راهنمای سفر

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

آموزش دستیابی به گزارش فعالیت ماهانه

آموزش دستیابی به گزارش فعالیت ماهانه

حتما برای شما هم پیش آمده است که در سازمانی و یا شرکتی مشغول به کار بوده و در انتهای ماه، گزارشی از فعالیت ماهانه تان را به مدیر های آن شرکت/ سازمان تحویل می دادید، در بازار بورس هم همین رویه پیش می رود که لازم است اطلاعات کاملی راجع به آن داشته باشید؛ در این قسمت از آموزش کدال می خواهیم راجع به گزارش فعالیت ماهانه شرکت ها به بازار بورس صحبت کنیم، به این منظور تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

گزارش فعالیت ماهانه چیست

انتهای هر ماه شرکت ها، گزارش عملیات ماه قبل خودشان را در سایت کدال بارگزاری می کنند. در این گزارش میزان تولید و فروش محصولات شرکت یا خدماتی که در طی ماه انجام شده است گزارش می شود.

برای صندوق های سرمایه گذاری، عنوان این گزارش " صورت وضعیت پرتفوی صندوق سرمایه گذاری  است.

دستیابی به گزارش فعالیت ماهانه 

این گزارش هم مثل باقی گزارش های شرکت، روی سایت کدال به آدرس (codal.ir)  بارگزاری میشود. با ورود به سایت کدال برای مشاهده گزارش فعالیت ماهانه یک شرکت خاص، نام شرکت یا نماد آن را در بخش جست و جوی اطلاعیه ها وارد میکنیم. برای مشاهده این گزارش میتوانید در بخش گروه اطلاعیه ها، گزینه گزارش عملکرد ماهانه را انتخاب می کنیم.

.

با انتخاب این گزینه، میتوانید گزارش فعالیت ماهانه شرکت را مشاهده کنید. 

این گزارش را میتوانید به صورت فایل، در قالب اکسل یا روی همان سایت کدال مشاهده کنید.

به عنوان مثال، در گزارش فعالیت ماهانه ی زیر، اطلاعات تولید و فروش محصولات یک شرکت در ماه گذشته را می توانیم مشاهده کنیم:

گزارش فعالیت ماهانه یک شرکت تولیدی

 

۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۵:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تولید محتوا

عرضه اولیه سهام ولنوین

شرکت لیزینگ اقتصاد نوین ( سهام ولنوین ) در تاریخ 14/5/1385 تاسیس شد و در تهران به ثبت رسید. در تاریخ 5/10/1395 مجوز خدمات لیزینگ هواپیما به حوزه فعالیت‏های شرکت اضافه شد. این شرکت تصمیم دارد تا برای گشایش نماد خود در بازار سرمایه کشور و سازمان بورس و اوراق بهادار به شرکت سهامی عام تبدیل شود. بنابراین، در مجمع عمومی فوق‌العاده 15 مرداد 1399 با رأی سهامداران، از سهامی خاص به عام تغییر یافت و اساسنامه جدید شرکت نیز به تصویب بانک مرکزی رسید.

شرکت لیزینگ اقتصاد نوین به منظور ارائه خدمات نوین تأمین مالی به مشتریان خود به عنوان تامین کننده منابع مالی، طرح ویژه تامین مالی برای خرید دفاتر کار اداری و تجاری را معرفی کرد. همچنین با ارایه تسهیلات در حوزه تجهیزات، ضمن برآورده کردن نیاز مالی تولید کنندگان و تأمین کنندگان و صاحبان صنایع (مصرف کنندگان)، نقش بسزایی را در تداوم فعالیت صنایع مختلف ایفا می‏نمایند و با نوسازی تجهیزات بخش‏های مختلف اقتصادی در قالب قراردادهای میان‏مدت و بلندمدت اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی موجب توسعه کسب ‏وکار‏ها و افزایش اشتغال می شود.

آدرس شرکت : تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، جنب تهران کلینیک کوچه آزادگان پلاک 15

موضوع فعالیت شرکت لیزینگ اقتصاد نوین به شرح زیر است:

تامین مالی بابت انواع کالاهای سرمایه‌‏ای گران‏قیمت نظیر اتوبوس، کامیون، ماشین‏ آلات سنگین، خودرو، ماشین آلات مورد نیاز کارخانجات، کالاهای مصرفی با دوام، تجهیزات رایانه‌ای، لوازم خانگی و کالاهای مشابه در قالب عقود اجاره و فروش اقساطی و خرید و فروش انواع اوراق بهادار که به منظور مدیریت نقدینگی در چارچوب مقررات صورت می‌پذیرد.

