تور هلسینکی

هلسینکی پایتخت کشور فنلاند می باشد که سالانه گردشگران زیادی با تور هلسینکی به این کشور سفر می کنند. این شهر کوچک بسیار تاریخی و زیبا می باشد و برای گردشگران می تواند مکانی مناسب برای تفریح و خوش گذرانی باشد. داشتن آب و هوای خوب و جمعیت کم یکی از ویژگی های این شهر زیبا است که می تواند مکان مناسبی برای استراحت راحت و بدون دغدغه به حساب آید. در این مقاله قصد داریم تا برای گردشگرانی که قصد سفر به این شهر را با تور هلسینکی دارند اطلاعات جامع و کاملی را ارائه دهیم.

راهنمای سفر به شهر هلسینکی

همانطور که در بالا اشاره کردیم شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند است و در قاره اروپا واقع شده است و در سال 1550 توسط شاه سوئد پایه گذاری شده است و یک شهر کوچک و با جمعیت کم به حساب می آید. این شهر سالانه پذیرای گردشگران زیادی می باشد که بیشتر برای دیدن مناظر سرسبز آن و آثار تاریخی این شهر به آن سفر می کنند.

زبان و فرهنگ مردم شهر هلسینکی

گردشگرانی که با تور هلسینکی به این شهر سفر می کنند سالانه رویدادها و وقایع زیادی از موسیقی و فعالیت های هنری و فرهنگی را شاهد خواهند بود. مردم این کشور اغلب به زبان فنلاندی و یا سوئدی صحبت می کنند و واحد پول این شهر نیز یورو می باشد. قسمت اعظم این شهر زیبا در جزیره گرانیتی که در دریای بالتیک قرار گرفته است وجود دارد و از جزایر متعددی تشکیل شده است. این شهر در سال 1952 میزبان بازی های المپیک بوده است

وضعیت آب و هوایی شهر هلسینکی

این کشور تقریبا دارای آب و هوایی معتدل می باشد و بهترین ماه و زمان برای سفر به این شهر با تور هلسینکی ماه اگوست می باشد چون در این ماه دما مناسب است و شرایط برای شنا در دریا بسیار عالی و ایده آل است. اگر علاقمند به ورزش های زمستانی چون اسکی هستید و تفریحات زمستانه را دوست دارید می توانید در ماه مارس با تور توریستی هلسینکی به این شهر سفر کنید و از کوهستان های برفی این شهر لذت ببرید. اگر هم به هوای تازه و مطبوع علاقه دارید بهتر است تا در بهار به این شهر سفر کنید و زیبایی های خارق العاده آن را به چشم خود ببینید. البته در تابستان نیز می توانید جشنواره های زیادی را در این شهر بببینید و از آن ها لذت ببرید.

 بهترین زمان سفر با تور هلسینکی

ماه جولای گرم ترین ماه سال در این شهر است و گاهی دمای هوا به بیش از 17 درجه سانتیگراد می رسد. سردترین ماه سال نیز در این شهر فوریه است که گاهی در این ماه دمای هوا به کمتر از 6 درجه سانتیگراد خواهد رسید. در کل در هلسینکی هوا نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است و در اکثر روزهای سال شاهد هوایی متعادل خواهید بود. در این صورت با توجه به سلیقه ی خود می توانید بهترین زمان سفر خود را تعیین کنید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه هلسینکی

کشور فنلاند و به طبع شهر هلسینکی در اروپا قرار گرفته اند و از لحاظ زمانی نیز یک ساعت و نیم از تهران عقب تر می باشند. فاصله بین تهران و هلسینکی بیش از 3300 کیلومتر و حدودا با هواپیما به مدت 5 ساعت به طول می انجامد.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور هلسینکی

کسانی که با تور هلسینکی به این شهر زیبا سفر می کنند می توانند جاذبه های گردشگری زیادی را در این شهر ببینند و از آن ها لذت ببرند. در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از این جاذبه ها را برای شما بیان کنیم.

