تور تاشکند

برای سفر به کشور ازبکستان و شهر تاشکند بهتر است از تور تاشکند استفاده کنید. تور تاشکند دارای امنیت بیشتر است و در سفر گروهی با تور تفریحی تاشکند به این شهر هتل های شناخته شده و با امکانات استفاده می شود، که سفر با آرامشی را در پیش رو خواهید داشت. تور توریستی تاشکند دارای راهنمای فارسی زبان در این شهر است و اقدامات مربوط به ویزا نیز توسط مسئولین تور تاشکند انجام می گردد. برای سفر به ازبکستان و رزرو تور لحظه آخری تاشکند با ارزان ترین قیمت می توانید از طریق آژانس ما اقدام کنید. کشور ازبکستان از زیباترین کشورهای آسیای میانه و شهر تاشکند از زیباترین شهرهای این کشور است. این شهر دارای جاذبه های تفریحی و تاریخی زیادی است. بنابراین توصیه می شود به هیچ وجه تور تفریحی تاشکند را از دست ندهید.

راهنمای سفر به شهر تاشکند

شهر تاشکند پایتخت کشور ازبکستان و از زیباترین و مهم ترین شهرهای این کشور است. نام قدیمی این شهر چاچ بوده و بعد از ورود ابومسلم خراسانی جلوی حکومت چینی ها در این شهر گرفته شد و اسلام به این شهر راه پیدا کرد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیای و قرارگیری در جاده ی قدیمی ابریشم، دارای جاذبه های دیدنی فراوانی بود اما بیشتر این جاذبه ها در زمین لرزه ی بزرگی که در سال 1966 رخ داد ویران شدند. بعد از این زمین لرزه شهر تاشکند با کمک نیروهای داوطلب بازسازی کامل شد.

این شهر از مراکز مهم تجاری آسیای میانه به شمار می رود. کشور زیبای ازبکستان از جمله کشور های آسیای میانه است و با 46.851.000 نفر جمعیت، چهل و دومین کشور پر جمعیت جهان محسوب می شود. این کشور با کشورهای افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان همسایه است. کشور ازبکستان دارای 12ولایت در کنار شهر تاشکند و یک جمهوری خود مختار به نام جمهوری خود مختار قلعه قالپاقستان است. از شهرهای مهم این کشور می توان به شهرهای معروف سمرقند و بخارا و پایتخت آن، شهر تاشکند اشاره کرد. زبان رسمی این کشور ازبکی می باشد.

در تور تاشکند می توانید از مکان های دیدنی این کشور دیدن کرده و لذت ببرید. شهر تاشکند روی جاده ی قدیمی و مهم ابریشم قرار دارد و به همین دلیل باعث رشد تجارت این شهر شده بوده است. در دو طرف این شهر دو رودخانه ی ایگران و سیر دریا وجود دارد که بر زیبایی طبیعت این شهر افزوده است و می توانید در تور تفریحی تاشکند از آن ها دیدن کنید.

راهنمای سفر به شهر تاشکند

زبان و فرهنگ مردم تاشکند

زبان مردم شهر تاشکند نیز ازبکی است و بیشتر مردم این شهر بر دین اسلام و مذهب سنی گرایش دارند. محل استقرار مرکز روحانی در آسیای میانه نیز در شهر تاشکند است. واحد پول این شهر “سم-sam” است و با ایران حدود یک ساعت و نیم اختلاف ساعت دارد.

شهر تاشکند و کشور ازبکستان به دلیل قرارگیری در جاده ی ابریشم و عبور ملت ها و اقوام مختلف، دارای فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلفی است که در تور تاشکند با آن ها آشنا خواهید شد. در این کشور روز 21 مارس روز نوی بهاری جشن گرفته می شود. در این شهر یک خانه ملی برای مشاهده ی روش زندگی و آداب و رسوم مردم شهر وجود دارد. سفره ی ملی آشپزی در این شهر نیز توجه گردشگران مختلف را به خود جلب می کند.

وضعیت آب و هوای شهر تاشکند

برای سفر با تور تاشکند به این شهر باید با آب و هوای شهر در ایام مختلف سال آشنا باشید. این شهر دارای آب و هوای خشکی است و با وجود دو دریای سیر دریا و ایگران، باز هم می توان گفت که شهر خشکی است و در خشکی محاصره شده است. میزان بارش در این شهر بسیار کم است و به دلیل اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی حاکم بر کشور ازبکستان و شهر تاشکند، هوای آن اکثر اوقات سال، گرم و خشک است. در فصل تابستان درجه حرارت بالا و در زمستان هوای سرد و خشکی را شاهد هستیم. پس برای انتخاب تور تفریحی تاشکند باید دقت کنید در فصول بهار و تابستان که هوا از اعتدال بیشتری برخوردار است، تور لوکس تاشکند را خریداری کنید و این فصول را برای سفر انتخاب کنید تا مسافرت بهتری داشته و بیشتر لذت ببرید.

