ویزای جستجوی کاری آلمان

کشور آلمان یکی از کشور های مهاجر پذیر در دنیا می باشد. شرایط اقتصادی و صنعتی بسیار مناسب از جمله موارد جذاب برای مهاجران می باشد. یکی از ویزا های پر طرفدار این کشور، ویزای کاری آلمان می باشد. شما با اخذ ویزای کاری آلمان می توانید در مدت کوتاهی شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و نسبت به اخذ اقامت دائم اقدام کنید. برای اخذ وقت سفارت آلمان باید به سایت اینترنتی سفارت این کشور مراجعه کنید. در اینجا به نکاتی راجع به ویزای کاری آلمان و نکات مربوط به اخذ ویزا اشاره می کنیم.

ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای کاری آلمان یکی از برنامه های بسیار مناسب اداره مهاجرت این کشور برای افرادی که متقاضی کار و اقامت دائم در این کشور هستند می باشد. ویزای کاری آلمان در واقع مجوز کوتاه مدت برای افرادی است که متقاضی کار در کشور آلمان هستند می باشد. توجه کنید که این ویزا مجوز کار کردن به شما نمی دهد بلکه امکان جستجو و پیدا کردن شغل مورد نظر را برای شما فراهم می کند. این ویزای 6 ماهه به افرادی ارائه می شود که دارای مدارک دانشگاهی معتبر(حداقل کارشناسی) و سابقه کاری مرتبط به همراه بیمه هستند. تسلط کامل به زبان آلمانی و ارائه مدرک معتبر از جمله شرایط دیگر اخذ این ویزا می باشد. ویزای کاری آلمان یکی از بهترین انتخاب ها برای جستجوی بدون استرس می باشد.

ویزای جستجوی کار آلمان

شرایط دریافت ویزای کاری آلمان

یکی از مزایای ویزای کاری آلمان امکان اخذ وقت سفارت و دریافت ویزا در داخل کشور می باشد. افراد متقاضی برای ویزای کاری آلمان می توانند به راحتی با سفر به شهر تهران نسبت به تکمیل فرم تقاضای ویزا اقدام کرده و مدارک لازم را ارائه دهید. شما برای اخذ وقت سفارت آلمان باید به سایت سفارت این کشور در ایران مراجعه کنید. ارائه در خواست برای دریافت ویزا فقط به صورت حضوری و با مراجعه به سفارت امکان پذیر می باشد.

همانطور که گفته شد برای اخذ ویزای کاری آلمان شما باید دوران تحصیل و دانشجویی خود را به پایان برسانید و مدرک خود را از دانشگاه اخذ نمایید. ارائه مدرک معتبر به همراه ریز نمرات از جمله شرایط اصلی برای اخذ ویزای کاری آلمان می باشد. از جمله شرایط دیگر اخذ ویزای کاری آلمان ارائه سابقه کاری مرتبط به همراه بیمه نامه می باشد. ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر از جمله شرایط دیگر اخذ این ویزا می باشد. توجه کنید که این ویزا مخصوص افرادی است که به دنبال کار و اقامت دائم در کشور آلمان می باشد است. شما پس از پیدا کردن کار باید نسبت به اخذ ویزای کاری بلند مدت اقدام کنید.

مراحل درخواست ویزای کاری آلمان

شرایط کشور آلمان برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور توسعه یافته را دارند بسیار مناسب می باشد. اخذ ویزای کاری آلمان امکان جستجو و اقامت کوتاه مدت در این کشور را برای شما فراهم می کند. برای دریافت ویزای کاری آلمان شما باید ابتدا وقت سفارت آلمان را اخذ کنید. برای اخذ وقت سفارت می توانید به سایت سفارت مراجعه کنید. سپس با توجه به مدارک اشاره شده باید به صورت حضوری با در دست داشتن فرم مربوط به اخذ ویزا نسبت به اخذ ویزای جستجو کار اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری آلمان

برای اخذ ویزای کاری آلمان شما نیاز به ارائه مدارک کلی که برای هر نوع ویزایی مورد نیاز است می باشید. این مدارک باید در هنگام مراجعه حضوری به مامور سفارت ارائه شود. علاوه بر مدارک ذکر شده باید مدارک تخصصی مورد نیاز برای هر ویزا را ارائه دهید.

