بلیط هواپیمای پاتایا

در این مقاله قصد داریم شما را با بلیط هواپیمای پاتایا آشنا کنیم. بلیط پاتایا از جمله بلیط های پر فروش تر بلیط های خارجی ایرانی ها می باشد و این شهر و به صورت کلی تایلند طرفداران خاص خود را در بین هم وطنان دارا می باشد. در این مقاله ابتدا توضیحی مختصر از پاتایا برای شما ارائه خواهیم داد سپس به معرفی فرودگاه های پاتایا همراه با توضیحاتی مختصر خواهیم پرداخت. سپس بهترین زمان سفر به این شهر زیبا را برای شما خواهیم گفت که در بهترین زمان ممکن بلیط هواپیمای پاتایا خود را تهیه کنید که هم از لحاظ شلوغی و هم از لحاظ قیمت برای شما مناسب باشد. در ادامه نیز با انواع شرکت هایی که پرواز به سمت پاتایا را دارند و شما را در بلیط پاتایا یاری می کنند آشنا می کنیم. در تهیه بلیط ها و سفر خود باید همواره نکاتی را رعایت کنید که برخی نکات و تذکر ها را در آن قسمت برای شما معرفی خواهیم کرد. و در انتهای این مقاله نیز نکات مهمی که در اقامت شما در پاتایا باید بدانید را خواهیم گفت و سپس اشاره ای کوتاه به قیمت بلیط ها خواهیم داشت. پس اگر قصد تهیه بلیط پاتایا را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر پاتایا

همانطور که در بخش مقدمه اشاره کردیم ، قبل از تهیه بلیط هواپیمای پاتایا ابتدا می بایست معرفی کوتاهی از شهر پاتایا را برای شما داشته باشیم و سپس به بخش های دیگر بلیط هواپیمای پاتایا بپردازیم. پاتایا یک شهر ساحلی کوچک در کشور تایلند است که در ساحل شرقی تایلند واقع شده است. جالب است بدانید که شهر پاتایا در 165 کیلومتری شهر بانکوک معروف قرار دارد و به صورت تقریبی در جنوب شرقی بانکوک است. برای اطلاع شما از محبوبیت تایلند باید برای شما بگوییم که شهر پاتایا سالانه بیش از 5.5 میلیون توریست و گردشگر را پذیرا است و چنانچه قصد تهیه بلیط پاتایا را دارید بدانید که تنها نیستید!  از شهرت این شهر نیز باید بگوییم که این شهر به وجود کاباره ها و کلوب های شبانه خود در جهان شهرت دارد. اگر به دنبال هتل ها و مناطق گردشگری در پاتایا باشید خواهید دید که بیشتر مناطق تفریحی این شهر در خیابان واکینگ استریت قرار دارد و به صورت کلی این خیابان علاوه بر اینکه در تایلند و شهر پاتایا معروف است ، شهرت جهانی نیز از بابت مراکز تفریحی دارا می باشد. حال که با شهر پاتایا و تایلند آشنایی لازم را در خرید بلیط پاتایا به دست آوردید وقت آن است که به معرفی فرودگاه شهر پاتایا بپردازیم.

آشنایی با شهر پاتایا

آب و هوای شهر پاتایا

همانطور که گفته شد در ماه های نوامر تا آوریل پاتایا دارای آب و هوای خشک و خنک می باشد ولی در این بخش می خواهیم آب و هوای پاتایا را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. در ماه ژانویه چنانچه قصد خرید بلیط هواپیمای پاتایا را دارید بهتر است بدانید که در این فصد آب و هوای پاتایا مناسب و معتدل است و بارندگی چندانی را در این فصل در پاتایا نداریم. از ویژگی های سفر به تایلند در این فصل نیز فستیوال های سال نوی چینی است که هر گردشگری را جذب خود می کند. در ماه فوریه نیز بارندگی ها در قسمت های شرقی کمی افزایش پیدا می کند ولی همانند ژانویه آب و هوا هنوز معتدل و مناسب برای سفر است. در ماه مارس نیز هوا بسیار گرم می شود و تا 30 درجه سانتی گراد دمای هوا افزایش می یابد. پس چنانچه قصد سفر با تور پاتایا در این ایام را دارید به این نکات توجه کافی را داشته باشید.

