تاریخچه سهام سخرم:

شرکت سیمان خرم آباد در مرداد ماه سال 1382 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و در تاریخ 1382/5/20 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی استان لرستان به ثبت رسید. مورخ 1385/11/10 سرمایه شرکت طی مجوز پذیره نویسی از اداره ثبت شرکتها به مبلغ 171,569,138,683 ریال افزایش یافت و به شرکت سهامی عام تبدیل شد. بر اساس پیگیری‌های صورت گرفت، سهام این شرکت، در تاریخ 1393/5/25 (با نماد سخرم) در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

تاریخچه سهام کرماشا  :

شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شده و در تاریخ ۸ فروردین ۱۳۷۵ در اداره ثبت شرکت های استان کرمانشاه به ثبت رسیده است و در دیماه ۱۳۸۶ به صورت آزمایشی بهره برداری شد و در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

تاریخچه سهام پارند:

صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر در تاریخ 11/5/1395 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤ ، فعالیت خود را آغاز کرد. این صندوق با شماره 11416 نزد سبا به ثبت رسیده است. عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است.

 

موضوع فعالیت سهام واعتبار : سرمایه گذاری در سهام ، سهم الشرکه ، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار سرمایه گذاری در مسکوکات ، فلزات گرانبها ، گواهی سپرده بانکی و سپرده های سرمایه گذاری نزد بانکها این شرکت به عنوان یکی از بازوهای تخصصی گروه مالی سرمایه گذاری توسعه صنعتی فعالیت خود را در 3 حیطه مشخص به شرح زیر متمرکز نموده

تاریخچه سهام کصدف:

شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده مورخ 17/12/1385 مبنی بر تاسیس کارخانه کاشی صدف سرام استقلال آباده اقدام نمود. با توجه به اینکه معدن غنی خاک نسوز استقلال آباده در جوار این کارخانه وجود دارد ئ این معدن بیش از 90 درصد کارخانجات کاشی و سرامیک ایران را از نظر مواد اولیه تغذیه نموده ، باعث کاخهش هزینه های خرید مواد اولیه شده و ارزش افزوده ای برای محصولات معدن که خود نیز سهامدار این شرکت می باشد را در بر خواهد داشت.با توجه به اینکه چندین سال بانکهای مختلف با پرداخت تسهیلات به شرکت موافقت ننموده بودند در نهایت از بانک صنعت و معدن مصوبه دریافت تسهیلات را دریافت کرده و امید است در پایان مرداد ماه سال جاری شاهد تولید در این پروژه باشیم.

 

تاریخچه سهام کاریس:

صندوق سرمایه‌گذاری سپهر کاریزما در تاریخ 15/7/1392 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤ ، فعالیت خود را آغاز کرد. این صندوق با شماره 11183 نزد سبا به ثبت رسیده است. عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. صندوق سرمایه‌گذاری قابل‌معامله سپهر کاریزما که با نماد “کاریس” در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس معامله می‌شود؛ از انواع صندوق قابل معامله در سهام است که از ابتدای تاسیس خود در سال ۱۳۹۳ تاکنون 303 درصد سود نصیب سهامداران خود کرده است.صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما و فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز نمود.

تاریخچه سهام کباده:

شرکت تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده سهامیان در تاریخ 1380/12/21 واقع در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان قرار گرفته است و با تولید دو نیم میلیون تومان در سال به عنوان بزرگترین ذخیره خاک نسوز در خاورمیانه محسوب می شود. بهره برداری های جدید از معدن استقلال در سال ۱۳۴۲ آغاز شد و با کاشی ایرنا که بزرگترین کارخانه کاشی در ایران بود، قراردادی منعقد گردید. پس از آن کارخانه ایرنا این معدن را از مالکین اولیه خریداری کرد و تا سال ۱۳۵۷ به بهره‌برداری از معدن می‌پرداخت.

 

تاریخچه سهام آبادا:

شرکت تولید نیروی برق آبادان در تاریخ 1387/4/8 در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آبادان به ثبت رسید. شرکت‌های تولید نیروی برق فعالیت رسمی خود را از تاریخ 1387/7/1 آغاز نمودند. کلیه اموال و دارائی‌های نیروگاه آبادان نیز از تاریخ فوق الذکر از شرکت برق منطقه ای خوزستان به شرکت توانیر و سپس به شرکت تولید نیروی برق آبادان منتقل گردید و قراردادهای مربوط به نیروگاه آبادان نیز از شرکت برق منطقه ای خوزستان به شرکت تولید نیروی برق آبادان تغییر کارفرما داده شد. شرکت در سال ۱۳۸۸ مشمول واگذاری به بخش خصوصی شد. شرکت طبق نامه مورخ 1390/11/23 سازمان بورس و اوراق  بهادار، در فهرست شرکت‌های فرابورس قرار گرفت

تاریخچه سهام پلاسک:

شرکت در تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۴۲ تاسیس و در اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسید و برابر صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ ۲۰ آبان ماه سال ۱۳۵۴ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و نام شرکت به شرکت سهامی عام کارخانجات پلاسکوکار تغییر یافت. نام شرکت در سال ۱۳۷۸ بر اساس مجمع عمومی فوق العاده به نام شرکت سهامی عام کارخانجات پلاسکوکار سایپا تغییر یافته است.

 

تاریخچه سهام ممسنی:

شرکت پتروشیمی ممسنی سهام عام در تاریخ ۹ /۱۰/ ۸۶ تاسیس گردید. هدف از اجرای طرح پتروشیمی ممسنی تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین می‌باشد. خوراک اصلی این واحد سالانه ۳۰۰ هزار تن گاز اتیلن می‌باشد که از طریق شرکت پتروشیمی گچساران که ۲۰ درصد از کل سهام آن متعلق به شرکت پتروشیمی ممسنی است تامین خواهد شد. در صورت نیاز، مجتمع‌های الفین پنجم و کاویان در منطقه عسلویه خوراک این طرح را از طریق خط لوله اتیلن غرب تامین می‌نمایند. پلی اتیلن سنگین جهت ساخت لوله های آب و فاضلاب با ضخامت و فشارهای مختلف لوازم خانگی، قطعات اتومبیل، انواع بطری، ظرف و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه سهام چبسپا:

شرکت پارس پک در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۵۴ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۶۱ نام شرکت بسته بندی پارس تغییر یافت و در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۶۹ شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۶۹ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

تاریخچه سهام گنگین :

تاریخچه شرکت سرمایه گذاری نگین گردشگری ایرانیان (سهامی خاص) طی شماره ۳۹۰۴۵۴ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۴۱۲۶۵۰ در تاریخ۱۳۸۹ / ۰۹ / ۰۹ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. براساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۱/ ۰۷ / ۱۱ که در تاریخ  ۱۳۹۱ / ۰۸ / ۰۸ در مرجع ثبت شرکتها ثبت گردیده نام شرکت به شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان (سهامی عام) تغییر یافت .شرکت به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۵/ ۰۱ / ۳۱ ومجوز شماره ۱۲۲/ ۷۰۸۳ مورخ ۱۳۹۵/ ۰۳ / ۲۱ در سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است. در حال حاضر، شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی بانک گردشگری است و واحد تجاری نهایی گروه، بانک گردشگری می باشد.