تور براتیسلاوا

شاید وقت آن رسیده باشد که با سفرهای تکراری خود خداحافظی کنید و به کشف سرزمین های جدید و زیبا بپردازید. یکی از این سفرهای جذاب می تواند سفر به براتیسلاوا باشد. شما به راحتی می توانید تور براتیسلاوا اسلواکی را تهیه کنید و یک سفر خوش و عالی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید. ما نیز در ادامه می خواهیم به معرفی هر چه بیشتر این شهر و جاذبه های گردشگری آن بپردازیم. اگر شما هم کنجکاو شده اید در مورد براتیسلاوا بیشتر بدانید، توصیه می کنیم مطالعه ی این مقاله را از دست ندهید.

راهنمای سفر به شهر براتیسلاوا

براتیسلاوا مرکز کشور اسلواکی است که در حال حاضر بزرگ ترین شهر این کشور نیز شناخته می شود. وسعت این شهر تقریباً در حدود 370000 کیلومتر مربع می باشد. ارتفاع این شهر از سطح دریا 440 متر می باشد و به واسطه ی این که بین دو رود مهم دانوب و موروا قرار گرفته است، چشم انداز بسیار زیبایی دارد. نام قدیمی براتیسلاوا، پرسبورگ بوده است که در گذر زمان به براتیسلاوا تغییر نام پیدا کرده است. نکته ی جالب این است که از آن جایی که براتیسلاوا در قسمت جنوب غربی اسلواکی قرار دارد، تنها پایتخت در جهان است که با دو کشور مرز مشترک دارد. این دو کشور اتریش و مجارستان می باشند. این شهر با شهر شانگهای چین خواهر خوانده نیز می باشد. شما در سفر به اسلواکی می توانید بیش تر با این شهر آشنا شوید.

این شهر به نسبت شهر کم جمعیتی است. البته باید این نکته را در نظر بگیریم که با این وجود پرجمعیت ترین شهر اسلواکی نیز شناخته شده است. جمعیت براتیسلاوا در حدود 460 هزار نفر است که در مقایسه با شهرهای کشورمان آمار بسیار کمی است اما در مقایسه با وسعت کشور اسلواکی به هیچ وجه چیز عجیبی نیست. تراکم جمعیت در این کشور چیزی در حدود 1300 نفر در هر کیلومترمربع می باشد. اگر می خواهید به یک شهر خلوت و کم جمعیت سفر کنید، بهتر است برای خرید تور براتیسلاوا زودتر اقدام کنید. اما موقعیت جغرافیایی پایتخت اسلواکی بسیار جالب است که همان طور که گفتیم با دو کشور مجارستان و اتریش از سمت جنوب و جنوب غربی همسایه می باشد. این شهر همچنین با دیگر شهرهای اسلواکی یعنی ترناوا، نیترا و نوو زامکی نیز مرز مشترک دارد. این شهرها در قسمت های شمال تا جنوب شرقی براتیسلاوا قرار دارند.

راهنمای سفر به شهر براتیسلاوا

زبان و فرهنگ مردم براتیسلاوا

مردم اسلواکی و براتیسلاوا اسلوواک یا اسلوونچینا می باشد. زبان اسلوواکی بیشتر شبیه به زبان چکی و لهستانی است که همه ی این ها ریشه در زبان اسلاوی دارند. البته مردم براتیسلاوا بیش تر شبیه به مردم کشور چک صحبت می کنند. البته علت این امر نیز مربوط به پیش از فروپاشی چکاسلواکی سابق می شود. چرا که در گذشته این دو کشور مستقل نبودند و به همین دلیل زبان نسبتاً مشترکی دارند. اکثر مردم اسلواکی و براتیسلاوا دین مسیحیت کاتولیک را برای خود انتخاب کرده اند. براتیسلاوا یک شهر تاریخی است و فرهنگ بسیار غنی نیز دارد. قهرمان معروف داستان های مردم اسلواکی، یورای یانوشیک یا همان رابین هود معروف است که جایگاه ویژه ای در فرهنگ و ادبیات مردم اسلواکی دارد. فرهنگ فولکور اسلواکی نیز از فرهنگ های قدیمی این مردمان می باشد.