بهترین زمان سفر با تور تاشکند

با توجه به گرم بودن زیاد هوا در فصل تابستان و سرمای شدید هوا در زمستان به دلیل شرایط اقلیمی، پیشنهاد می شود در فصول بهار و پاییز به این شهر سفر کنید که آب و هوای مطبوع تری را نسبت به دو فصل دیگر دارد و می توانید از سفر به شهر تاشکند با تور تاشکند لذت ببرید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه تاشکند

برای سفر به تاشکند راه های مختلفی وجود دارد که آسان ترین راه برای سفر به کشور ازبکستان استفاده از هواپیما است و انواع تور توریستی تاشکند نیز از این روش استفاده می کنند.

  • هواپیمایی ایران ایر معمولاً یک پرواز به تاشکند وجود دارد که البته در حال حاضر این پرواز صورت نمی گیرد. ولی شما می توانید با یک یا دو توقف به این شهر برسید.
  • هواپیمایی ایر آستانه، یک پرواز به تاشکند دارد که با یک توقف در آلماتی قزاقستان به کشور ازبکستان می رسد.
  • هواپیمایی ترکیش نیز از شهرهای مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز با یک توقف در استانبول به تاشکند می رود.
  • هواپیمایی ایر فلوت از تهران با توقفی در مسکو به ازبکستان پرواز می کند.
  • هواپیمایی آذربایجان آزال نیز پروازی با توقف در باکو از تهران به ازبکستان خواهد داشت.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور تاشکند

کشور ازبکستان و شهر زیبای تاشکند دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی است که در تور تفریحی تاشکند می توانید از آن ها دیدن کنید.

میدان امیر تیمور

در این میدان یک بنای یادبود برای امیر تیمور از چهره های سرشناس این کشور ساخته شده است که هیبت شاهانه و اصیل امیر تیمور در آن مشهود است. به همراه این بنای یادبود کتیبه ای وجود دارد که در آن شعار معروف امیر تیمور که قدرت در عدالت است به چهار زبان حک شده است.

میدان امیر تیمور

کاخ شاهزاده رومانوف

این بنای تاریخی شهر تاشکند محل زندگی شاهزاده رومانوف بوده که اکنون به یکی از جاذبه های شهر تبدیل شده است. در تور توریستی تاشکند می توانید از این مکان دیدن کنید.

کلیسای جامع تاشکند

این کلیسای قدیمی که تحت حمایت سنت پانتلیمون در سال 1871 ساخته شد اکنون به جنبش کلیسای زندگی که توسط بلشویک ها پیشنهاد شده، اختصاص داده شده است.

کتابخانه ی علیشیر نوایی

این کتابخانه با 140 سال قدمت از قدیمی ترین کتابخانه های این کشور است و نزدیک به 6.5 میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است که بزرگ ترین و نخستین کتابخانه ی آسیای میانه به شمار می رود.

خیمه های سنتی یورت

این خیمه ها چادرهای مدوری هستن که توسط صحرا نشینان استفاده می شود که گردشگران در این شهر نیز می توانند آن را تجربه کنند. شما می توانید به دشت های کشور ازبکستان سفر کرده و از این کمپ ها دیدن  کنید. برای سفر به شهر زیبای تاشکند می توانید تور تاشکند را با بهترین قیمت ها از اینجا رزرو کنید

پارک آبی تاشکند

در سفر با تور دیدنی تاشکند پیشنهاد می شود حتماً از این مجموعه دیدن کنید. این پارک از معروف ترین پارک ها در این کشور با وسایلی نسبتاً مدرن و رستوران های شیک است که لحظات مفرحی را در تور گردشگری تاشکند برای شما فراهم خواهد ساخت.