فرودگاه های شهر پاتایا

در خرید بلیط هواپیمای پاتایا بعد از رسیدن به مقصد مورد نظر خود باید با فرودگاه این شهر نیز آشنایی لازم و کافی را به دست بیاورید. فرودگاه شهر پاتایا با نام یوتاپائو نیز شناخته می شود. جالب است بدانید که این فرودگاه علاوه بر استفاده عمومی برای گردشگران و مسافران ، کاربری نظامی نیز دارد و در مواقع لزوم به جای فرودگاه بانکوک نیز مورد استفاده دولت مرکزی قرار می گیرد. این فرودگاه تنها دارای یک گیت یا پایانه خروجی می باشد و دارای طول باند سه و نیم کیلومتری می باشد که در ارتفاع سیزده متری از سطح دریا قرار گرفته است. در فرودگاه حتما این نکته را به خاطر داشته باشید که هرگونه عکس برداری در این فرودگاه ممنوع است و علت آن قرار گیری دفتر نیروی هوایی این کشور در این فرودگاه است. پس در این فرودگاه چنانچه قصد گرفتن عکس دسته جمعی با دوستان و خانواده خود را داشتید حتما از این کار پرهیز کنید. در مورد امکانات رفاهی فرودگاه نیز باید بگوئیم که این فرودگاه دارای مغازه هایی همچون سوغات تور تایلند ، کافی شاپ ، رستوران ، کافی نت ، راهنمای هتل و گردشگری و اداره پست می باشد. پس اگر قصد خرید سوغاتی از تایلند را دارید و در شهر پاتایا فرصت کافی را نداشته اید نگران نباشید و در فرودگاه خرید های خود را انجام دهید. در ادامه برای آن دسته از افرادی که قصد خرید بلیط پاتایا را دارند ، بهترین زمان تهیه بلیط هواپیمای پاتایا را معرفی خواهیم کرد.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط پاتایا

در خرید بلیط پاتایا باید در مورد ایرلاین های موجود نیز اطلاعات کافی را داشته باشید و از امکانات مختلف آن ها اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. در این مطلب به معرفی ایرلاین های بلیط هواپیمای پاتایا می پردازیم. از جمله ایرلاین ها در بلیط هواپیمای چارتر پاتایا در شرکت های داخلی می توان به هواپیما های ایران ایر ، ماهان و آسمان اشاره کرد. و چنانچه قصد سفر با ایرلاین های خارجی را دارید می توانید از ایرلاین KLM ، هواپیمایی امارات و ترکیش ایرلاین اشاره کرد که هر کدام کلاس های پروازی متفاوت با امکانات مختلف را برای مسافران در بلیط پاتایا ارائه می دهند. حال که با ایرلاین های بلیط هواپیمای پاتایا آشنا شدید به چند نکته در مورد تهیه بلیط هواپیمای پاتایا در ادامه می پردازیم.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط پاتایا

بهترین زمان برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای پاتایا

در خرید بلیط هواپیمای پاتایا بهتر است به آب و هوای تایلند نیز توجه کافی را نیز داشته باشید. آب و هوای تایلند در اکثر ماه های سال تقریبا خوب و معتدل است ولی اگر خیلی در این مورد حساسیت دارید بهتر است بدانید که بهترین زمان برای خرید بلیط پاتایا بین ماه های نوامر و اوایل آوریل است که در این موقع از سال پاتایا دارای آب و هوای خشک و خنک می باشد و از هوای شرجی پاتایا در این موقع از سال کاهش چشم گیری رخ می دهد. به صورت کلی سواحل غربی کشور تایلند در زمستان از آب و هوای مناسب تری برخوردار است که بهترین زمان برای افرادی است که علاقمند به ورزش های آبی به خصوص شنا و غواصی می باشند. در ادامه برای خرید بلیط ارزان پاتایا ایرلاین های موجود را معرفی می کنیم.

