا تهران نزدیک به ۳۳۷۲ کیلومتر می باشد و در صورت برگزاری پرواز مستقیم از این شهر به تهران مدت زمان پرواز حدود ۵ ساعت تخمین زده شده است. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر پراگ بدون در نظر گرفتن ترافیک نزدیک به نیم ساعت است. برای دسترسی به مرکز شهر می توانید از انواع مختلف وسایل نقلیه عمومی و شخصی استفاده نمایید، تاکسی، اتوبوس و مترو از وسایل نقلیه ای هستند که از مبدأ فرودگاه به نقاط مختلف شهر ایستگاه دارند.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای پراگ

برای سفر به پراگ با توجه به اطلاعات گفته شده و برنامه ای که برای سفر خود در نظر دارید، مناسب تر است که هرچه زودتر برای خرید بلیط ارزان قیمت پراگ اقدام کنید. در صورتی که قصد سفر به پراگ در زمستان و تابستان را دارید، بنا به اینکه در این فصل ها مسافران بسیاری به این شهر سفر خواهند کرد، مناسب تر است تا چند ماه قبل از سفر خود برای رزرو بلیط هواپیمای پراگ اقدام کنید. از آن جا که دریافت ویزای پراگ خود پروسه ای زمان بر است و رزرو بلیط برای دریافت ویزا ضروری می باشد، برای بلیط هواپیمای پراگ سریع‌تر اقدام کنید. در نظر داشته باشید که برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای پراگ با هزینه ای مقرون به صرفه تر حتی می توانید از تورها و بلیط های لحظه آخری استفاده نمایید که با قیمتی مقرون به صرفه تر عرضه می شوند اما این انتخاب می تواند یک ریسک باشد.

بهترین زمان سفر

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای پراگ

با توجه به اینکه سفر به پراگ و کشور جمهوری چک، سفر به کشورهای عضو شینگن به شمار می آید، مسافران و گردشگران برای سفر به این کشور باید اقدام به اخذ ویزای شینگن نمایند. در ابتدا باید به سفارت جمهوری چک واقع در خیابان پاسداران- خیابان بوستان – خیابان نسترن مراجعه کنند.

متقاضیان دریافت ویزای سفر به پراگ باید قبل از مراجعه به سفارت اقدام به تکمیل فرم آنلاین جهت دریافت وقت سفارت جمهوری چک نمایند تا پس از پرداخت هزینه و دریافت نوبت، به سفارت مربوطه مراجعه کرده و با ارائه مدارکی از جمله: گذرنامه با تاریخ اعتبار معتبر (حد اقل 3 ماه تا اتمام اعتبار تاریخ داشته باشد)، ارائه چند قطعه عکس ۴*۳ و هم چنین ارائه مدارکی دال بر تمکن مالی شما در طول سفر، بیمه نامه مسافرتی، مدارک معتبر جهت مشخص نمودن محل اقامت شما و سایر مدارک برای دریافت ویزا ضروری می باشند. توجه داشته باشید که در هنگام رزرو بلیط هواپیمای پراگ وارد کردن شماره ملی و شماره پاسپورت ضروری است و در فرودگاه ارائه مدرک شناسایی معتبر و عکس‌دار جهت پذیرش مسافران الزامی است.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای پراگ

هیچ گونه پرواز مستقیمی از کشور ایران به کشور جمهوری چک و شهر پراگ صورت نمی گیرد و مسافران جهت مسافرت به پراگ و خرید بلیط لوکس پراگ باید از پروازهای چند توقفه استفاده کنند و یا از طریق کشورهای مجاور اقدام به سفر به شهر پراگ نمایند. شرکت های هواپیمایی که بلیط هواپیمای ارزان قیمت پراگ و پرواز به پراگ را ارائه می دهند عبارت‌اند از: ترکیش ایرلاین، پگاسوس، بلاویا و اوکراینی که هر یک از این پروازها یک توقف در مسیر خود به شهر پراگ خواهند داشت.

دیگر شرکت های ارائه کننده پرواز و بلیط هواپیمای پراگ عبارت اند از: کی ال ام هلند، لوفت هانزا آلمان، ایرویز قطر، بریتیش ایرویز، ایرفلوت روسیه، آژین یونان، آزال، ایرفرانس، آسترین اتریش، الیتالیا، امارات و فلای دبی. طول پرواز با هر یک از شرکت های هواپیمایی بسته به توقف در مسیر می تواند کاملاً با یکدیگر متفاوت باشند.

قیمت بلیط هواپیمای پراگ در فصل های مختلف سال

هزینه بلیط هواپیمای پراگ در فصل تابستان

در مطالب پیشین اشاره شد که قیمت بلیط هواپیمای پراگ با توجه به نوع پرواز، تاریخ پرواز و دیگر فاکتورها می تواند متغیر باشد که در این مطلب قیمت های فصلی بلیط هواپیمای پراگ را به صورت میانگین به شما ارائه خواهیم کرد. هزینه بلیط هواپیمای پراگ در فصل تابستان که از جمله فصول بسیار پر تقاضا برای سفر به این شهر می باشد از 1،800،000 تومان آغاز و هزینه بلیط هواپیمای پراگ تا 11،700،000 تومان در این فصل نوسان دارد.