وضعیت آب و هوای براتیسلاوا

براتیسلاوا به طور کلی دارای آب و هوای معتدل و گاهی خشک است. فصل بهار دمای هوای بسیار عالی است و بارندگی ها در این فصل بسیار زیاد و هوا معتدل می باشد. فصل تابستان که تقریباً از 10 تیر تا اواخر مرداد ماه می باشد، هوا رو به گرمی می رود و کمی خشک می شود. اما باز هم شما شاهد باران های رگباری خواهید بود. البته برخی روزها نیز بسیار گرم است. پس از مرداد ماه تقریباً در اواسط شهریور آب و هوا دوباره کم کم تغییر کرده و به رو به سردی خواهد رفت. البته سرمای پاییز شدید نیست و دمای هوا مثل فصل بهار معتدل و مطبوع اما خنک می باشد. به طبع سردترین فصل سال در براتیسلاوا فصل زمستان است که شاهد برف و باران خواهید بود. شما البته در تمام این فصول می توانید از تور براتیسلاوا استفاده کنید.

بهترین زمان سفر با تور براتیسلاوا

همان طور که گفتیم در تمام فصول می توان تور براتیسلاوا را رزرو کرد. اما از لحاظ آب و هوایی بهترین زمان برای رزرو و خرید تور تفریحی براتیسلاوا فصل بهار می باشد. مخصوصاً در روزهای ماه اردیبهشت و خرداد ماه بهترین زمان خرید تور براتیسلاوا و سفر به براتیسلاوا می باشد. در این موقع از سال جمعیت گردشگران زیاد می شود و شاید این برای شما خوشایند نباشد. پس از بهار فصل تابستان و پاییز نیز فصول مناسبی برای خرید تورهای براتیسلاوا می باشند. در تابستان هوا کاملاً گرم است و تغییرات دمایی آن چنان زیاد نیست. اما در فصل پاییز هم هوا به نسبت خنک شده و مانند بهار خواهد بود. شما در پاییز نیز می توانید به این شهر زیبا سفر کنید و تور براتیسلاوا را رزرو نمایید. البته قیمت تور براتیسلاوا در این موقع از سال هم به نسبت بهار ارزان تر خواهد بود.

اطلاعات پرواز و فرودگاه های براتیسلاوا

پروازهای تهران به براتیسلاوا معمولاً به صورت غیرمستقیم و از طریق شرکت های هواپیمایی غیر ایرانی انجام می شوند. در ادامه لیستی از پروازهای غیر مستقیم از ایران به براتیسلاوا اسلواکی را ذکر خواهیم کرد:

  • پرواز تهران به براتیسلاوا به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی Alitalia با یک توقف در رم و یک توقف در پراگ چک انجام می شود.
  • پرواز تهران به براتیسلاوا به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی Joon با یک توقف در پاریس و یک توقف در پراگ انجام می شود.
  • پرواز تهران به براتیسلاوا به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی Ukraine International Airlines با یک توقف در کیو و یک توقف در پراگ انجام می شود.
  • پرواز تهران به براتیسلاوا به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت هواپیمایی Aeroflot با یک توقف در مسکو و یک توقف در پراگ انجام می شود. پروازهای دیگر شهرهای بزرگ ایران نیز به همین شکل انجام می شوند.

فرودگاه اصلی براتیسلاوا فرودگاه ام. آر. استافینک (M.R.Sefanik Airport) می باشد. این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه کشور اسلواکی است که در شهر براتیسلاوا واقع شده و 133 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. خطوط هواپیمایی مختلفی از این فرودگاه پرواز می کنند که از آن جمله می توان به رایانیر، بولگریا ایر، چکایرلاینز، تورکیش ایرلاینز و … اشاره کرد. بیش تر پروازهای مستقیم از شهرهای مختلفی از جمله آنتالیا، بروکسل، مالاگا، آژاکس، دوبلین و … انجام می شوند. این فرودگاه در حال حاضر در چند کیلومتری شهر براتیسلاوا قرار دارد و فاصله ی زمانی آن تا مرکز شهر نیز چندان زیاد نیست.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور براتیسلاوا

براتیسلاوا جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری دارد. در این بخش می خواهیم به معرفی تعدادی از این جاذبه های گردشگری که در تور تفریحی براتیسلاوا می توانید از آن ها دیدن کنید، بپردازیم.