مدارک لازم برای خرید بلیط هواپیمای پاتایا

در تهیه بلیط هواپیمای پاتایا می بایست پاسپورت خود را به همراه خود داشته باشید و اگر پایان خدمت ندارید احتمالا با مشکلاتی در این امر مواجه شوید که می بایست برای رفع آن وثیقه ای را برای ترک کشور خود گذاشته باشید. پس در تهیه پاسپورت حتما این مورد را به خاطر داشته باشید و همچنین می بایست اعتبار پاسپورت خود تا بعد از سفر خود به پاتایا اعتبار کافی را داشته باشد و منقضی نشده باشد. البته بعد از پاسپورت نیز باید ویزا و یا روادید سفر به پاتایا را نیز از سفارت این کشور تهیه کرده باشید. در ادامه به صورت تخصصی به آب و هوای پاتایا می پردازیم.

قیمت بلیط هواپیمای پاتایا در فصل های مختلف سال

در فصل های مختلف قیمت بلیط نیز تغییر پیدا می کند چون به صورت کلی قیمت بلیط ها بر اساس نسبت عرضه به تقاضا می باشد. همانطور که گفته شد در ماه های نوامر تا آوریل که هوا خشک و معتدل است خرید بلیط هواپیمای پاتایا افزایش پیدا می کند و مسافرین زیادی از نقاط مختلف جهان برای گردشگری به این شهر سفر می کنند و قیمت بلیط ها کمی افزایش پیدا می کند. ولی در ماه ها و فصل های گرم سال مانند مارس که دمای هوا به سی درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند سفر ها کمتر شده و بلیط ها ارزان تر از گذشته می گردند. به طور کلی اگر بخواهیم بر اساس فصل تقسیم بندی تقریبی را برای قیمت بلیط ها داشته باشیم ، فصل های زمستان و پاییز باتوجه به آب و هوای معتدل خود در پاتایا سفر ها زیاد شده و قیمت بلیط هواپیمای پاتایا بالا می رود و در فصل های بهار و به خصوص تابستان که آب و هوا بسیار گرم می شود مسافرین پاتایا و عرضه بلیط هواپیمای پاتایا کمتر می شود و سفر ها و بلیط ها به نسبت ارزان تر می باشند.

قیمت بلیط هواپیمای پاتایا در فصل های مختلف سال

نکات مهم در تهیه بلیط هواپیما پاتایا

در تهیه بلیط هواپیمای پاتایا و به صورت کلی هر بلیط داخلی یا خارجی باید نکاتی را همواره رعایت کنید. اگر پرواز شما به صورت دو پروازی است و به پاتایا قصد پرواز با دو ایرلاین در دو مرحله را دارید دقت کنید که علاوه برا آن که شهر ورودی و خروجی در پرواز اول شما باید یکسان باشد ، فرودگاه خروجی و ورودی شما نیز یکسان باشد. علاوه بر این نکات باید پاسپورت و کارت ملی خود را نیز به همراه خود داشته باشید. در ادامه به معرفی مدارک لازم برای تهیه بلیط هواپیمای پاتایا خواهیم پرداخت.

هزینه ویزای تایلند

برای سفر به تایلند و به صورت خاص پاتایا بایستی علاوه بر دارا بودن پاسپورت هزینه ای را برای روادید سفر به کشور تایلند تهیه نمایید. هزینه ویزای عادی برای سفر به تایلند در حدود 220 هزار تومان می باشد ولی اگر سفر شما بسیار نزدیک است و می خواهید خارج از نوبت سفر شما بررسی شود اقدام به ویزای فوری تایلند نمایید که در این صورت هزینه کمی بیشتر از حالت قبل می  شود و باید هزینه ای در حدود 240 هزار تومان بپردازید.