  • تکمیل فرم اخذ ویزای کاری آلمان
  • مدرک تحصیلی معتبر به همراه ریز نمرات
  • رزرو بلیط هواپیما
  • هدف سفر شما به آلمان
  •  بیمه مسافرتی
  • رزرو هتل برای کل مدت زمان اقامت
  • چند قطعه عکس با ابعاد مناسب
  • ارائه مدارک مربوط به توانایی مالی فرد متقاضی
  • گذرنامه فرد متقاضی و همراهان با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده
  • اصل سند ازدواج و کپی آن به صورت ترجمه شده
  • اصل و کپی شناسنامه فرزندان به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدرک دال بر ارتباط فرد متقاضی با ایران (سند ماکیت خانه و یا مغازه )

مدارک ذکر شده باید دارای مهر ترجمه رسمی باشند. این مدارک باید به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده باشند. ارائه دعوتنامه مرتبط با ویزا در هنگام مراجعه حضوری الزامی است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان برای مشاغل مختلف

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان برای مشاغل مختلف

همانطور که گفته برای اخذ ویزای کاری آلمان شما باید مدارک شغلی مرتبط خود را نیز ارائه دهید. این مدارک متناسب با شغل افراد متفاوت است. ارائه سابقه کار مرتبط به همراه بیمه نامه از شرایط دیگر اخذ این ویزا می باشد. در واقع علاوه بر مدارک عمومی که در بالا ذکر شد مدارک تخصصی دیگری نیز نیاز می باشد. مدارک مورد نیاز برای هر شغل در زیر ذکر شده است.

مدارک مورد نیاز برای کارمندان

  • گواهی اشتغال به کار
  • فیش حقوقی
  • مدرک دال بر دارا بودن بیمه درمانی
  • گردش حساب 6 ماهه بانک

مدارک مورد نیاز برای افراد دارای کار آزاد

  • پروانه کسب (مغازه و …)
  • رسید پرداخت آخرین مالیات
  • گردش حساب ۶ماهه

مدارک مورد نیاز برای تاجران

  • اسناد شرکت
  • رسید پرداخت آخرین مالیات
  • گردش حساب ۶ماهه

 مدارک مورد نیاز برای افراد بازنشسته

  • حکم بازنشستگی
  • گردش حساب ۶ماهه

سفارت کشور آلمان در شهر تهران

زمان لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان

یکی از موارد مهم دیگر در اخذ ویزای کاری آلمان، مدت زمان مورد نیاز برای دریافت ویزا می باشد. خوشبختانه کشور آلمان از جمله کشور های اروپایی دارای سفارت فعال در ایران می باشد. پس از ارائه وقت سفارت آلمان شما باید پس از طی مدت زمان کوتاهی نسبت به ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کنید. پس از تکمیل فرم اخذ ویزا و ارائه مدارک مربوطه به سفارت این کشور باید منتظر تاییدیه اخذ ویزای خود باشید. این مدت ممکن است از دو هفته تا دو ماه طول بکشد. البته با توجه به شرایط متقاضی این مدت زمان می تواند تغییر کند.

ویزای کاری با استفاده از دعوتنامه

ویزا ها دارای انواع مختلفی می باشد. این ویزا ها با توجه به شرایط هر متقاضی می تواند برای مدت زمان معینی ارائه شود. دعوتنامه یکی از بهترین گزینه ها برای تسریع در روند اخذ ویزا می باشد. برای اخذ ویزای کاری آلمان نیازی به ارائه دعوتنامه می باشد و برای اخذ ویزای اقامت دائم باید دعوتنامه از شرکت یا شخص کار فرما به اداره مهاجرت ارائه دهید. دعوتنامه در واقع ضمانت نامه ای است که فرد میزبان به حکومت ارائه می دهد تا مسئولیت فرد مورد نظر را به طور کامل بر عهده بگیرد.

