توضیحات

زمان دم کشیدن دمنوش رویبوس نیوشا :
۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان لفاف مثلثی دمنوش رویبوس نیوشا خارج شود.

 

معرفی اجمالی دمنوش رویبوس نیوشا :
در طی جنگ جهانی دوم، چای رویبوس به جایگزین مهمی برای چای معمولی تبدیل شد، چون در آن زمان حمل و نقل چای از آسیا تقریبا غیر ممکن بود. در سال ۱۹۶۸، فردی به نام آنیک ترون کتابی درباره فواید دمنوش رویبوس برای سلامتی، به ویژه درمان کولیک در نوزادان، نوشت.
خاصیت آنتی اکسیدانی دمنوش رویبوس نیوشا بسیار زیاد است و از این نظر، در رتبه دوم بعد از چای سبز قرار می گیرد. برگ های چای رویبوس سبز هستند و وقتی طی فرآوری، تخمیر می شوند به رنگ قرمز در می آیند. دمنوش رویبوس نیوشا، در انواع سبز، تخمیر شده و طعم دار شده (به عنوان مثال، با نعناع، وانیل، بابونه و کارامل) وجود دارد. دمنوش رویبوس نیوشا، مانند چای ترش، چای قرمز هم نامیده می شود. تفاوت دمنوش رویبوس نیوشا با چای های دیگر در این است که دمنوش رویبوس نیوشا فاقد کافئین است و مقدار تانن های آن کمتر از انواع دیگر چای است.

از مهمترین خواص دمنوش رویبوس نیوشا میتوان به فواید بسیار زیاد این دمنوش برای شفافیت پوست، تقویت مو، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده استرس، تنظیم کننده قند خون، تنظیم کننده کلسترول خون اشاره کرد.

 

تاریخچه برگ ریبوس موجود در دمنوش رویبوس نیوشا :
منشاء رویبوس، آفریقای جنوبی است. مردم قبیله خویسان در این ناحیه، قرن ها برگ های رویبوس را جمع آوری می کردند و از آنها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند. مصرف رویبوس در واقع با تحلیل رفتن قبایل خویسان پایان یافت ولی خوشبختانه یک گیاهشناس به نام کال هامبرگ، برگ های این گیاه را در سال ۱۷۷۲ مجددا پیدا کرد و مسبب رواج این چای شد. سپس در سال ۱۹۰۴ یک مهاجر روسی به نام بنجامین جینسبرگ که در تولید چای دست داشت، بازاریابی این نوشیدنی را با نام “چای کوستان” و به عنوان جایگزینی برای چای معمولی، آغاز کرد.
امروزه محبوبیت چای رویبوس علاوه بر آفریقا، آسیا و کشورهای اروپایی، در کشورهای آمریکایی هم رو به افزایش است. این گونه که شواهد موجود نشان می دهد، محبوبیت این چای در بین دوستداران نوشیدنی چای، همچنان روند رو به رشدی خواهد داشت و دلیل این امر، طعم گوارا و خواص مفید آن برای سلامتی است. طی چندسال گذشته، تقاضا برای چای رویبوس بیش از ۵۰ درصد زیاد شده است.

 

کاربرد ریبوس وجود در دمنوش رویبوس نیوشا در طب قدیم:
عدم وجود کافئین و مقدار اندک تانن ها در این گیاه، استفاده از آن به عنوان یک گیاه دارویی را در سطح جهانی رونق بخشید. رویبوس در طب سنتی آفریقای جنوبی (جایی که منشاء این گیاه است) به عنوان یک چای سالم مصرف می شد و برای درمان خستگی های مزمن، تهوع و انقباض های شکمی استفاده می شد.

 

مواد موثر دمنوش رویبوس نیوشا :
آسپالاتین، کریسوریول، نوتوفاگین، اورینتین، سافلومین، پروسیانیدین ها، ویکنین، کوئرستین، ایزوکوئرستین، روتین، گلیکوزیدهای آپی ژنین، اسکولتین، اسکولین، ایزوویتکسین، هیپروزید، اسیدهای کربوکسیلیک فنلی، اسیدهای هیدروکسی سینامیک و مواد معدنی.