پارک آبی تاشکند

باغ گیاه شناسی تاشکند

شهر تاشکند دارای طبیعت دست نخورده بسیار زیبایی است که در سفر به این شهر با تور توریستی تاشکند حتماً توصیه می شود از آن ها دیدن کنید. در اینجا ما به یکی از اماکن طبیعی و تفریحی مهم این شهر اشاره می کنیم. در سفر با تور دیدنی تاشکند توصیه می شود حتماً از این باغ گیاه شناسی سرسبز و زیبا دیدن کنید. این باغ گیاه شناسی، بزرگ ترین باغ گیاه شناسی در کشورهای آسیای میانه است که بیشتر از 5000 گونه گیاهی در آن وجود دارد و می توانید از آن ها دیدن کنید. این باغ در اوایل قرن 20 میلادی و در سال 1920 احداث شده است و حدود 66 هکتار وسعت آن می باشد. در این باغ انواع درختچه، بوته، گیاهان علفی و رونده و درخت هایی از شمال آمریکا، میانه آسیا و اروپا و قفقاز وجود دارد. نام رسمی این باغ “مؤسسه باغ گیاه شناسی آکادمی علمی جمهوری ازبکستان” است. علاوه بر بازدید های علمی در این باغ امکان کشت و گذار و تفریح در این باغ نیز فراهم است و می توانید به تفریح و یا حتی عکاسی در این باغ بپردازید و حتی مراسم عروسی خود را در این باغ برگزار کنید. از جمله گیاهان این باغ گیاه شناسی می توان به توس سیاه، بلوط سفید، درخت لاله، درخت ژینکو و … اشاره کرد. شما می توانید در تور تفریحی تاشکند به این مکان مراجعه و به دیدن و تفریح بپردازید.

بهترین مراکز خرید و بازارهای تاشکند

شهر تاشکند دارای مراکز خرید متنوع و فراوانی است که در سفر با تور تاشکند برای گردش در شهر و خرید می توانید از آن ها دیدن کنید. از جمله مرکز خریدهای شهر تاشکند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز خرید زرافشان تاشکند

مرکز خرید زر افشان یک مرکز خرید بسیار زیبا با قیمت های مناسب برای خرید و گرفتن سوغاتی است. این مرکز خرید از امکاناتی مانند کافه، رستوران و … بهره مند است.

مرکز خرید حمید علیم جان اسکوئر

این مرکز خرید بسیار مورد توجه صنعت گران بخش مد و طرفداران این بخش است. در این مرکز خرید لباس هایی از برندهای معروف و محبوب در حوزه ی لباس، کفش، لوازم خانگی، مواد غذایی و … برای طرفداران برندها و لباس های مارک قرار دارد و گردشگرانی که با تور توریستی تاشکند به این شهر آمده و علاقمند به لباس های مارک می باشند، می توانند از آن دیدن کنند. از بوتیک های معروف شهر، می توان به بوتیک فلابی که در این مجتمع قرار دارد اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید و بازارهای تاشکند

بازار چورسو و مرکز خرید در تور تاشکند

بازار چورسو و مرکز خرید تاشکند که در نزدیکی این بازار قرار دارند از جمله مرکز خریدهای قدیمی شهر تاشکند است. این مرکز خرید یکی از مقرون به صرفه ترین مراکز خرید و البته با کالاهای لوکس و با کیفیت است که می توانید خرید به صرفه و دلخواه خود را در این مرکز خرید داشته باشید.

مرکز خرید پوی تکس

یکی دیگر از مجتمع های خرید مهم شهر تاشکند است که در آن هر چیزی که بخواهید مانند کیف، کفش، لوازم آرایشی و نرم افزار های پرکاربرد و … را می توانید خریداری کنید. از جمله امکانات این مرکز می توان به کافه و رستوران، زمین بازی کودکان، گیم نت و اینترنت رایگان اشاره کرد.

فروشگاه مرکزی تاشکند

این فروشگاه در سه طبقه است که برای خرید صنایع دستی کشور ازبکستان می توانید به این مرکز خرید مراجعه کنید و برای اطرافیان خود سوغاتی تهیه کنید. در طبقه ی دوم این فروشگاه نیز انواع لباس و کفش و لوازم خواب (ملحفه و بالش) برای فروش وجود دارد.

غذاهای معروف تاشکند

شهر تاشکند دارای غذاهای متعددی است که با تجربه ی یک غذای متفاوت محلی در سفر با تور تاشکند به این شهر می توانید یک تجربه متفاوت و لذت بخش برای خود رقم بزنید. در اینجا به دو مورد از غذاهای محلی لذیذ تاشکند اشاره خواهیم کرد:

سوپ لاگمن در تور تاشکند

می توان گفت این سوپ همان سوپ رامن است که غدای ملی ژاپن محسوب می شود. اما آن را به شیوه ی آسیای مرکزی طبخ می کنند. این سوپ یک سوپ تند و پر از گوشت بره به همراه سبزیجات مخصوص و نودل است.