خیابان مانرهایم

یکی از جاذبه های گردشگری در تور هلسینکی خیابان مانرهایم است که از شمال غربی ایستگاه مرکزی قطار شهری آغاز و تا آخر گردشگاه هلسینکی ادامه دارد و در مسیر خود نیز از دفتر مرکزی پست شهر عبور می کند. ایستگاه قطاری که در این خیابان وجود دارد در سال 1919 ساخته شده است و از معماری بی نظیری بهره برده است. در این ایستگاه یک برج ساعت به ارتفاع 48 متر وجود دارد و بسیار زیبا و بی نظیر است. گردشگران تور هلسینکی در این مکان می توانند آداب و رسوم مردم این شهر را ببینند و با آن ها آشنا شوند. در این خیابان اکثر رستوران های معروف و با کیفیت شهر وجود دارند که البته بسیار گران نیز هستند. در کنار اداره پست این خیابان یک مجسمه بسیار بزرگ و زیبا از مارشال مانرهایم ساخته شده است. او از بزرگان این کشور بوده است. در پشت این مجسمه نیز گردشگران می توانند وارد موزه هنرهای معاصر این شهر شوند. در این خیابان ساختمان های مهم دیگری چون ساختمان پارلمان فنلاند و مغازه های متعدد دیگری را خواهید دید.

موزه ملی هنر هلسینکی

در قسمت جنوبی میدانی با نام استیشن گردشگران تور هلسینکی می توانند موزه ملی هنر را ببینند و به تماشای آن بروند. این موزه را به نام اتنیوم می شناسند و یک بنای بزرگ و بسیار زیبا است. معماری این موزه به سبک نئوکلاسیک ها می باشد و علاوه بر موزه مکان آکادمی هنر فنلاند نیز است. این موزه در سال 1887 ساخته شده است و استفاده از آن شروع شده است. در موزه ملی هنر گردشگران تور هلسینکی می توانند آثار ارزشمندی از رامبراند، مونک و ون گوگ را مشاهده کنند. در این مجموعه تاریخی و هنری بیش از 650 اثر هنری زیبا نگهداری می شود.

موزه ملی فنلاند

موزه ملی فنلاند در سال 1912 ساخته شده است و در خیابان مانرهایم واقع شده است. این موزه در شمال خیابان و با یک مناره بلند مشخص است. گردشگران تور هلسینکی می توانند آثار تاریخی و جغرافیایی این شهر را در موزه ملی ببینند و با لباس ها و فرهنگ های مردم فنلاند از قدیم تا به حال آشنا شوند. در تالار ورودی موزه ملی، گردشگران شاهد یک نقاشی سقفی بسیار زیبا خواهند بود که با الهام گرفتن از اسطوره های این کشور کشیده شده است. این اثر توسط هنرمندی به نام اکسری گالن خلق شده است.

فنلاندیا هال

در شهر هلسینکی و در سواحل خلیج توولو یک تالار عظیم و زیبای کنسرت برای رویدادهای فرهنگی این شهر قرار دارد. این تالار در سال 1971 و با بنایی مرمرین و سفید ساخته شده است. معماری این بنا بسیار خاص و زیبا می باشد و گردشگران تور هلسینکی را به خود جذب می کند. سالن اصلی کنسرت در این تالار با شکوه دارای مشخصات صوتی بی نظیری است که بخاطر همین موضوع نیز در دنیا معروف می باشد. در این تالار سالانه مراسمات و کنسرت های زیبا و مهمی برگزار می شود. در شمال این تالار یک پارک زیبا برای استراحت گردشگران ساخته شده است. در این مکان گردشگران تور هلسینکی شاهد عظیم ترین زمین و مهره های شطرنج در جهان خواهند بود که بسیار زیبا و تحسین برانگیز است.

استادیوم المپیک شهر هلسینکی

گردشگران تور هلسینکی در شمال تالار بزرگ شهر می توانند استادیوم المپیک شهر را که با یک برج بلند 72 متری نمایان است ببینند. این استادیوم در سال 1938 برای بازی های المپیک ساخته شده است. گردشگران می توانند با رفتن به بالای برج این مجموعه یک نما و چشم انداز بسیار زیبا از شهر هلسینکی را ببینند. در داخل این استادیوم موزه ورزش این شهر قرار گرفته است و در درب ورودی آن نیز گردشگران می توانند مجسمه دونده قهرمان دوی این کشور را ببینند. برج استادیوم همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز است و افراد می توانند به بالای آن روند.