عوارض خروج از کشور نیز از جمله قوانینی است که به تازگی وضع شده اند و مسافران به پاتایا در بلیط هواپیمای پاتایا باید به این نکته توجه کافی را داشته باشند. برای خروج از کشور در بار اول مبلغ 220 هزار تومان ، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم به بعد 440 هزار تومان را در پایانه های مسافری کشور باید پرداخت نمایید.

انواع تور های ترکیبی ارزان قیمت پاتایا

می توانید سفر به پاتایا را از طرق مختلفی از جمله تور ها انجام دهید. تورهای پاتایا به دو دسته تقسیم می شوند. تور های پاتایا و تورهای ترکیبی پاتایا. در تورهای پاتایا سفر شما به صورت صد در صد به شهر پاتایا اختصاص می یابد ولی در تورهای ترکیبی پاتایا شما به تایلند سفر می کنید و از شهر های مختلف آن از جمله پاتایا نیز دیدن می کنید که در این صورت مدت زمان اقامت شما در پاتایا نیز به وضوح کمتر از حالت اول خواهد بود.

انواع تور های ترکیبی ارزان قیمت پاتایا

قیمت هتل های شهر پاتایا

حال که با هزینه های بلیط پاتایا آشنا شدید بهتر است آشنایی نسبی با هزینه های خود در پاتایا نیز داشته باشید. هزینه ها در مدت اقامت شما در این شهر شامل هزینه های حمل و نقل ، هزینه هتل و اقامت شما در پاتایا ، هزینه خورد و خوراک شما که البته این مورد ممکن است باتوجه به هتل شما متفاوت باشد و هتل رزروی شما از غذای رایگان برخوردار باشد. از دیگر هزینه ها می توان به هزینه های تفریحی در مراکز گردشگری پاتایا ، هزینه سوغاتی و پوشاک و خرید های شما و هزینه های تلفن همراه و موبایل شما اشاره نمود. در بخش بعد به هزینه های انواع هتل ها خواهیم پرداخت.

هتل ها در پاتایا از انواع و اقسام مختلفی برخوردار می باشند که هر هتلی با توجه به امکاناتی که در اختیار گردشگر قرار می دهد هزینه ای متناسب با آن را دریافت می کند که ممکن است باتوجه به مکان قرار گیری هتل نیز کمی قیمت ها متفاوت باشد. ولی در انتها هزینه هتل ها به این صورت است که برای هتل های یک ستاره برای هر شب از هشتاد هزار تومان تا دویست هزار تومان قیمت ها وجود دارند و برای هتل های دو ستاره از هشتاد هزار تا دویست هزار تومان و هتل های سه ستاره از صد هزار تا پانصد و بیست هزار تومان هزینه ها متغیر می باشد. برای هتل های با کیفیت تر چهار ستاره از صد و بیست هزار تا هشت صد و پنجاه هزار قیمت ها متفاوت است و برای هتل های پنج ستاره قیمت ها از نیم میلیون تومان تا یک میلیون تومان برای هر شب قیمت ها متفاوت می باشد.

در زمان اقامت در پاتایا و به صورت کلی هر شهری باید با یک سری قوانین و نکات آشنا شوید. همانطور که در مورد فرودگاه شهر گفته شد ابتدا باید فرودگاه شهر خود را بشناسید و زمان جابجایی بین فرودگاه و هتل اقامتی خود را به درستی بدانید که در زمان برگشت با مشکل مواجه نشوید. همچنین بهتر است با مکان های شلوغ و پر ترافیک را نیز در سفر خود آشنایی کافی را داشته باشید. قبل از سفر خود نیز کتابچه ای کوچک از قوانین کشور تایلند را تهیه کنید تا با آداب و رسوم مردم این کشور و شهر آشنایی کافی را داشته باشید. در ادامه به هزینه تهیه روادید و ویزا می پردازیم که ممکن است در سفر به پاتایا و تهیه بلیط هواپیمای پاتایا به کارتان آید.