سهام شرکت لیزینگ اقتصادنوین در بازار بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه می‌شود.

 عرضه اولیه سهام ولنوین

اقدامات اولیه در راستای پذیرش شرکت لیزینگ اقتصادنوین انجام شده است و در حال حاضر در انتظار درج نماد این نماد شرکت لیزینگ اقتصادنوین هستیم.

اطلاعاتی درباره سهام ولنوین شرکت لیزینگ اقتصادنوین

با توجه به درخواست پذیرش سهام شرکت لیزینگ اقتصادنوین در شرکت بورس اوراق بهادار تهران که در تاریخ ۱۷ خردادماه ۹۹ هیات پذیرش مطرح شد، اقدامات نهایی انجام گشت. مستندات لازم نیز به بورس اوراق بهادار تهران و اطلاعات ارائه ‌شد. همچنین، در امیدنامه، با پذیرش سهام شرکت لیزینگ اقتصادنوین در بازار دوم، که مشروط به انجام اقدامات قبل از درج نماد شرکت در فهرست نرخ‌های بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد، موافقت شد.

این شرکت در دوره شش ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در حدود ۴۸ درصد سود آوری و رشد داشته که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد ۵۵ درصدی را تجربه نموده است. همچنین، مبلغ تسهیلات ارائه شده در حوزه خودروهای سبک و سنگین و تجهیزات نیز رشد بالغ بر ۲۸۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۹۸ داشته است. تمامی این موارد با وجود شرایطی مثل رکود کسب و کار و شیوع ویروس کرونا حاصل شده است.

تولیدات شرکت لیزینگ اقتصادنوین چیست ؟

شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های واسپاری ارزش شده در بازار بورس اوراق بهادار است و سرمایه ثبت شده آن در حدود سه هزار میلیارد ریال است که از این نظر رتبه دوم در میان شرکت‌های لیزینگ را دارد. این شرکت، خدمات متنوع لیزینگ را ارائه می‌دهد.

سوالات متداولی که درباره این عرضه اولیه وجود دارد:

با توجه به وضعیت عملکرد این شرکت و ارزش بازار سهام در سایر شرکت‌های رقیب قیمت واقعی سهام در زمان عرضه تفاوت قابل ملاحظه‌ای با بهای تمام شده سهام دارد و سود مناسبی را برای بانک اقتصاد نوین ایجاد خواهد کرد. شرکت تامین سرمایه نوین، متعهد به پذیره ‌نویسی شرکت لیزینگ اقتصادنوین در بازار بورس اوراق بهادار تهران است.

۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تولید محتوا

عرضه اولیه شرکت صنایع چوب خزر کاسپین

این شرکت با نماد سهام چخزر در سال 1399 در بازار دوم فرابورس و در گروه محصولات چوبی درج نماد شده است. این شرکت در تولید پارکت، MDF و کابینت فعالیت دارد و مالک آن شرکت گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین (معروف به تاسیکو) است که از زیر مجموعه های شستا به حساب می آید. شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (با نماد تاپیکو) مالک شرکت تاسیکو است و با عرضه اولیه چخزر، سود خوبی عایدش خواهد شد که میتواند برای سهامداران تاپیکو نکته قابل توجهی باشد.

شنیده ها حاکی از آن است که تاسیکو قصد عرضه 17.5% از سهام چخزر در فرابورس را دارد و باید منتظر بمانیم تا زمان عرضه آن مشخص شود. احتمالا تاریخ این عرضه در شش ماهه دوم سال 1399 باشد.

 تاسیکو علاوه بر شرکت صنایع چوب خزر کاسپین، مالک شرکت چوب و کاغذ ایران چوکا، شرکت فیبر بابلسر و شرکت لطیف هم میباشد.

عرضه اولیه شرکت سپیدار سیستم آسیا

عرضه اولیه شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن

 

۰۶ آذر ۹۹ ، ۰۹:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
تولید محتوا