استادیوم المپیک شهر هلسینکی

پارک مرکزی شهر هلسینکی

گردشگران تور درست در مرکز شهر می توانند پارک مرکزی و بزرگ شهر را ببینند و از طبیعت فوق العاده زیبای آن استفاده کنند. وسعت این پارک سرسبز بیش از 10 کیلومتر مربع است و بیشتر از جنگل و باغ های گل زیبا تشکیل شده است. افراد می توانند در مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری به تفریح بپردازند و کل پارک را با دوچرخه دور بزنند. در این پارک تفریحات متعددی برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

شهر بازی لینان ماک

در گوشه ای از شرق ورزشگاه المپیک شهر، شما می توانید یک شهر بازی بزرگ را ببینید. در این شهربازی تفریحات متعددی چون چرخ و فلک، برج آب و سیرک را مشاهده خواهید کرد. این شهربازی در سال 1950 ساخته شده است و در سال های مختلف توسعه یافته است. در این پارک کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارند که هم از لحاظ هزینه و هم کیفیت مناسب می باشند. ساعات کار و قیمت های شهربازی در طول سال متغیر می باشند پس بهتر است تا قبل از رفتن به آنجا قیمت ها و ساعات را چک نمایید.

منطقه هیه تانیمی

گردشگران تور هلسینکی در اطراف ایستگاه قطار شهر می توانند استادیوم ورزش های آبی رویینگ را ببینند و با اجاره کردن قایق هایی از آن لذت ببرند. این استادیوم دارای سواحل شنی زیبایی است که مردم می توانند در آن به استراحت و یا تفریح بپردازند. در کنار این ساحل شنی زمین هایی برای فوتبال ساخته شده است و در کنار این زمین ها و در بالای تپه ای شما شاهد صلیب بزرگی خواهید بود که یادبود قهرمانان این کشور است.

کلیسای صخره ای هلسینکی

این کلیسای زیبا در سال 1960 ساخته شده است. چه فضای داخلی و چه بیرونی این مکان یک صخره عظیم بوده است که به شکل زیبایی تراشیده شده است و تبدیل به یک کلیسای با شکوه شده است. در داخل کلیسا شاهد ترکیب رنگ های زیبا و نورهای رنگی قشنگ خواهید بود. این کلیسا دارای یک گنبد دایره ای زیبا به ارتفاع 13 متر است و نور از آن به داخل کلیسا می تابد. از این کلیسا به عنوان تالار موسیقی و کنسرت نیز استفاده می شود.

کلیسای صخره ای هلسینکی

مارکت اسکویر

مارکت اسکویر میدان مرکزی و بزرگ شهر است. در این میدان بزرگترین بازارچه رو باز شمال اروپا وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این بازار گردشگران تور هلسینکی می توانند هرچه را که فکر می کنند ببینند و خریداری نمایند. در مغازه های این بازارچه بزرگ شما می توانید غازهای فنلاندی، گل و سوغات های زیبا را خریداری نمایید.

سیومنلینا

سیومنلینا یک قلعه نظامی است که در اصل بخشی از خاک هلسینکی می باشد ولی به دلایلی از آن جدا شده است. برای رسیدن به این منطقه افراد می توانند از تراموا یا اتوبوس های این مسیر استفاده کنند و کمتر از بیست دقیقه به این قلعه برسند. این قلعه یکی از آثار ثبت شده این شهر در فهرست جهانی یونسکو می باشد و در طول سال نیز برای بازدید عموم باز است ولی ساعت کاری آن متغیر می باشد.

میدان سنا

میدان سنا از مهم ترین میدان های شهر می باشد و در مرکز آن نیز یک مجسمه غول پیکر از سزار الکساندر ساخته شده است. در اطراف این میدان نیز جاذبه های زیادی برای گردشگران قرار دارد. از جاذبه های اطراف این میدان می توان به مارکت اسکویر، کاخ ریاست جمهوری و گارد هواس اشاره کرد.