پلو بخارا در تور تاشکند

از غذاهای معروف دیگر این شهر می توان پلو بخارا را نام برد که البته در کشور ما نیز طرفداران خاص خودش را دارد. این غذا پلویی است به همراه گوشت، هویج، پیاز و کشمش که بسیار پر طرفدار است.

پلو بخارا در تور تاشکند

غذای محلی در تور تاشکند

در سفر به شهر تاشکند با تور تاشکند توصیه می شود از غذاهای محلی لذیذ این شهر حتماً استفاده کنید. غذا در این شهر بسیار متنوع است. محبوب ترین غذاهای ازبکستان پلوها هستند در حالی که غذاهای اقوام مختلف نیز سرو می شود. مهمترین فرهنگ غدایی مردم این کشور استفاده از نان است و در تمامی وعده ها از نان استفاده می شود. از محبوب ترین غذاها نیز می توان به پیراشکی های پر از گوشت و دامپلینگ که نوعی غذای چینی پیچیده شده در خمیر است اشاره کرد. علاوه بر این نوشیدنی های محبوبی وجود دارد که جالب ترین آن ها mere’s milk است که از لبنیات تهیه شده است.

هزینه خورد و خوراک در شهر تاشکند

در سفر با تور توریستی تاشکند به این شهر باید هزینه های خود را مدیریت کنید. اگر چه هزینه ها در این شهر آن چنان بالا نیستند که از عهده ی آن بر نیایید.

مهم ترین هزینه بعد از هزینه مربوط به تور تاشکند در سفر به این شهر، هزینه ی خورد و خوراک در این شهر است. در شهر تاشکند رستوران های فراوانی با منوهای مختلف و گوناگون وجود دارد. در این شهر رستوران هایی با غذاهای لذیذ اروپایی، خاورمیانه ای و روسی وجود دارد که حتماً از خوردن آن ها لذت خواهید برد. همچنین در شهر غذافروشی هایی نیز وجود دارد که می توانید از آن ها غذا سفارش داده و یک غذای محلی بسیار دلچسب را تجربه کنید. رستوران های این شهر دارای قیمت های بالایی نیستند و برای رضایت مشتریان همگی از قیمت های مناسب و در عین حال کیفیت غذای بالایی برخوردار هستند اما اگر باز هم به دنبال صرفه جویی در بحث خورد و خوراک هستید و ترجیح می دهید سرمایه خود را صرف بازدید از مکان های دیدنی و گشت و گذار در سفر با تور  ارزان قیمت تاشکند کنید، می توانید مواد اولیه را با قیمت خیلی مناسب و از سوپر مارکت تهیه کرده و غذایی لذیذ با سلیقه خودتان و البته بسیار مقرون به صرفه را در اختیار داشته باشید. شما برای صرف یک وعده ی غذایی در یک رستوران نسبتاً ارزان در تور تاشکند حدود 4 دلار باید بپردازید. یک غذای دو نفره در یک رستوران متوسط حدود 15 دلار هزینه را برای شما در پی دارد، مک دونالد در این شهر حدود 2.5 دلار و آب معدنی نیز حدود 0.27 دلار است. نوشیدن یک فنجان قهوه نیز هزینه ای برابر با 1.5 دلار دارد.

نکات مهم در تور تاشکند

در سفر به این شهر با توجه به خشکی هوا توجه داشته باشید که امکانات لازم، کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب و دیگر وسایل ضروری را به همراه داشته باشید و فراموش نکنید که این کشور دارای آب و هوای خشک است و از سرماهای شدید نیز بی بهره نیست. پس توصیه می شود حتماً یک دست لباس گرم نیز در تور تاشکند به همراه داشته باشید.

در این شهر حتما پول نقد به همراه خود داشته باشید زیرا معمولاً خرید و فروش با پول نقد انجام می شود و نداشتن پول نقد برای شما مشکل ساز خوهد شد

اگر نیازمند استفاده ی دارویی خاص هستید، علاوه بر به همراه داشتن داروها نسخه ی پزشک را به همراه داشته و این موضوع را در فرم ورود اعلام کنید. توجه کنید که میزان دارو از یک حد قانونی فراتر نرود.

توصیه می شود حتی در گشت و گذارهای شهری نیز یک کپی از پاسپورت خود همراه داشته باشید.

عکاسی در فرودگاه مترو راه آهن و مراکز عمومی ممنوع است. قبل از عکاسی در هر مکانی به قوانین آنجا توجه کنید.