هزینه بلیط هواپیمای پراگ در فصل زمستان و بهار

فصل زمستان دومین فصل پرطرفدار سفر به پراگ است که همچون فصل تابستان دارای نوسانات قیمت بسیاری در بلیط پراگ همراه است که شروع قیمت بلیط پراگ برای این فصل از 1،800،000 تومان تا 11،700،000 تومان تغییر می کند و در فصل بهار شروع قیمت بلیط هواپیمای پراگ از 2،900،000 تومان آغاز و تا 12،500،000 تومان متغیر است.

هزینه بلیط هواپیمای پراگ در فصل پاییز

در نهایت هزینه بلیط پراگ در فصل بهار با توجه به فاکتورهای گفته شده از مبدأ تهران به مقصد پراگ از 1،800،000 تومان آغاز و تا 19،000،000 تومان متغیر است که مسافران می توانند با توجه به فیلترهای موجود و انتخاب تاریخ، تعداد مسافران، نوع ایرلاین انتخابی و سایر عوامل قیمت های مختلف بلیط هواپیمای  آنلاین پراگ را مشاهده کنند.

اطلاعات پرواز و فرودگاه ها

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای پراگ

پس از خرید بلیط هواپیمایی پراگ و سفر به این شهر، در هنگام اقامت در پراگ باید بدانید که مردم این شهر در برخوردهای ابتدایی ممکن است کمی خشک و رسمی به نظر برسند و با غریبه ها و مسافران این کشور زیاد گرم و صمیمی نباشند. مردم شهر پراگ از اینکه با نام کوچک توسط افرادی که با آن‌ ها صمیمیتی ندارند صدا زده شوند بسیار ناراحت می شوند و در هنگام برخورد با مردم پراگ این نکته را حتماً رعایت کنید. در صورتی که توسط اهالی پراگ به منازل آن ها دعوت شوید با خود یک هدیه و یا گل به رسم یادبود و احترام به همراه ببرید تا حسن نیت و احترام خود را نسبت به میزبان به بهترین شکل بیان کنید.

مردم پراگ افراد کم صحبت و آرامی هستند و معمولاً خارج از جمع های دوستانه و صمیمی یکدیگر را با نام خانوادگی صدا می کنند. یک نکته جالب در مورد فرهنگ این کشور سبک زندگی مردمان پراگ است که به خاطر اهمیتی که برای جمع خانواده قائل هستند معمولاً خانه های بزرگی دارند که چندین خانواده باهم در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

بلیط پراگ را می توانید از آژانس های هواپیمایی معتبر و یا از طریق سیستم های آنلاین و اینترنتی که بلیط هواپیمای آنلاین پراگ شرکت های هواپیمایی مختلف را ارائه می کنند رزرو و خریداری نمایید. همچنین برای راحتی و اطمینان از قیمت پروازها ، بلیط هواپیمای پراگ می توانید بلیط هواپیمایی مورد نیاز خود را از طریق سایت های معتبر و تنها با چند کلیک ساده و به آسانی خریداری نمایید.

جاذبه های گردشگری شهر پراگ

در سفر به هر شهر و کشوری یکی از مسئله های مهم جاذبه هایی است که مسافران قصد بازدید از آن ها را دارند، اهمیت این نکته که این جاذبه ها چقدر می‌توانند جذاب و آموزنده باشند و تفاوت لمس آن ها از نزدیک برای مسافران هیجان انگیز باشد یکی از جالب ترین بخش های مسافرت ها به شمار می رود. در شهر پراگ در کشور جمهوری چک نیز، چون دیگر شهرهای اروپایی با جاذبه های توریستی گردشگری بسیاری روبه رو خواهید شد که می توان به ساعت نجومی با ساخت در دهه ۱۴۱۰ اشاره کرد، قلعه پراگ به عنوان بزرگ‌ترین قصر جهان که از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و رکورددار کتاب گینس می باشد نیز یکی دیگر از این دیدنی ها است.

هم چنین می توان به پل چارلز و خانه های قدیمی و زیبایی اشاره کرد که در مرکز شهر پراگ با معماری های خاص و کهن به شکل ویژه ای خودنمایی می کنند. خیابان های سنگفرش شده پراگ در کنار خانه هایی با سقف های شیروانی و رنگ آجری جلوه خاصی به شهر پراگ داده اند. در سفر به شهر پراگ کشور جمهوری چک حتماً از مکان هایی همچون موزه کافکا، موزه هنرهای تزئینی، باغ وحش این شهر و گورستان اولشانی دیدن کنید. وجود چشمه های آب گرم بسیار در نقاط مختلف شهر پراگ می تواند برای مسافران علاوه بر یک سفر تفریحی، یک سفر درمانی نیز به شمار آید.