تعداد زیادی از ساختمان های دولتی و مهم کشور نیز در اطراف این میدان قرار گرفته اند. در قسمت شمالی میدان یک پله حدودا ده متری قرار گرفته است که مسیر ورود به کلیسای لدرن می باشد. دانشگاه هلسینکی نیز در قسمت غربی این میدان ساخته شده است. کتابخانه دانشگاه با داشتن بیش از یک و نیم میلیون جلد کتاب و نسخه خطی از بزرگترین کتابخانه های این کشور به شمار می رود.

بهترین مراکز خرید و بازارهای هلسینکی

در هلسینکی مراکز خرید بزرگ زیاد وجود دارد که گردشگران به راحتی می توانند به آنجا بروند و خریدهای خود را انجام دهند. در این قسمت تعدادی از این مراکز را برای شما معرفی می کنیم.

بهترین مراکز خرید و بازارهای هلسینکی

مرکز خرید کامپی

مرکز خرید کامپی یک مرکز چند منظوره است که بسیار بزرگ و کاربردی نیز می باشد. در این مرکز گردشگران می توانند تمامی وسایلی را که مد نظرشان است خریداری نمایند. از دیگر امکانات این فروشگاه می توان به شهربازی کودکان، رستوران و سوپرمارکت آن اشاره کرد.

مرکز خرید گالریا

گالریا اسپلاناد یک فروشگاه لوکس و لاکچری می باشد. در این مرکز انواع برندهای معروف دیزاینرهای بین المللی و بوتیک های گران قیمت را می توانید بیابید. در این مرکز چندین کافه و رستوران وجود دارد که همگی آن ها غذاهای منحصر به فردی را طبخ و سرو می کنند.

کایوپاتوری

این مرکز خرید بزرگ محل مناسبی برای تهیه وسایل های خانگی می باشد. در این مکان شما می توانید انواع گوشت ها، میوه، غذاهای تازه و حتی سوسیس گوزن را بیابید و خریداری کنید. این محل برای گردش نیز مناسب است چون دارای بازاری روباز و نزدیک آب است که بسیار با صفا و زیبا می باشد. در این مرکز گردشگران می توانند وسایلی چون سوغات، عروسک های زیبا، پوست حیوانات و صنایع دستی را بیابند.

بازار کلووی

این مرکز خرید بیشتر برای پوشاک مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این بازار دارای سه طبقه می باشد که یکی فروشگاه های آن، رستوران و کافه می باشند. در زیرزمین این مرکز یک فروشگاه بزرگ وجود دارد که بیش از 600 تولید کننده فنلاندی وسایل خود را در آن به فروش می رسانند.

مرکز خرید ایتیس

این مرکز خرید بزرگ و زیبا دارای بیش از 260 غرفه و مغازه با کاربری های مختلف می باشد. در این مرکز انواع رستوران ها و کافه ها نیز وجود دارد. رسیدن به این مرکز خرید با مترویی که در کنار آن قرار گرفته است بسیار راحت و اسان خواهد شد.

نکاتی درباره تور هلسینکی

از نکات مهمی که در سفر به هلسینکی باید مد نظر قرار دهید هزینه اقامت، هتل و هزینه های غذا می باشد. برای اقامت در هتل می توانید برای کاهش هزینه های خود در فصل هایی به این شهر سفر کنید که قیمت های هتل پایین تر است. در فصل تابستان این شهر شلوغ است و قیمت هتل ها نیز بسیار گران می باشد. البته شما می توانید با هزینه کمتر از هتل یک واحد آپارتمان را برای چند روز اجاره کنید که برایتان به صرفه تر خواهد بود. هزینه غذا نیز در این شهر زیاد است و معمولا غذا ها در رستوران ها گران تر می باشد. شما می توانید برای کاهش هزینه های خود مواد غذایی را خریداری کنید و برای خود این غذاها را آماده کنید. برای رفت و آمد های خود به مناطق دیدنی و گردشگری نیز بهتر است تا از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تراموا استفاده کنید و تا حد ممکن از تاکسی استفاده نکنید.