قلعه براتیسلاوا

از جمله جاذبه های تاریخی و گردشگری براتیسلاوا  عبارتند از :

  • کاخ سفید اسلواکی
  • کلیسای آبی براتیسلاوا
  • قلعه براتیسلاوا
  • کلیسای جامع سنت مارتین
  • کاخ پریمات
  • تالار شهر قدیمی
  • دروازه ی سنت میکایل
  • برج نوی مست
  • قلعه دوین

 شما در تور براتیسلاوا می توانید از همه ی این نقاط جذاب و دیدنی بازدید داشته باشید. یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری براتیسلاوا قلعه براتیسلاوا است که قدمتش به قرن 9 میلادی باز می گردد. در داخل این قلعه در حال حاضر موزه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید.

بهترین مراکز خرید و بازارها در شهر براتیسلاوا

خرید یک کار بسیار مهم در هر سفری می باشد. در تور براتیسلاوا هم می بایست برای خریدهای خود و به ویژه خرید سوغاتی برای خانواده به مراکز خرید این شهر بروید. مراکز خرید متعددی در این شهر وجود دارد که مهم ترین آن ها که در تور دیدنی براتیسلاوا نیز می توانید از آن ها خرید کنید، مرکز خرید اوراپارک و مرکز خرید اروویا می باشد. مرکز خرید اوراپارک که بیش تر مورد علاقه گردشگران است و شما می توانید سوغاتی های مورد نیاز خود در تور براتیسلاوا را از این مکان خریداری کنید. مرکز خرید اروویا نیز شامل یک پاساژ بزرگ است که تقریباً همه نوع کالایی در آن یافت می شود.

بهترین مراکز خرید و بازارها در شهر براتیسلاوا

غذاهای معروف شهر براتیسلاوا

غذا یکی از مهمترین چیزهایی است که در تور براتیسلاوا نباید آن را فراموش کنیم. در این جا می خواهیم خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای اسلواکی را معرفی کنیم.

دلمه Sarma

یکی از غذاهای خوشمزه براتیسلاوا که در تور براتیسلاوا می توانید طعم آن را امتحان کنید، Sarma است که شبیه به دلمه برگ مو خودمان است، اما محتویات آن فرق می کند. معمولاً از ریواس، کلم و چغندر نیز در این غذا استفاده می کنند.

Bryndzove Haluskyخوراک  

 Bryndzove Halusky یکی از غذاهای خاص کشور اسلواکی است که در تمام شهرهای این کشور طبخ شده و استفاده می شود. این غذا از خمیر سیب زمینی و پنیر مخصوص گوسفند و سبزیجات تهیه می شود و بسیار خوشمزه نیز می باشد. در براتیسلاوا فراموش نکنید که حتماً از این غذاها استفاده کنید.

سوپ Cesnakova Polievka

دیگر غذای معروف در اسلواکی که نوعی سوپ است، Cesnakova Polievka نام دارد. این غذا با نان تست، خامه و گوشت تهیه می شود و ظاهری بسیار دلچسب و طعمی بسیار خوشمزه دارد.

