وقت سفارت آلمان

برای سفر به آلمان لازم است که ابتدا برای گرفتن ویزای آلمان اقدام کنید. سفارت آلمان در تهران واقع شده است و برای انجام کارهای مربوط به اخذ ویزا باید از قبل اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان بکنید. با گرفتن وقت سفارت آلمان می توانید سه نوع ویزای تجاری، توریستی و دانشجویی را اخذ کنید. آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن است و برای همین باید اقدام به اخذ ویزای شینگن کنید.

گرفتن وقت سفارت آلمان

کشورهایی عضو اتحادیه شینگن هستند و طبق قانون مشترکی که بین این کشورها وضع شده است برای سفر به آن‌ ها به ویزای شینگن احتیاج خواهید داشت. آلمان هم یکی از کشورهای شینگن است. قوانین مربوط به سفر در اتحادیه شینگن یکسان است. برای سفر به آلمان هم احتیاج به ویزای شینگن دارید و برای اخذ این ویزا باید از قبل اقدام به گرفتن وقت سفارت آلمان بکنید. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و برای انواع سفرها به مسافران داده می شود.

زمانی که به صورت آنلاین درخواست وقت سفارت آلمان می کنید بلافاصله یک شماره پیگیری برای شما ارسال می شود. سپس پس از ۳۰ دقیقه یک تاییدیه به همراه دیگر اطلاعات مربوط به درخواستتان دریافت خواهید کرد. اگر اطلاعات را اشتباه وارد کردید بلافاصله درخواست را لغو کنید و از اول درخواست جدید بدهید. حدودا ۶ هفته پس از ارسال اطلاعات برای گرفتن وقت سفارت آلمان به شما یک ایمیل دیگر ارسال می شود که در آن به طور دقیق وقت سفارت آلمان برای مصاحبه با شما تعیین شده است. شما باید ظرف یک هفته این ایمیل دوم را تایید کنید در غیر این صورت وقت سفارت آلمان برای مصاحبه برایتان لغو می شود. برای درخواست وقت سفارت آلمان باید از طریق سیستم جدیدی که راه اندازی شده اقدام کنید. با مراجعه به سایت سفارت آلمان می توانید وارد این سیستم شوید. از مراجعه حضوری به سفارت برای گرفتن وقت سفارت آلمان خودداری کنید.

منبع: وقت سفارت آلمان