شرایط کار برای ایرانیان با ویزای کاری آلمان

اخذ ویزای کاری آلمان برای بسیاری از مخاطبان و متقاضیان کار در ایران بسیار مناسب می باشد. با توجه به گستردگی صنعت کشور آلمان امکان پیدا کردن شغل مناسب در این کشور برای افراد مختلف فراهم است. در واقع می توان بسیاری از ایرانیانی که دارای سابقه کاری مرتبط و شرایط تحصیلی مناسبی هستند می توانند یک زندگی مناسبی را در کشور آلمان شروع کنند. توجه کنید که برای پیدا کردن کار در طول 6 ماه ویزای کاری آلمان شما باید مدارک استطاعت مالی مرتبط را ارائه دهید.

اخذ اقامت با استفاده از ویزای کاری آلمان

اخذ ویزای کاری آلمان در واقع ابتدای مسیر طولانی اخذ اقامت دائم کشور آلمان می باشد. شما پس از پیدا کردن شغل مورد نظر خود باید نسبت به اخذ ویزای بلند مدت کاری و پس از آن نسبت به اخذ اقامت دائم خود اقدام کنید. در واقع گذر از هر یک از این مراحل نیاز به ارائه مدارک و داشتن شرایط خاص خود را دارد. اما معمولا افراد با پیدا کردن شغل مورد نظر خود راه اخذ اقامت دائم خود را در کشور آلمان بسیار هموار می کنند.

اخذ اقامت با استفاده از ویزای کاری آلمان

سفارت کشور آلمان در شهر تهران

کشور آلمان یکی از غول های اقتصادی و صنعتی دنیا است که دارای صنایع بسیار پیشرفته و معتبری است. کشور آلمان با کشور هایی همچون فرانسه، دانمارک، لهستان، آلمان، بلژیک، هلند، اتریش، سوییس و جمهوری چک همسایه می باشد. کشور آلمان همچنین دارای مرز مشترک با دریای بزرگ و مهم قاره اروپا دارد که عبارتند از دریای بالتیک و دریای شمال. کشور آلمان با داشتن مساحتی در حدود 357 هزار کیلومتر مربع 63 امین کشور وسیع دنیا می باشد. کشور آلمان از جمله کشور های توسعه یافته و قدرتمند دنیا از لحاظ سیاسی و اقتصادی می باشد. کشور آلمان دارای جمعیتی در حدود 82 میلیون نفر می باشد و پر جمعیت ترین کشور قاره اروپا می باشد. کشور آلمان از جمله کشور های عضو پیمان شینگن می باشد. شما می توانید با اخذ ویزای توریستی این کشور به سایر کشور های عضو این پیمان سفر کنید. واحد پولی این کشور یورو می باشد. کشور آلمان دارای صنایع خودرو سازی بسیار قدرتمندی می باشد. بسیاری از شرکت ها و برند های معروف در این کشور می باشند. این کشور همچنین دارای صنعت گردشگری بسیار پر رونقی می باشد. مردم کشور آلمان دارای مذهب های مختلفی می باشند. اکثریت مردم کشور آلمان به زبان آلمانی صحبت می کنند. دانستن مقداری زبان آلمانی به ایجاد ارتباط با مردم شهر برلین کمک می کند.

 آدرس، شماره تلفن و سایت اصلی سفارت کشور آلمان در قسمت زیر آورده شده است.

سفارت آلمان در تهران: تهران، خیابان فردوسی، پلاک 324

تلفن تماس سفارت آلمان در تهران: 02139991499