سوپ Cesnakova Polievka

خدمات تور و هزینه های سفر به براتیسلاوا

خدماتی که توسط تور براتیسلاوا شامل حال شما می شود، متفاوت است. شما پس از خرید تور براتیسلاوا بلیط رفت و برگشت به براتیسلاوا را دریافت خواهید کرد. هم چنین شما از بیمه مسافرتی برخوردار بوده و اگر دچار مشکل شدید، می توانید از آن بهره مند شوید. تور برای شما اتاقی در یکی از هتل های مورد نظر خود در براتیسلاوا رزرو خواهد کرد و شما در تور توریستی براتیسلاوا مشکل اقامت نخواهید داشت. علاوه بر این کارهای اولیه ی دریافت ویزای اسلواکی نیز توسط تور برای شما انجام خواهد شد. در تور گردشگری براتیسلاوا نیز شما از تور لیدرهای مجرب کمک خواهید گرفت و به تمام نقاط گردشگری این شهر خواهید رفت.

عوامل مختلفی می توانند در قیمت تور براتیسلاوا تأثیرگذار باشند. یکی از این عوامل مهم زمان خرید تور براتیسلاوا و سفر به آن شهر می باشد. اگر در ایامی که اوج مسافر وارد این شهر می شود، اقدام به خرید تور براتیسلاوا بکنید، قطعاً هزینه ی شما افزایش پیدا می کند. همچنین باید به زمان خرید تور لوکس براتیسلاوا در ایران نیز توجه داشته باشید. ایرانی ها معمولاً در ایام عید سفر می روند و به همین دلیل قیمت بلیط های هواپیما در این ایام افزایش پیدا خواهد کرد. عامل مهم دیگر می تواند نوع هتل محل اقامت شما باشد. اگر مشکل مالی ندارید بهتر است در همان هتل های 5 ستاره اقامت داشته باشید. اما اگر هزینه ی هتل برای تان مهم است، سعی کنید در هتل های 3 یا 4 ستاره اقامت کنید.

در براتیسلاوا شما تنها هزینه ی تور براتیسلاوا را نمی پردازید، بلکه باید هزینه های جانبی دیگری را بپردازید که اگر پیش از سفر بیش تر درباره ی آن ها بدانید، به شما بیش تر کمک خواهد کرد. از جمله هزینه های جانبی که باید پرداخت کنید، هزینه ی خوراک و غذا می باشد. شما می توانید از رستوران هتل استفاده کرده و یا به رستوران های شهر بروید. هم چنین هزینه ی حمل و نقل درون شهری در براتیسلاوا نیز می تواند به هزینه های کلی شما اضافه کند. البته بهتر است از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس استفاده کنید، تا صرفه جویی خوبی در هزینه های تان داشته باشید. نکته ی دیگر خرید بلیط مراکز گردشگری و تفریحی در شهر می باشد که اگر از قبل قیمت آن ها را پیدا کنید، به شما در برنامه ریزی تان کمک شایانی می کند.

نکات مهم در تور براتیسلاوا

بهتر است پیش از خرید تور براتیسلاوا ابتدا در این مورد تحقیق کامل کرده و سپس یک برنامه ریزی دقیق در این باره بکنید. تور لحظه آخری براتیسلاوا را از آژانس های معتبر خریداری کنید. پیش از خرید تور سعی کنید قیمت تمام تورهای براتیسلاوا آژانس های مختلف را مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در مورد مکان ها و نقاط گردشگری که قرار است بروید، حتماً تحقیق کرده و هزینه ی بلیط و دیگر شرایط خاص آن مکان را بررسی کنید. برای دریافت ویزای اسلواکی نیز بهتر است 1 ماه پیش از سفر به براتیسلاوا در مورد آن اقدام کنید تا متضرر نشوید.

این مقاله در مورد تور براتیسلاوا تدوین شده است و در آن قصد داشتیم به بررسی این تور و جاذبه های گردشگری و دیگر اطلاعاتی که احتمالاً مورد نیازتان خواهد بود، بپردازیم. این مقاله می تواند به عنوان یک راهنمای سفر به براتیسلاوا مورد استفاده تان قرار بگیرد. در پایان از شما نیز سپاس گزاریم که وقت خود را در اختیار ما قرار داده و به مطالعه ی این مقاله پرداختید. امیدواریم در سفر به اسلواکی و براتیسلاوا لذت کافی را برده و با هیچ مشکلی مواجه نشوید.